Gå til innhold

Cola Zero har ny smak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg drikker ikke mye zero, men det er den jeg kjøper hvis jeg først skal ha brus. Nå hører jeg rykter om at den nye oppskriften likner mer på Pepsi Max, og det er i så fall en veldig skuffelse. Det er jo en grunn til at jeg kjøper zero og ikke max... 

Jeg har en flaske zero stående på benken, men den tror jeg er med gammel oppskrift. 

Scheptisk...

Lenke til kommentar

All lettbrus smaker kunstig og smått kjemisk. Jeg tror derimot man kan bli vant med smaken - så drevne brukere av pmax og zero vil nok fnyse av min påstand; og kanskje foretrekke den nye smaken. 

Så "testen" selv.... brusen er kanskje varm, servert i plastglass som stjeler mye av kullsyra. Det er vel et desperat forsøk Coca-Cola gjør for å prøve å vinne over Pepsi Max som jeg tror er markedsleder her i Norge. Helt utrolig hvordan enkelte kan tylle i seg Pepsi Max hver dag. Skal jeg tippe er "nye" Zero mer lik Pepsi Max. Men hva vet vel jeg. 🙃

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange år siden jeg sluttet å drikke sukker som brus og juice. Spiller ingen rolle hva de gjør for å erstatte sukker med kunstig søtning, for det blir alltid kunstig og kjemisk / tynn smak som på ingen måte er bra for fordøyelsessystemet. Sånn sett er det et valg mellom pest og kolera.

Mitt råd er heller å drikke sukkerholdig de få gangene du velger å skeie ut som helst ikke bør være oftere enn jul og bursdag. Det slår å drikke sukkerfritt, for det er ikke et frikort for å være "sunn".

Lenke til kommentar

Fasit her: jeg drikker alt for mye Coca Cola Zero, 2-3 liter per dag. Jeg er så godt vant til smaken av Zero at jeg kjenner at den blir dårlig flere måneder i forhold til best før stemplingen. Kjenner det til og med på lukta.

Smakte i dag for første gang den nye smaken, og kan si at den smaker anderledes enn det jeg er vant til, men ikke så ille som jeg fryktet. Det første glasset jeg tok fra halvannenliteren var det beste, påfølgende glass fra samme flaske virket litt flatere. Den nye har en litt fyldigere smak, litt mer som vanlig, men det er så lenge siden jeg har drukket vanlig at jeg ikke har det riktige sammenligningsgrunnlaget. Jeg tror det blir lettere for de som drikker vanlig Cola å gå over til denne versjonen. 

 

For de som lurer på om den ligner mer på Pepsi Max, så kan jeg si med en gang at den ikke gjør det. 

 

Tldr: den smaker anderledes, ikke jævlig, du blir vant til den, slapp av😊

 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
16 hours ago, Golf'ern said:

Trodde det het Cola uten sukker og ikke zero? men de byttet jo for par år siden med hell. Den nye var jo mye bedre enn den eldste som smakte smultring. Rart de bytter igjen, men Pepsi max  er best uansett.

Ja, stemmer det. I mitt hode heter den fortsatt Zero XD

Lenke til kommentar
15 hours ago, RRhoads said:

Tldr: den smaker anderledes, ikke jævlig, du blir vant til den, slapp av😊

 

Det er sant. Har eksperimentert litt tidligere ved å gå over fra coke zero til p max i et par mnd og så tilbake igjen. Begge deler smaker skvip i starten, men når hjernen får vendt seg til smaken så begynner den å foretrekker det over det andre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
31 minutes ago, henrikwl said:

Jeg synes allerede Coca Cola uten sukker smaker helt likt som Coca Cola med sukker, bare uten det søte, klissete belegget som legger seg i kjeften din. Hvordan denne oppskriften skal gjøre smaken enda mer lik skjønner jeg ikke.

Jeg er ikke spesielt bekymret i hvert fall.

Ja, jeg kjøpte med en feiltakelse en 4-pack vanlig sukkercola her forleden (disse "pant meg" merkelappene ser jo kliss like ut). Det var da flere år siden jeg sist hadde drukken en sukkercola, og smaken var faktisk overraskende lik. 

Lenke til kommentar
kilimanjar0 skrev (2 timer siden):

Ja, jeg kjøpte med en feiltakelse en 4-pack vanlig sukkercola her forleden (disse "pant meg" merkelappene ser jo kliss like ut). Det var da flere år siden jeg sist hadde drukken en sukkercola, og smaken var faktisk overraskende lik. 

Jeg gjorde samme tabben, nettopp på grunn av at de jo ser klin like ut. 😅

Og ja, den ekle følelsen i munnen etterpå er faktisk den mest merkbare forskjellen. Smaken var omtrent identisk spør du meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
TheKims skrev (13 timer siden):

Røsket med meg en 6 pakning på tilbud i dag og den virket veldig tam i forhold til den gamle sorten. Mener den gamle rev litt mere i halsen enn det den nye gjør. Smaksmessig merker ikke jeg store forskjellen, men så er jeg ikke noe stor brus drikker heller.

Med tanke på at den nye smaken ikke har kommet til Norge enda var dette oppsiktsvekkende lesning. Eller er du kanskje i Sverige, der den nye smaken er lansert?

Edit: jeg ser coca-cola.no har blitt oppdatert, så da er den vel kanskje i butikkene også. 🤔

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar
henrikwl skrev (1 time siden):

Med tanke på at den nye smaken ikke har kommet til Norge enda var dette oppsiktsvekkende lesning. Eller er du kanskje i Sverige, der den nye smaken er lansert?

Edit: jeg ser coca-cola.no har blitt oppdatert, så da er den vel kanskje i butikkene også. 🤔

Jeg kjøpte brusen på Kiwi i går. Det står på flasken at det er ny smak og designen er også forskjellig fra den gamle sorten.

Lenke til kommentar
henrikwl skrev (På 25.4.2021 den 14.54):

Jeg synes allerede Coca Cola uten sukker smaker helt likt som Coca Cola med sukker, bare uten det søte, klissete belegget som legger seg i kjeften din. Hvordan denne oppskriften skal gjøre smaken enda mer lik skjønner jeg ikke.

Jeg er ikke spesielt bekymret i hvert fall.

Sukkercola på plastflaske er småtamt, på boks og glassflaske derimot er det helt himmelsk. Jeg drikker også sukkerfri, men smaksmessig så er sukkercolaen langt over, kan ikke sammenlignes.

En annen brus som er farlig god er iskald fanta (med sukker) på boks :)

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Folk med god smakssans, som f.eks Davy Wathne, kjenner alltid forskjell på glass-cola og plast-cola i en blindtest.

Plasten reagerer med brusen og endrer smaken, mens glass ikke gir noen reaksjon og smaksendring. Alu-bokser har en coating, men den har relativt lite å si smaksmessig.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Jeg blir irritert når jeg ser tester av brus. De tester med engangskopper og ikke fra glass. Ikke klarer de å helle skikkelig heller. Skulle tro de aldri har fylt opp et glass brus før. Slik er det hvis du er på restaurant også hvis kelneren skal fylle oppi glasset. Har ikke snøring på hvordan man fyller oppi et glass.

Endret av RRhoads
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...