Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×
Noe nedetid og ustabilitet mellom 11:40 - 11:55 ×

Finne eiendom i utlandet


dobbelmann

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og mine søsken har mistet vår far i et uventet dødsfall. Vi vet at han hadde 2 leiligheter i Spania, men grunnet veldig lite kontakt de siste år, så vet vi ingen ting om hvor disse befinner seg. Det er også forsåvidt mulig han har solgt disse i løpet av de to siste årene, men det er lite trolig. Er det noen som vet hvordan man kan gå frem for å finne disse?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel sannsynlig at han har en eller annen form for dokumentasjon hos seg i sin tidligere bolig? Hvis dere i det minste kan fiske frem hvilke spansk kommuner han sannsynlig hadde boligene i, er det mulig å ta kontakt med spansk folkeregister i den kommunen. Man kan håpe at han registrerte seg der. Hvis ikke, er det fullt mulig å engasjere lokal juridisk bistand til å finne ut ting. Det finnes en god porsjon skandinaviske jurister i Spania som kan bistå dere. Deres situasjon er ikke den første de har vært bort i.

Lenke til kommentar
Gjest 76d98...0d2
Dubious skrev (1 time siden):

Lite kontakt = Dere er gribber som er ute etter mest mulig penger. 

Kommentarer som dette. Viser hvilket avskyelig meneske du er.

Anonymous poster hash: 76d98...0d2

Lenke til kommentar

Dette er den offisielle siden for registrering av eiendom i Spania. https://sede.registradores.org/site/

Det enkleste er å kontakte en "gestor" (gestoria) i byen, så kan de sjekke på dine vegne. Det du nok er ute etter er Certificación Registro de la Propiedad. Om han har spansk skatte-ID er det nok lettere, dette er uansett nødvendig for å betale regninger f.eks. strøm, vann, mm. 

Det finnes også tjenester online som tar denne jobben, så lenge du har navn, men jeg spør vanligvis bare en gestor, så får jeg dem som pdf. f.eks: https://www.registro-online.es/blog/como-localizar-propiedades-de-una-persona/

Endret av n0mad
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...