Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilverksted påstår jeg lyver


Anbefalte innlegg

Hei,

I Desember ble bilen min rygget på i et parkeringshus. Heldigvis hadde den uheldige lagt igjen en lapp på vinduet. Jeg fikk kontakt med personen og vi skrev skademeldingen sammen. Jeg har fylt ut en slik blankett før så jeg vet hvor viktig det er å få med all informasjon. Jeg tok kontakt med forsikringsselskapet og fikk beskjed om å få taksert skaden. Takseringen ble godkjent av forsikringsselskapet. Jeg benyttet meg av et lokalt Lakk/bilopprettingsfirma her jeg bor.

Skaden var liten kosmetisk, men mye teknisk ble berørt...

- Oppripet frontfager

- Feilmelding på parkeringssensor forran. (ingen på forsiden av bilen fungerer)

- Lekkasje på spylevesketank

- Dekselet til spylerne til frontlyktene hadde spruttet av.

- Tåkelys knust.

 

Bilen var først innom utbedring i Februar grunnet lang ventetid. Her ble det kun fikset lakkering av fanger og utbedring av tåkelys da de irriterende nok ikke hadde bestilt opp ny spylevesketank mens fangeren var allerede av. Så bilen måtte inn igjen.. Etter purring senere hadde de glemt av å bestille  å virket nesten litt useriøse. Endelig fikk jeg bilen inn igjen etter å ha maset flere ganger. De har nå fått byttet spylevesketanken men klarer ikke å få parkeringssensoren forran til å fungere. Den er byttet. De mener at problemet ligger i ledningsnettet til sensoren nå, og det skal visst nok ikke ''være mulig'' at dette skal ha blitt berørt av en såpass liten skade bilen har fått sier formannen på verkstedet. Jeg følte meg mistenkeliggjort da mannen på verkstedet konfronterte meg om dette. Akkurat som dette problemet skulle ha vært inntruffet før den aktuelle skaden. Han begynte å snakke om evt oppirring av ledningsnettet. Jeg forklarte han at feilmeldingen kom opp like etter skaden inntraff. Men virket bare som han så på det som en ren løgn. Bilen har enda nybilgaranti. Men jeg syntes det blir ''feil'' å prøve på å benytte seg av dette på en slik skade bilen har vært innblandet i. Legger ut et bilde av skaden som er benyttet i saken.

Gjelder en 3 år gammel Skoda

Bilskade.jpg

Endret av Labelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å konkludere med noe her, men har du fått en takstrapport som sier at parkeringssensor er defekt, så skal bilen repareres og du skal få den tilbake uten feilmeldinger. Om det krever mer deler enn antatt så blir jo det en sak mellom verkstedet og forsikringsselskapet. 

Derfor er det ofte lurt å bruke et karosseriverksted som er godkjent av importør/merkeforhandler i ditt område da du også nå får garanti på den jobben som er gjort, pluss at de har kompetanse på bilene. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...