Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Føler alle de bra mennene er tatt


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 22 år og har alltid følt at de bra guttene/mennene er tatt. De jeg er interessert i er aldri interessert tilbake, og de som er interessert i meg, er ikke jeg interessert i. Har forsøkt Tinder, men troen på kjærlighet har bare raknet ytterligere da de jeg har truffet kun har vært ute etter én ting. Jeg er utålmodig, men klarer samtidig ikke å slippe meg løs på fest og lignende når jeg skal bli kjent med nye mennesker. Det kan hende mye av problemet egentlig ligger der... Jeg føler ikke jeg får vist den jeg virkelig er uten å skjule det, og viser derfor ufrivillig nedtonede versjoner av meg selv. 

Har dere noen råd? Føler menn det på samme måte? 

Endret av panda99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 4bce2...d2c

Damer sikter alltid oppover. En liten andel menn vil alle damer ha. På Tinder liker du kun de samme menn som alle andre damer. 

Disse mennene vasser i matcher og kan dra på date med en ny dame hver eneste dag. 

Så du finner nok ikke drømmemannen på Tinder. Men siden du er dame har du i det minste mulighet til å ha sex med drømmemannen. Det blir bare en drøm for oss vanlige menn om vi ikke betaler for det. 

Anonymous poster hash: 4bce2...d2c

Lenke til kommentar

Jeg tror det begynner å bli en utbredt erfaring/oppfatning etterhvert om at Tinder ikke funker så bra for mange mennesker, verken for kvinner eller menn, kanskje dog på litt ulike måter noen ganger.

Generelt tror jeg at både menn og kvinner bruker Tinder i stor grad til korte "flings" og one night stands, og det aller meste går på ren seksuell tiltrekning, basert på de få bildene som man ser på profilene. Man stopper å bli ordentlig interessert i menneskene bak, og går heller videre til neste person på Tinder. 

Jeg sier dette summert opp i veldig korte trekk, og på veldig generelt grunnlag selvsagt.

Jeg tror dog du kan finne mer interessante gutter/menn gjennom venner og hobbyer f.eks, eventuelt kan du kanskje prøve speed dating og lignende. :)

Endret av Computron
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg også fikk min samboer gjennom Tinder, så det er fortsatt gode muligheter der. 22 år er fortsatt ganske ungt, mange som ikke får sitt første seriøse forhold før en god del år senere.

Det kan være vanskelig å treffe noen som passer for deg. Dette er ikke så rart hvis du regner litt på det:

Hvis du bor i en by med 200.000, ala Trondheim, så er ca 100.000 av de av motsatt kjønn. Aldersgruppen 20-29  er 12.6% av befolkningen, noe som tilsier at 12600 av de er i "din" aldersgruppe. Nå vet jeg ikke hvordan det er med deg, men hvis man sammenligner med de man vokste opp med i skoleklassen, så var det gjerne ikke mer en 1 av 10 som var attraktive for deg (i alle fall sånn var det for meg). Da står du igjen med 1260. Så skal du treffe med personlighet. Mange folk er jo flotte personer, men her igjen vil jeg påstå at det er i hvert fall bare 1 av 10 som jeg kunne tenkt meg å dele et seriøst forhold med. Mange som ikke har de samme verdiene, humor eller mål som deg selv. Da er vi nede i 126. En god del av de vil allerede være i et fast forhold, la oss si 1/4. Da har du ca. 94 igjen. Så må jo motparten også like deg på en romantisk måte, la oss si halvparten gjør det. Da sitter du igjen med ca. 47 personer som du teoretisk kan innlede et seriøst forhold med.

Da må du bare treffe en av de 47 folka i en by der det bor 200 000. Det er jo ikke så lett. Du må jo være på rett sted til rett tid, og i tillegg komme i prat. Eneste måten å gjøre det på er å komme seg ut og bli kjent med folk. Ikke vent på at noen skal sjekke deg opp, du må rett og slett ta ansvaret i egne hender.

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar

Jeg tenker at det er alt for tidlig å tenke at de bra er tatt i en alder av 22. Hadde du vært ti år eldre, hadde jeg forstått at det begynner å brenne under føttene dine, men 22? Jeg tenker vel heller at problemet er at de bra folka, ikke har rukket å bli bra enda. I en alder av 22 er man jo fremdeles bare en skygge av den man er på vei til å bli. Du trenger litt livserfaring og en modningsprosess for å bli et godt livspartneremne. Mitt råd til deg, er ta det med ro. La ting ta tid, så vil den rette dukke opp. 

Lenke til kommentar

Ha dette i bakhodet: Ingen datingapp/datingnettside er tjent med at brukerene faktisk finner kjærligheten (og dermed avregistrerer seg).

Og nei, alle gode menn er ikke opptatt. Prosentandelen menn som ikke gifter seg og får barn øker for hvert eneste år. Så problemet ditt er ikke bare at alle menn er tatt. Problemet er også delvis at mange gode menn ikke ønsker en fast partner/ekteskap/barn.

Det som er spennende er å se hvor lenge dette fenomenet fortsetter før kvinnene som ønsker ekteskap og barn innser dette og begynner å ta saken i egne hender uten ekteskap og uten en tøffel av en ektemann.

