Gå til innhold

Forandre verditakst på bolig i skattemeldingen.


BIGG

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en verditakst av min bolig, og ønsker derfor å forandre dette i skattemeldingen. I selve skattemeldingen klarer jeg å forandre tallene(og levere), men trodde jeg måtte legge ved selve takstdokumentet. Dette finner jeg ingen forklaring på hvordan jeg gjør.

Noen som kjenner til hvordan dette gjøres, eller er det bare å vente til dokumentet blir etterspurt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitat
  • Ved å endre i skattemeldingen: Du kan endre formuesverdien når du leverer skattemeldingen. Du kan endre skattemeldingen hvis du mener at grunnlaget for beregningen av formuesverdien er feil, dvs. feil opplysninger om boligens p-rom, byggeår mv. Du kan også endre formuesverdien dersom du kan dokumentere at formuesverdien for boligen overstiger 30 prosent av boligens markedsverdi (gjelder inntektsåret 2020). Fra og med inntektsåret 2021 kan du endre formuesverdien til 25 prosent av boligens dokumenterte markedsverdi.
    Viktig informasjon

    Dokumentasjon på dette skal sendes inn sammen med skattemeldingen. Du vil bli bedt om å legge ved dokumentasjon på dette når du fyller ut skattemeldingen din.

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/bolig-og-eiendeler/bolig-eiendom-tomt/formuesverdi/egen-bolig-primarbolig/endre-formuesverdien/

 

Så ser ut som det kommer opp spørsmål om dokumentasjon når du setter ned formuesverdien på dokumentasjon man skal legge ved.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...