Jump to content
Dragonlove

Vi som har Bestillt Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC Fra Elkjøp, ordrestatus/oppdateringer

Recommended Posts

rfm skrev (15 minutter siden):

Snakker du nå om at du tar opp samtalet? Kan vare at jeg er svensk men låter som det. 

Elkjøp må ha retten at fjerne personopplysninger fra opptakene for å ta hand om sine ansatte. Særskilte når det ikke handler om et kjøp over telefon og dermed inget avtal som ingicks. 

Men tror jeg at de enbart tar ut lyder fra deg og ikke er både? Nei. Så lenge de ikke har tekniken at kun spille inn deg og ikke den ansatte (hvilken jeg kan se at de vil gjøre kom gdpr). 

Men allt om ens rettigheter kring gdpr er jo fortsatt ikke fastsatt i retten. Så you go you. 

Det er jo en interesseavveining som må tas i forhold til hvem sine interesser som veier tyngst. Og når Elkjøp selv tilbyr opptak, og det er de som gjør det, så ligger det vel litt i sakens natur at den som jobber i Elkjøp har samtykket til at andre kan høre samtalen, og da mener jeg at den som har vært del av samtalen og derfor har særskilt store interesser knyttet opp mot den, bør få innsyn, selv om opptaket er for læringsformål for ansatte hos Elkjøp. F.eks. at du kjøper et skjermkort og det som måtte berøre dette av info som gjelder deg, f.eks leveringstid, er noe jeg mener du har krav på å få, selv om den ansatte på elkjøp avslører toneleiet sitt, humøret eller hva. Dersom den Elkjøpansatte bryter ut i gråt pga. bestemoren nylig døde e.l. blir jo det noe annet. 

Edited by jolieber

29 minutes ago, jolieber said:

Det er jo en interesseavveining som må tas i forhold til hvem sine interesser som veier tyngst. Og når Elkjøp selv tilbyr opptak, og det er de som gjør det, så ligger det vel litt i sakens natur at den som jobber i Elkjøp har samtykket til at andre kan høre samtalen, og da mener jeg at den som har vært del av samtalen og derfor har særskilt store interesser knyttet opp mot den, bør få innsyn, selv om opptaket er for læringsformål for ansatte hos Elkjøp. F.eks. at du kjøper et skjermkort og det som måtte berøre dette av info som gjelder deg, f.eks leveringstid, er noe jeg mener du har krav på å få, selv om den ansatte på elkjøp avslører toneleiet sitt, humøret eller hva. Dersom den Elkjøpansatte bryter ut i gråt pga. bestemoren nylig døde e.l. blir jo det noe annet. 

Fast hvis det er en tvist, og du enligt Datatilsynet kun har rett til hva du sade? Det hjelper ikke deg noe særskilt?

Tvek at folk kommer lengre. Alle inne på diskusjon visste at det var et teknisk feil som satte det bra priset. 

Men glhf, jeg kan skrive under på noe for jeg savner og min ordre. 

rfm skrev (6 minutter siden):

Fast hvis det er en tvist, og du enligt Datatilsynet kun har rett til hva du sade? Det hjelper ikke deg noe særskilt?

Tvek at folk kommer lengre. Alle inne på diskusjon visste at det var et teknisk feil som satte det bra priset. 

Ringte dem selv og spurte om de kunne sende meg opptaket, noe som virket uproblematisk. Og dersom du nektes innsyn kan jo det påklages.  For min del ble jeg ikke kjent med denne tråden før etter at jeg fikk beskjed om kansellering. 

Edited by jolieber

rfm skrev (7 minutter siden):

Elkjøp har aldri nevnt at prisen var feil. 

jolieber skrev (7 minutter siden):

Sannsynligvis tenkt implisitt om annonsen er feil. 

Selv om prisen hadde vert 15k så hadde det fremdeles blitt kansellert, etter hva de sier. Grunnet de la dem ut for salg, når det ikke var meningen, (hva elkjøp sier mellom linjene)

Edited by Ephrus

Ephrus skrev (4 minutter siden):

Selv om prisen hadde vert 15k så hadde det fremdeles blitt kansellert, etter hva de sier. Grunnet de la dem ut for salg, når det ikke var meningen, (hva elkjøp sier mellom linjene)

Ja skjønner. Mulig det er noe som forbrukertilsynet eller forbrukerklagenemnda vil vektlegge, jeg hakke peil 🙂