Gå til innhold

Tips til små, trådløse ørepropper (in-ear) som kan soves med


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er på jakt etter tips til små, trådløse ørepropper i prisområdet 500-1500kr. 

Hun som skal bruke dem, ønsker at proppene skal være ganske små i øret, slik at de ikke blir (altfor) ubehagelige å sovne med. Noe som skjer ganske ofte :) Med andre ord, er det et vesentlig poeng at de stikker minst mulig ut av øret.

Om det er to separate øreplugger, eller om de henger sammen, er ikke så viktig, selv om jeg tror det er mest fornuftig med noen som henger sammen, i fall de detter ut under soving.

Er det noen som har gode tips? Er f.eks Jaybird Freedom (varianter) noe å anbefale i denne sammenheng?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal de brukes til? Er det eksklusivt for å putte i ørene for å hjelpe til å blokkere ut støy når en skal sove? Eller er det propper som mer skal brukes til musikk, podcaster og lignende i tillegg? 

Selv bruker jeg Amazfit Zenbuds når jeg skal sove under støyende omgivelser, og er fantastisk fornøyd med de, men de er samme typen som Bose Sleepbuds så en kan ikke spille musikk eller annet gjennom de,  kun "ambient sounds" som ligger inne på appen , som rennenede vann , regn , skogslyder og lignende bare for å hjelpe en å sove å overdøve andre omgivelseslyder som eneste bruksområde.  Om dette ikke var tanken kommer jeg nok litt kort med mine anbefalinger. Men typen IEMs med gummipropp som Jaybirdsene du nevner er frykter jeg kanskje kan gi noe såre ørekanaler om en sover fast med de. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Takk for svar!

De skal brukes primært til å høre på musikk, podcast etc. De skal ikke brukes for å blokkere ut støy ved soving. Formålet med at de skal være små er at de ikke skal være alt for ubehagelige å ha i øra om man tilfeldigvis sovner med de. Eller om man f.eks ligger i senga og ser på noe på skjermen, så de ikke trykkes langt inn i øret.

Lenke til kommentar

For mine ører er det Apple AirPods som fungerer best. Kan fint ligge på siden uten ubehag. Det eneste problemet er at en våkner midt på natten som prinsessen på erten, men det er ikke en ert som er problemet...og den andre har forsvunnet.

Ellers syns jeg ikke lydkvaliteten står helt til prisen, men de scorer høyt på andre punkter.

Edit: Prisen har visst gått kraftig ned siden jeg kjøpte mine. Nå er kanskje ikke lydkvalitet/pris like ille som tidligere.

Endret av Dr. Brodsky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...