Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bygge skillevegg mellom rekkehus


Pstereo

Anbefalte innlegg

Hei, 

I vårt sameie er det et forslag som å utvide altanene våre. Dette innebærer at det skal settes opp skillevegger mellom rekkehusenhetene. Siden forslaget som fremmes er valgfritt og ikke felleslånefinansiert vil trolig noen utvide og noen ikke. Kan jeg nekte min nabo, eller min nabo nekte meg å sette opp en skillevegg ut fra husveggen mellom oss? I tilfelle en bygger ut og en ikke vil den som ikke bygger ut få en ca. 3 m lang, 2,2 m høy skillevegg på hver side av hovedvinduet i stuen. Dette gir klart redusert solinnslipp og utsikt (nærmest som å se ut av en tunnel.

Lurer også på dette sett opp mot mindretallsvern dersom dette forslaget godkjennes med 2/3 flertall på årsmøte. Kan man motsette seg dette til tross for at det vedtas?

Jeg ønsker nemlig utvidelsen, men gjort på en mye mer profesjonell måte med bruk av arkitekt(er) som kan lage mer profesjonelle løsninger enn det som er framlagt. Og helst fellesfinans, slik at det ser enhetlig og pent ut.

Tusen takk for alle innspill.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...