Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Strømmforsyning til Anlegg


Colnix

Anbefalte innlegg

Eg har ein Volvo v70 1998 og har kjøpt eit anlegg som trekker maks 160 til 200 amper. Eg har lyst på stabil 14.4 volt og er usikker på kva eg burde kjøpe for å opnå det. Eg har søkt og søkt på dynamoer på rundt 240 amper til volven, men finner ingen ting. har også sett på supercapacitors om det kunne være ein løysning. fortsatt har eg ikkje funnet ut noko særlig. Eg har ikkje lyst å fylle bagasjerommet med fult av store batterier. 

Når eg bruker anlegget, kjeme eg til å spille full guffe i ca 10 min før eg demper musikken til passande lyd nivå. Om eg får fult av folk i bilen, kan det bli  litt lengre spilling, kansje 30min før eg demper lyden...

driter eigentlig litt i pris men hadde vært greit under 10000kr.

Endret av Colnix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å prøve "the big 3" først i motor rommet, og ha så stort Agm batteri som det er plass til fremme ?
Ville uansett hatt 1 batteri også i bagasjerommet, plass i hjulbrønn fks ? i værtfall kjør 50mm2 PLUSS og MINUS Ofc Kabel fra motor til bagasjerom..

Monter voltmeter koblet på monoforsterker bak, så har du kontroll :) De meste av utstyr tåler spenningsfall ned til 12Volt. Tror ikke jeg hadde orket koste på en så gammel bil dyr Dynamo.

Endret av -Mort3n
Lenke til kommentar

Hadde en Mitsubishi Galant -89 modell, med anlegg som den gang kostet 50k
Brukte ikke noe penger på bilen i forbindelse med anlegget

Motoren måtte gå for å bruke anlegget, og på lavt turtall så blinket alle lys, med lyden på full guffe.

Prøv anlegget uten å koste på bilen noe.

Lenke til kommentar

Hvis du har tilgang til strøm der du normalt parkerer, kan det være lurt å investere i en fastmontert vedlikeholdslader sånn at batteriet alltid har et godt utgangspunkt når du skal ut og kjøre. Montert riktig, kan du da enkelt koble bilen til lader. Vet at DEFA har ladere som kan monteres i motorrommet, tror kanskje CTEK har det samme. DEFA har i tillegg mulighet for å koble vedlikeholdslader sammen med motor-/kupévarmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...