Gå til innhold

Komplett utsetter PlayStation 5-leveranser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Coffey said:

Jeg bestilte min på Komplett.no i august i fjor. Fortsatt ikke fått den, og fikk meldingen i går om den utsatte datoen. Kompisen min, derimot, bestilte sin på Dustinhome i september. og fikk konsollen i mars.

Good times.

Komplett åpna for forhåndsbestilling i April, så da var du sent ute. Usikker på når Dustinhome åpnet for bestillinger, men kan hende komposen din var ute i god tid.

Endret av SIR WOLFIE 87
Lenke til kommentar
Ludo^.^ skrev (10 timer siden):

Jeg fikk min relativt tidlig. Har ikke pakket den ut enda. Vurderer å legge den på finn eller e-bay for å se hvor mye jeg klarer å få for den.

Fikk min også ganske tidlig.  Vurderer faktisk bare å kaste den,  da jeg uansett ikke har åpnet den enda. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bestilte mitt RTX 3080 til MSRP oktober 2020, med bekreftet dato januar 2021, denne bekreftede datoen har nå bltit endret til november 2021.

Usikker på om det er leveranseproblemer, pris eller en kombinasjon som er årsaken til det. Ser det er mange som har bestilt jan-mars 2021 som allerede har fått sine kort fra andre forhandlere.

Lenke til kommentar

Tror disse tek journalistene bør starte å sjekke Komplett litt. Kan det være at de over tid har vært litt vell kravstore mot sine leverandører, slik at de nå ikke får noe ekstra service nå som de enkelt blir kvitt alt de får inn?

Har fulgt en del med i PC leveranser, og både på skjermkort og CPUer så virker det ikke som de får inn leveranser, mens andre mindre butikker får inn jevnt og trutt. Komplett har nok veldig mange flere leveranser.

Ett eksempel er når jeg bestilte min AMD 5900X en stund etter slipp, (slipp 5.11, jeg bestilte 18.11). Jeg fikk i starten av mars, mens de som bestilte ett par dager etter meg starter å få nå. Mens folk som har bestilt fra Netonnet har fått uten så lang vente tid. De hadde til og med nok 5950X til overs slik at de kunne legge ut for åpent salg i går.

Det er liksom noe som ikke helt stemmer hos Komplett om dagen. På skjermkort så har de kun varslingsknapp, mens på CPUer så kan man bestille, men får oppgitt urealistiske datoer.

Glad jeg ikke har tenkt på PS5 enda, virker nesten enda verre der. Min bror fikk fra Komplett på slipp datoen. Var kjapt ute å bestilte når digital edition ble sluppet, og ventet ikke med å høre om han fikk om gjort første bestillingen til digital versjon slik mange gjorde.

Lenke til kommentar

Jeg tror importøren Nordisk Film har sanksjonert komplett for hvordan de opptrådte rundt forhåndssalg i forkant lansering. Begynte å selge for tidlig, og solgte alt for mye. Komplett trodde at de skulle bli prioritert av Nordisk Film fordi de hadde solgt så mye i forkant. Komplett gikk jo også ut på ett punkt å kritiserte importøren.

En form for sanksjon av komplett ville ikke nådd offentligheten. Men er trolig hva som har skjedd.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...