Lenke til kommentar
Gjest cb934...4b4
ali q skrev (5 timer siden):

Ha dette i bakhodet: Ingen datingapp/datingnettside er tjent med at brukerene faktisk finner kjærligheten (og dermed avregistrerer seg).

Og nei, alle gode menn er ikke opptatt. Prosentandelen menn som ikke gifter seg og får barn øker for hvert eneste år. Så problemet ditt er ikke bare at alle menn er tatt. Problemet er også delvis at mange gode menn ikke ønsker en fast partner/ekteskap/barn.

Det som er spennende er å se hvor lenge dette fenomenet fortsetter før kvinnene som ønsker ekteskap og barn innser dette og begynner å ta saken i egne hender uten ekteskap og uten en tøffel av en ektemann.

Verdt å nevne er at det nå er lovlig med donor i Norge. Så lenge de attraktive mennene ikke vil etablere seg og få barn står vi nok ovenfor en tsunami av alenemødre og enslige menn som ikke vil bli voksne. 

Anonymous poster hash: cb934...4b4

Lenke til kommentar
Gjest de8a6...22b

Skulle tro du var meg, ts, men jeg er mann. Virker som alle de bra jentene er tatt, og de eneste som står igjen er de med helt urealistiske krav i forhold til hva de selv har å by på. Jaja, får glede seg til etter koronaen når det endelig er mulig å møte noen på fest/byen fremfor kun via Tinder.

Anonymous poster hash: de8a6...22b

Lenke til kommentar
Gjest cb934...4b4 skrev (På 22.4.2021 den 15.31):

Verdt å nevne er at det nå er lovlig med donor i Norge. Så lenge de attraktive mennene ikke vil etablere seg og få barn står vi nok ovenfor en tsunami av alenemødre og enslige menn som ikke vil bli voksne. 

Anonymous poster hash: cb934...4b4

Hvilket igjen, dersom det du nevner faktisk slår til, så vil samfunnet skape enda flere tilfeller med gutter og jenter som vokser opp uten en pappa, noe som kan få svært store konsekvenser både for de barna og for samfunnet, kanskje spesielt for guttene. Hvis man ser på forskningen over de som roter seg bort i problemer med loven og/eller har trøbbel på skolen og/eller problemer med ulike former for rusmidler f.eks, så ser man en tydelig tendens til at de som vokste opp uten fedre lettere havner "på kjøret" i livet. 

 

Edit: For å samkjøre med OT: Det er naturligvis viktig å finne seg en bra partner, både for kvinner og menn. Dersom man senere f.eks ønsker seg barn, er det best for barnet å ha gode foreldre som har et godt forhold til hverandre, det høres ut som en selvfølge men det er mange som ikke klarer å inngå kompromisser, noe som skaper mye grums i et forhold.  

Endret av Computron
Lenke til kommentar

Jeg tenker at du er 22 år. Bra menn er det mange av, men de dukker gjerne opp litt senere. Jeg er 40 og finner bra menn hele tiden. De har bare en feil, og det er at de har en mitt annen ide om hvor forholdet skal ta oss enn det jeg har. Derfor blir det ikke mer enn dating. Mitt beste tips er å ikke lete så mye etter en som har alt (ingen har det), men å lete etter en som har de 3 eller 5 viktigste egenskapene du ser etter i en mann. Da blir det lettere å lete. Og ikke forvent at du finner evig kjærlighet når du er 22. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 0bfb5...74b

Jeg har selv begynt å teste ut Tinder for en uke siden. Kjenner meg igjen i trådstarter, bortsett fra at jeg er mann. Selvfølgelig har jeg ikke gitt opp etter én uke, men for en tjukk kar med ellers gjennomsnittlig utseende, på jakt etter noe litt mer seriøst, er gjerne ikke Tinder det beste. Selv har jeg enda ikke fått noen seriøse matcher (som har svart meg tilbake), til tross for at jeg har likt mange damer med tilsvarende interesser, kropp og attraktivitet. 

Det jeg tror har skjedd med Tinder er at mennene er for ukritisk og liker alle de kan stikke kuken sin i, mens kvinnene naturlig nok da blir mer reservert med hvem de velger å like. Så ender man opp med at de attraktive velger og vraker i andre attraktive, mens de mer normale blir lagt til siden.

Dette er bare min teori. Men så er også Tinder en app der man bokstavlig talt skal bedømme folk etter utseende.

For både TS og meg selv tror jeg mer seriøse datingsider vil fungere bedre.

Anonymous poster hash: 0bfb5...74b

Lenke til kommentar

Mye ulike svar her, som bekrefter at Tinder kan være enten "himmel eller helvete". Noen kan finne seg en partner, mens andre sveiper og sveiper og finner aldri noen. Som flere her, meg selv inkludert, har nevnt så blir det tydelig etterhvert at det finnes baksider ved det hele. 

Det er en ganske fersk artikkel nå på NRK.no som kommer inn på mye rundt Tinder og folks erfaringer med det: https://www.nrk.no/bare-ett-sveip-til-1.15461657

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...