Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk fellesfag muntlig eksamen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde engelskeksamen i vinter og fikk denne oppgaven jeg skulle ha en presentasjon om: "English is spoken by millions of people around the world and is described as a lingua franca. Explain what this means and give an account of how and why the language has become what it is and why it is so widespread." 

Etter presentasjonen fikk jeg en ny oppgave om å ha en samtale rundt kulturelle, sosiale og politiske aspekt i et engelskspråklig land som jeg selv kunne velge. 

I tillegg spurte de meg om urbefolkningen i Australia, om en bok jeg hadde lest og om noen nyhetssaker i et engelskspråklig land. 

Føler vi var en liten tur innom nesten alt av pensum haha. 

Lenke til kommentar
On 5/2/2021 at 1:28 PM, ertyui1 said:

Hadde engelskeksamen i vinter og fikk denne oppgaven jeg skulle ha en presentasjon om: "English is spoken by millions of people around the world and is described as a lingua franca. Explain what this means and give an account of how and why the language has become what it is and why it is so widespread." 

Etter presentasjonen fikk jeg en ny oppgave om å ha en samtale rundt kulturelle, sosiale og politiske aspekt i et engelskspråklig land som jeg selv kunne velge. 

I tillegg spurte de meg om urbefolkningen i Australia, om en bok jeg hadde lest og om noen nyhetssaker i et engelskspråklig land. 

Føler vi var en liten tur innom nesten alt av pensum haha. 

Takk for svar. Håper det gikk bra med eksamen og du fikk en god karakter.

Kan jeg spørre hva slags bok du valgte å snakke om? Skal vi bare velge en bok vi har lest eller må det være en bok relatert til pensumet? Takk på forhånd. 

Lenke til kommentar
kagura445 skrev (19 timer siden):

Takk for svar. Håper det gikk bra med eksamen og du fikk en god karakter.

Kan jeg spørre hva slags bok du valgte å snakke om? Skal vi bare velge en bok vi har lest eller må det være en bok relatert til pensumet? Takk på forhånd. 

Det gikk overraskende bra, fikk 6. Var ikke så vanskelig som jeg fryktet, så skal nok gå bra om du har en grei forståelse av pensum og det engelske språket.

Det burde nok være en bok relatert til pensumet ja. Jeg tok meg egentlig ikke tid til å lese en bok, men så filmen "Bury my heart at wounded knee" som er basert på en bok. Den tar for seg hvordan myndighetene i usa behandlet Native Americans. Finnes også referat korte av boka som man kan lese. 

 

Lenke til kommentar
On 5/4/2021 at 2:28 PM, ertyui1 said:

Det gikk overraskende bra, fikk 6. Var ikke så vanskelig som jeg fryktet, så skal nok gå bra om du har en grei forståelse av pensum og det engelske språket.

Det burde nok være en bok relatert til pensumet ja. Jeg tok meg egentlig ikke tid til å lese en bok, men så filmen "Bury my heart at wounded knee" som er basert på en bok. Den tar for seg hvordan myndighetene i usa behandlet Native Americans. Finnes også referat korte av boka som man kan lese. 

 

Tusen hjertelig takk for forslaget om filmen. Det hjalp mye. Jeg så på den og det var en veldig bra film. I tillegg var filmen lett å forstå dersom man har lest godt om native americans og colonization. 

Hadde eksamen i dag og ble spurt om å snakke om en film og analysere den i 10 min, så jeg snakket om den filmen du anbefalte og det gikk veldig bra. Tror sensor likte valget av filmen. Ble også spurt om å snakke om et annet minoritet enn native americans som bor i USA og da valgte jeg å snakke om immigrants i USA og hvordan skjedde immigration, når og hva den førte til og om forced immigration (Black slaves who were transported against their will to work in usa) og om illegal immigrants and how they influence the US economy . I tillegg ble jeg spurt om å snakke om hvordan ble engelsk et globalt språk. Da snakket jeg om britain and the colonization. Også ble jeg spurt om the indigenous people in australia (hvordan lever de nå og the stolen generation). 

Fikk en 6.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...