Gå til innhold

Hvordan fylle ut 50% arbeid på meldekort til nav?


Anbefalte innlegg

Jeg har blitt satt ned til en 50% stiling (ufrivillig) så jeg har nå søkt dagpenger hos nav,  Og jeg må sende meldekort.

Men 50% stilling er 18,75 timer på 5 dager. Jobber 3 Timer og 45 Minutter hver dag.

Jeg må da fylle ut de timene jeg jobber per dag, men på meldekortet til nav kan man kun ha ett desimal, så jeg kan ikke skrive 3,75 timer, jeg kan kun skrive 3,7, noe som da resulterer i at jeg mangler 0,25 timer på en uke i meldekortet på en uke.

Hvordan løser jeg dette?  

 

3,7 X 5 = 18,5, Jeg jobber 18,75....

PS: man kan kun skrive hele og halve timer....

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
spetter skrev (24 minutter siden):

meldekortet er for 2 uker. så du kan trekke fra første uka og legge til på den andre uka. Da blir summen totalt sett rett for 2 uker

Ja meldekortet er for 2 uker men man må fortsatt fylle ut for hver dag i 14 dager med antall timer man har jobbet, jeg ser ikke helt hvordan dette kan havne på 18,75 når man bare kan skrive hele og halve timer.

 

Lenke til kommentar
Eriksendrul skrev (1 time siden):

Ja meldekortet er for 2 uker men man må fortsatt fylle ut for hver dag i 14 dager med antall timer man har jobbet, jeg ser ikke helt hvordan dette kan havne på 18,75 når man bare kan skrive hele og halve timer.

Hvis du skriver 19,0 ene uka og 18,5 den andre blir det 37,5 til sammen?

Lenke til kommentar
Eriksendrul skrev (6 timer siden):

Jeg har blitt satt ned til en 50% stiling (ufrivillig) så jeg har nå søkt dagpenger hos nav,  Og jeg må sende meldekort.

Men 50% stilling er 18,75 timer på 5 dager. Jobber 3 Timer og 45 Minutter hver dag.

Jeg må da fylle ut de timene jeg jobber per dag, men på meldekortet til nav kan man kun ha ett desimal, så jeg kan ikke skrive 3,75 timer, jeg kan kun skrive 3,7, noe som da resulterer i at jeg mangler 0,25 timer på en uke i meldekortet på en uke.

Hvordan løser jeg dette?  

 

3,7 X 5 = 18,5, Jeg jobber 18,75....

PS: man kan kun skrive hele og halve timer....

Du bør føre 19 timer på den første uken i meldekortet og 18,5 timer på det andre. Da blir det tilsammen 37,5 timer.

Hvis du ikke har fått dagpengevedtaket eller hvis innvilgelsesdatoen er på meldekortet så bør du jevn fordele timene. Du kan gjøre det slik.

1.uke

man: 4 timer

tir: 4 timer

ons: 4 timer

tor: 3,5 timer

fredag: 3,5 timer

2.uke

man: 4 timer

tir: 4 timer

ons: 3,5 timer

tor: 3,5 timer

fre: 3,5 timer

 

Du bør også gjøre dette på siste meldekortet du sender. På de andre meldekortene så er det ikke så viktig å jevn fordele og da er det bare å passe på at det blir riktig antall timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...