Gå til innhold

Hvilken 1TB ssd disk bør jeg gå for?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samsung er sikre, men ofte litt høyere pris enn de andre. I praksis så har det ikke så mye å si om dagen.

Gikk for Intel sin 1TB NVMe disk som var billigst når jeg skulle ha, og viste at den skulle kunne bli treg med mye arbeid på den. Skulle ha en disk med mye skriving til, og fortsatt merkes ingen ulemper med den, selv om den fylles og tømmes nokså ofte.

For meg er den store fordelen med Samsung programvaren de har for å overføre ett gammelt OS til ny disk, den funker mye bedre enn de andre jeg har testet, og jeg velger alltid Samsung til OS disker, da de skal ha litt bedre kvalitet enn de andre, også når jeg skal ha ny installasjon.

Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (4 timer siden):

Samsung er sikre, men ofte litt høyere pris enn de andre. I praksis så har det ikke så mye å si om dagen.

Gikk for Intel sin 1TB NVMe disk som var billigst når jeg skulle ha, og viste at den skulle kunne bli treg med mye arbeid på den. Skulle ha en disk med mye skriving til, og fortsatt merkes ingen ulemper med den, selv om den fylles og tømmes nokså ofte.

For meg er den store fordelen med Samsung programvaren de har for å overføre ett gammelt OS til ny disk, den funker mye bedre enn de andre jeg har testet, og jeg velger alltid Samsung til OS disker, da de skal ha litt bedre kvalitet enn de andre, også når jeg skal ha ny installasjon.

Kan man enkelt kjøre en komplett backup fra en annen disk av samme merke? Følger det med programvare i pakken eller må man laste det ned fra nettet?

Lenke til kommentar

For samsung så fulgte det med CD før, men nå ligger det for nedlasting på sidene dems.

Du legger det inn på eksisterende maskin, og kobler til den nye disken, så velger du i programmet, så jobber den. Slå slår du av PCen, bytter disk, så er den nye akkurat slik den gamle var. Har funket helt perfekt hver gang.

Det er disc migration som ligger her: https://www.samsung.com/semiconductor/minisite/ssd/download/tools/

Disk magician så kan man oppdatere firmware osv. og sjekke status, like greit å ikke legge inn.

 

Eneste minuset nå om dagen er at før så fulgte det med USB til SATA overgang, så man slapp å koble disken internt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...