Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Sjalusidører som sitter dønn fast


Anbefalte innlegg

Min bedre halvdel kjøpte en av disse fra H&M for to måneder siden ("Skap med sjalusidører").

Ante ikke at H&M solgte møbler, men vi var fornøyd med utseendet og den var enkel å sette opp.

Et ikke ubetydelig skår i gleden er at dørene nå sitter bom fast. Det er helt umulig å rikke på dem (redd noe vil knekke om jeg tar i hardere enn jeg har gjort). Som synlig på de siste bildene går "sjalusidørene" ned i et spor i den svarte platen. Kan det være tørr luft som er synderen? Noen tips om hva jeg kan forsøke, utover å reklamere på varen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, dørene skal skyves sidelengs og rundt, slik at de dekker baksiden av skapet.

At treet har utvidet seg er ikke umulig. Mens jeg i "fremre parti" kan løfte litt opp og ned på dørene, er det nærmest umulig å gjøre det samme lenger bak. Får imidlertid stukket en smørekniv mellom skyvedørene og sporet de står i uten problemer.

Hvis en utvidelse av treet er årsaken, så er det vel ikke noe å få gjort?

Endret av Cinemarxism
Lenke til kommentar

Hmm nei, og da burde det jo også vært årsaker til det som høy luftfuktighet eller at det har blitt sølt vann på. 

Men hvis du kan rikke på det foran og ikke bak, så later det til at det er trangere bak enn foran, som igjen kan tyde på at treet har utvidet seg og derfor satt seg fast?

Har vært borti sånne dører før selv, er ett hat når de slår seg, men har aldri tenkt på hvorfor det skjer😅

Endret av Baranladion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, trangere bak enn foran er den i hvert fall. Ikke sølt vann på, og skulle nesten heller tro at lav fuktighet var en utfordring her; vi har "balansert ventilasjon" (nybygg) hvor vi sliter med å få relativ luftfuktighet over 25%.

Skal sies at jeg har fått åpnet dørene litt, kommet en 5-6 cm opp men det har krevd en del tid og makt.

Endret av Cinemarxism
Lenke til kommentar
Cinemarxism skrev (Akkurat nå):

Ja, trangere bak enn foran er den i hvert fall. Ikke sølt vann på, og skulle nesten heller tro at lav fuktighet var en utfordring her; vi har "balansert ventilasjon" (nybygg) hvor vi sliter med å få relativ luftfuktighet over 25%.

Skal sies at jeg har fått åpnet dørene litt, kommet en 5-6 cm opp men det har krevd en del tid og makt.

Kan virke som en av "pinnene" eller fler har slått seg eller kommet ut av posisjon, eller at noe fysisk inn i skapet blokkerer dørene. 

Jeg vet hvordan jeg ville løst det ihvertfall..... Brukt masse makt og risting i dørene.... Vel vitende om at resultatet er en av disse: 


a) Det funka
b) Forklart for min bedre halvdel at vi må bestille nytt skap

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...