Gå til innhold

IPTV, men hvilken BOX?


Anbefalte innlegg

Her i huset har vi et relativt stabilt mobil bredbånd ala 4G, mens CD parabol signalet kommer og går, i hvert fall under høst stormene og det vi opplever av "vær" på denne tiden av året. Med bedre og mer stabilt 4G mobilt bredbånd vil jeg derfor nå gå for IPTV

 

Fordi IPTV er nytt for meg, hvilken box har du erfaringer med, og hvorfor ville du anbefale denne, med sine fordeler (Ulemper? ta den også med)?

 

PF Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Det å bruke mobilen med chromecast er tungvint og man bør vurdere separat box. Jeg ville gått for Apple TV eller en android box fra feks. Xiaomi. Videre ville jeg valgt Strim.no som leverandør.

Om du skal over i gråmarkedet på IPTV så forsøkte jeg dette for en stund siden med dårlig resultat. Mistet forbindelsen ofte og grunnen kan være at jeg ikke hadde dedikert box men brukte mobil eller min LG oled som fikk nett gjennom en pc med vpn. Dersom man streamer fotball osv. har jeg hørt det er mye å spare så man må nesten bare forsøke og finne ut av om man kan leve med bakdelene. Jeg gikk ikke all inn for denne løsningen slik at forsøket mitt ble litt halvhjertet. Kjøper man årsabonnement på IPTV og VPN blir prisen veldig god.

Når man skal ha IPTV i gråsonen til å fungere bør man være litt mer enn normalt teknisk kyndig. De aller fleste av mine venner ville ikke fått til dette uten hjelp. Dog finnes grupper/spesialister på området som tar seg litt betalt for en stabil tjeneste, og alt gjenspeiler prisen.

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (På 2.5.2021 den 12.07):

Når man skal ha IPTV i gråsonen til å fungere bør man være litt mer enn normalt teknisk kyndig. .....

Takk, Nidar2. Jeg har en 3 årig teknikker utdannelse innen svakstrøm, Radio/TV basert. Autodidakt innen data, etter en 25 år i den bransjen. Utfordringer er jo bare artig, og IPTV skulle også havne i den kategorien. Jeg haren nabo borti høgget her, som anbefalte en box, "Over box" eller noe i den duren, sammen med en svenske server. Naboen forteller om et godt resultat henger kun sammen med den beste internett forbindelse. Den uttalelsen bygget han på endring fra kobber til 4G bredbånd per mobilt bånd. Han ikk et bedre bredbånd, og dermed et mindre hakkete TV-bilde. MEN, vi får nå se, ser ut til at her må en prøve seg frem.

Lenke til kommentar

Når dette da ellers er snakk om et "gråmarked" (og vel egentlig helt sort...), så er det noen spørsmål man kanskje også vil stille seg i tillegg til at dette i praksis er å se på som piratvirksomhet. Andre elementer da blir eksempelvis hvor vidt man ønsker å legge igjen betalingsinformasjon (eks. kredittkort) hos slike aktører pga. hvordan sikkerheten og "seriøsiteten" er, samt om man kan stille spørsmål rundt sikkerheten til evt. bokser som leveres til formålet. Og når som helst kan tjenesten være borte...

Ofte for slike løsninger blir vel ikke ens eget bredbånd flaskehalsen, men tenker at man må ganske enkelt beregne at man kan få så som så av kvalitet. Dette er vel ikke akkurat aktører som legger pengene sine i å sikre kapasitet gjennom gode CDN-er osv.

Lenke til kommentar
NULL skrev (14 timer siden):

Når dette da ellers er snakk om et "gråmarked" (og vel egentlig helt sort...), så er det noen spørsmål man kanskje også vil stille seg i tillegg til at dette i praksis er å se på som piratvirksomhet....

Svaret er ikke relevant...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...