Gå til innhold

Dette er spillene du får med PlayStation Plus og Xbox Live Gold i mai


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skuffende at wreckfest er så fraksjonert når det kommer til multiplayer. Ingen grunn til at det ikke skal være cross play på det spillet. Man kan jo ikke spille sammen selv om man er på pc engang hvis den ene har spillet på steam og den andre via gamepass på Microsoft store...

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvordan andre spill er, men takket være lisens/rettighet-helvete er det vel utopi at man har cross-play på forskjellige konsoller? Enig i at pc er kjipt, men der også - er det vanlig at folk med Steam version kan spille sammen med de som spiller på andre tjenester? (Spørrende, har ikke fulgt med så mye på hva andre spill gjør her).

Endret av The Very End
Lenke til kommentar
The Very End skrev (8 minutter siden):

Nå vet jeg ikke hvordan andre spill er, men takket være lisens/rettighet-helvete er det vel utopi at man har cross-play på forskjellige konsoller? Enig i at pc er kjipt, men der også - er det vanlig at folk med Steam version kan spille sammen med de som spiller på andre tjenester? (Spørrende, har ikke fulgt med så mye på hva andre spill gjør her).

Har ikke konsollene åpnet for dette nå? Fortnite har vel crossplay blant annet?

Lenke til kommentar

Joda, det er ganske vanlig at spill på pc kan spilles sammen uansett hvilken plattform man eier spillene på. Uansett om man eier spillet på uplay, origin, epic, ms store eller steam så støttes det som regel. Er vel heller mer uvanlig at det ikke er mulig.

Cross platform er selvsagt mer uvanlig, men selv der er det jo voksende støtte nå, selv skytespill kan spilles på tvers av plattformene nå. Bilspill/slåssespill burde strengt tatt ha dette som standard, bare slik at spillerbasen blir stor nok til å holde spillet i live online. Ikke noe behov for balansering eller der, da alle helst bruker kontroller eller ratt og pedaler.

For øyeblikket er jeg nødt til å kjøre wreckfest "split screen" (ved hjelp av et smart lite program) via min steam når jeg skal spille med mine stesønner, til tross for at de begge har spillet på gamepass (både på pc og xbox). Frustrende for å si det mildt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...