Gå til innhold

DNV mener Ingstad-rapporten frikjenner dem – ber staten trekke milliardkravet [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter med å se for meg hvordan dette aksel-arrangementet ser ut.

"Oljedistribusjonsboksen (OD-boksen) ble derfor plassert ved en mellomaksling i aktre generatorrom, aktenfor den fleksible koblingen, i stedet for i forkant av giret slik det er på de spanske fregattene i F100-klassen."

Forstår dette slik at det faktisk ble brukt en *OD-aksling" (vanligvis noe man har på direktekoblede 2Takt løsninger) i stedet for en *OD-boks* som er det vanlige på løsninger med gir. (En "OD-boks" må monteres på enden av akslingen.)

Og at det er en *mellomaksling* mellom (derav navnet) OD-akslingen og frem til en fleksibel kobling i akterkant av giret. Det er misvisende å kalle dette en *propellaksling* slik det har vært gjort frem til nå.

Men hvis maskineriet og akselsystemet som sådan fremdeles var intakt er det vanskelig å se for seg at det kan lekke vann av betydning inn i denne akslingen, og ut gjennom den "fleksible koblingen". Klarer fremdeles ikke å se det for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...