GÃ¥ til innhold

Ny mobil til 4-5000kr


Anbefalte innlegg

Hei😊

Er på utkikk etter ny mobil, men er litt usikker på hvilken jeg skal velge. Det viktigste for meg er at den har et brukbart kamera som tar fine bilder, også av objekter i bevegelse innendørs.

Jeg har sett litt på Samsung A52 5G, og Motorola G100. Er det noen som har synspunkter om hvilken jeg bør velge av disse, eller tips til andre mobiler i samme prisklasse?

Har tidligere hatt Oneplus, men vil ikke ha dette igjen pga at de stort sett sliter med dårlig kamera software og lag.

 

Takker for svar 😊

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://dinside.dagbladet.no/mobil/5000-kronersduellen/73632039

Fordeler med Samsung A52 5G:

Bedre skjerm (OLED vs LCD)

Litt bedre kamera

Bedre på video (optisk video stablisering)

Mer kompakt

IP67 vanntetting

Gorilla Glass 5 ( Gorill Glass 3 på Motorola G100)

Fordeler med Motorola G100:

Mye kraftigere prosessor, Snapdragon 870 (Samsung har Snapdragon 750G)

Litt større batteri 5000 mAh vs 4500 mAh.

For meg så har Samsung gjort mye rett her, og prosessoren er bra nok (men har fått litt kritikk i Samsung mobiler) .

Dagbladet derimot mener at Samsung S20 FE eller Motorola G100 er bedre.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

For meg har varsling alt å si, og således vil oled med always on display være å foretrekke. Enkelte telefoner har fortsatt blinkende varslingslys men det virker ikke for varsler på alle apper.

Jeg regner med Motorola får støtte for 4G-tale i alle nett. Samsung har vel også dette.

Langt fra alle telefoner viser korrekte farger, selv oled.

Trådløs lading støttes ikke av Motorola, og jeg er usikker for A52. Etter hva jeg har hørt er A72 en bedre telefon på de fleste områder, også når det gjelder kamera.

Lenke til kommentar
muummi skrev (15 timer siden):

Hei😊

Er på utkikk etter ny mobil, men er litt usikker på hvilken jeg skal velge. Det viktigste for meg er at den har et brukbart kamera som tar fine bilder, også av objekter i bevegelse innendørs.

Jeg har sett litt på Samsung A52 5G, og Motorola G100. Er det noen som har synspunkter om hvilken jeg bør velge av disse, eller tips til andre mobiler i samme prisklasse?

Har tidligere hatt Oneplus, men vil ikke ha dette igjen pga at de stort sett sliter med dårlig kamera software og lag.

 

Takker for svar 😊

Elkjøp har oneplus 8t til 5555,- veldig god telefon. Tror ikke du finner så mange andre nye android telefoner i prisklasse 4-5 tusen, som har noe særlig bedre kamera enn 8t.

Hvilken oneplus tlf har du hatt tidligere? 

Endret av poffer
Lenke til kommentar
poffer skrev (2 minutter siden):

Elkjøp har oneplus 8t til 5555,- veldig god telefon. Tror ikke du finner så mange andre nye android telefoner i prisklasse 4-5 tusen, som har noe særlig bedre kamera enn 8t.

Hvilken oneplus tlf har du hatt tidligere? 

Har hatt 7Pro.  Liker Oneplus, men synes kameraene er trege. De sliter med "shutter lag", og er nesten umulig å ta klare bilder med innendørs i litt dunkel belysning.

Lenke til kommentar

Ok, men som nevnt ovenfor, så tror jeg ikke du finner noe i denne prisklassen som har et suverent kamera. Ser at det er flere som kjører tilbud på galaxy S20 FE 5G, og som vel iflg tester skal ha et godt kamera. Billigste på prisjakt nå er "bare mobil" med 6540,- 

Lenke til kommentar
poffer skrev (18 timer siden):

Ok, men som nevnt ovenfor, så tror jeg ikke du finner noe i denne prisklassen som har et suverent kamera. Ser at det er flere som kjører tilbud på galaxy S20 FE 5G, og som vel iflg tester skal ha et godt kamera. Billigste på prisjakt nå er "bare mobil" med 6540,- 

Tipper at "tilbudene" de har er gråimport.
De har hatt disse tilbudene i flere uker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...