Gå til innhold

Vi som har Bestillt Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC Fra Elkjøp, ordrestatus/oppdateringer


Anbefalte innlegg

Skallgrimz skrev (1 minutt siden):

sitter alle disse på kundeservice på hjemmekontor, slik at de ikke er oppdatert på hva som skjer? eller er de samlet  hvor "sjefene" kan informere/ ha ett møte de om hva f... som skjer. alle får jo helt forskjellige svar.

 

Er nok akkurat som det var før i tiden når man hadde kundesupport via telefon og de som jobbet med det, jobbet hjemmefra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke forstå at loven kan tillate at Elkjøp skal kunne "gradere seg mot trykkfeil" når pengene er trukket!!! Hadde pengene blitt reservert først kunne jeg vært enig i at Elkjøp hadde hatt sitt på det rene. Men når Elkjøp trekker MINE PENGER, som er MIN EINDOM, fra min konto ser jeg på det som en avtaleinngåelse fra begge parter! De har da akseptert avtalen ved å ta imot penger fra meg i bytte mot et produkt. Produktet er nå min eiendom, og om Elkjøp vil kansellere ordren og "kjøpe tilbake" kortet dem solgte meg, da får de jammen meg betale Finn.no pris tilbake! Jeg driver ikke veldedighet og låner i allefall ikke penger ut gratis! 👿

Om Elkjøp mener noe annet så er de noen forbanna kjeltringer og dette bør absolutt tas opp i forbrukerombudet / domstolene! Hadde de reservert beløpet fra min konto kunne jeg tolket det annerledes fordi pengene teknisk fortsatt er på min konto. Men i det Elkjøp trekker min konto for penger er avtalen inngått! Om de absolutt skal gradere seg mot trykkfeil og samtidig kunne trekke meg for penger må Elkjøp etter mitt liberalistiske syn spesifikt la dette komme tydelig frem i det jeg ønsker å betale for produktet! Det er ikke vanskelig å legge til en checkbox der jeg sier meg enig i en slik avtale!

Endret av mozaix
skriveleif
  • Liker 2
Lenke til kommentar
59 minutes ago, shinsengumi said:

Jeg tenker altså at hvis systemet tror den har 100 av en vare, så trekker den på de første 100 ordrene men kun reserverer på alle som kommer etter dette tallet. Eneste logiske jeg kan komme på.

Ingenting er logisk hos Elkjøp. Jeg har to ordrer hvorav én er reservert. Dette er dog den siste ordren av de to. Begge var reservert på kredittkort helt til søndag når det ble trukket. 

Samtidig har jeg en PC stående som "reservert", men denne har jeg avbestilt og fått tilbake pengene for.
Jeg kjenner en som har avbestilt et skjermkort han bestilte tidligere, men dette har status "Sendt". Han har fått pengene tilbake for dette for lenge siden. Det ble aldri sendt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...