Gå til innhold

Trenger en Roku raskt - selges ikke i Norge?


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å skaffe meg en Roku streaming media player, helst innen to dager.
Men jeg finner ingen norsk butikk som selger den. Selges de ikke i Norge?
Er det i så fall noen spesiell grunn til det? De er vel en av de største på dette.
Er det noe funksjonalitet som ikke fungerer i Norge?

Så for meg at jeg kunne bestille en på nett, og hente den i en butikk i Oslo, men finner ingen slik mulighet.
Tror jeg går for en Roku Streaming Stick+ :
https://www.roku.com/en-gb/products/streaming-stick-plus

Endret av Moz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 hours ago, mobile999 said:

Nei.

Hva hadde du tenkt å bruke den til?

Strømme fra iPad / iPhone, Android og kanskje Windows til LG Smart TV (2013/14, uten WebOS, Android, Airplay).

Noen Roku-modeller har nå støtte for Airplay 2, og det har vel ikke Chromecast m.fl.

Lenke til kommentar
On 4/28/2021 at 9:08 AM, henrikwl said:

Roku anser vel ikke det norske markedet som verdt å satse på, tipper jeg. Vi er jo i praksis ikke større enn en bydel i de litt større byene rundt forbi.

Det de vel også har av innhold på en del områder, blir vel med fokus på det amerikanske markedet. NAturligvis er det en del apper/tjenester som også fungerer her. Men de har samtidig ikke det innholdet som vel en del europeiske kunder ellers ville ha ønsket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Uderzo said:

Hva slags media skal du strømme? Hvilke apper/tjenester er det snakk om?

Vel, ingen konkrete planer, egentlig. Begynte med at jeg ville strømme et møte fra iPad til TV. Ingen tidligere erfaring med dette.
Fant ut at Airplay var tingen for å caste fra iPad / iPhone. Apple Tv koster mer enn jeg liker. Kom så over Roku, som har fått Airplay 2 på enkelte modeller, og koster rundt $50, som er OK.

Mitt inntrykk er at Roku har den mest allsidige løsningen (iallfall blant de mest kjente merkene, som jeg har sett på) med god støtte for både Android (som også er aktuelt for meg) og Apple produkter. Og også Windows, tror jeg.


"The number of people who believe an idea is directly proportional to the number of times it has been repeated during the last year—even if the idea is false."
- James Clear

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Moz said:

Ser ut for meg som den kun er for Android, og er dyrere enn Roku. Roku streaming stick+ er også en dongle, som er lett å ta med seg.

Mi Box kan være et alternativ også. Android-basert streamingboks som er mye billigere enn Shield. Den har også innebygget chromecast, google assistant osv. De selger den på Mi Store nede ved Stortinget :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
36 minutes ago, kilimanjar0 said:

Mi Box kan være et alternativ også. Android-basert streamingboks som er mye billigere enn Shield. Den har også innebygget chromecast, google assistant osv. De selger den på Mi Store nede ved Stortinget :)

Og Xiaomi Mi TV Stick, for de som ønsker en kompakt enhet. Kjente ikke til den butikken i Oslo sentrum 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.amazon.com/Roku-Express-Streaming-Media-Player/dp/B07WVFCVJN/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=roku&qid=1619805912&sr=8-1

Roku inkl frakt og mva til Norge, 45 usd - 374 kr,- Dessverre forventet levering 10 mai om du bestiller i dag. 

Slike småting er overraskende billige å importere selv fra Amazon. Vanligvis rask levering også.

Har selv brukt Mi Box (tror Netonnet selger disse i Norge). Fungerer greit, men kan lagge litt ved høy oppløsning. Fungerer dårlig på 4k. Men helt greit produkt.

Nå bruker jeg bare Chromecast og Videostream plugin/app. Da får jeg streamet det jeg ønsker. 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
33 minutes ago, Kris85 said:

https://www.amazon.com/Roku-Express-Streaming-Media-Player/dp/B07WVFCVJN/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=roku&qid=1619805912&sr=8-1

Roku inkl frakt og mva til Norge, 45 usd - 374 kr,- Dessverre forventet levering 10 mai om du bestiller i dag. 

Slike småting er overraskende billige å importere selv fra Amazon. Vanligvis rask levering også.

Har selv brukt Mi Box (tror Netonnet selger disse i Norge). Fungerer greit, men kan lagge litt ved høy oppløsning. Fungerer dårlig på 4k. Men helt greit produkt.

Nå bruker jeg bare Chromecast og Videostream plugin/app. Da får jeg streamet det jeg ønsker. 😃

Takk for tips.

Har du prøvd Airplay også? Lurer på om det er noen fordeler med det.

Lenke til kommentar
On 4/30/2021 at 10:27 PM, henrikwl said:

Det er jo integrert i OS-et, så absolutt alt kan Airplayes. Chromecast kan du bare bruke om appen spesifikt støtter det. 

Hvis alle appene du bruker støtter Chromecast har ikke AirPlay noen spesiell fordel nei. 

Nå er det ganske lenge siden jeg så på AirPlay. Du må arrestere meg om dette er feil. La oss si man caster eksternt innhold fra mobil:

- Til chromecast vil chromecasten koble seg opp på nettet selv og gjøre all "heavy lifting". Man kan altså skru av mobilen og Chromecast vil fortsette å spille av.

- Til Airplay vil mobilen stå og gjøre "heavy lifting" ved å videresende dataen til streamingdingsen. Skrur man av mobilen vil man da bryte forbindelsen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...