Gå til innhold

Vi som har Bestillt Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC Fra Elkjøp, ordrestatus/oppdateringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BartSimpson skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk den smsen på lørdag som alle andre, ellers ingen kontakt fra elkjøp før jeg fikk kansellering på mail.

Ok. Da er det nok bare et tidsspørsmål før alt blir kansellert. Det nærmer seg jo snart en uke siden bestilling. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, ManglerGPU said:

Herregud for en klovnebedrift 🤡

Hu var ikke veldig imponert hu jeg snakker med heller...

Forøvrig så ga jeg dem frist ut dagen til jeg ringer sb1 siden jeg har det ene trekket på mastercard, så får mastercard åpne en svindel sak mot elkjøp, håper egentlig de fleste gjør det på denne måten, så får de svi litt

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Morsomt at det tar under 24 timer å "sortere og finne" de 1000+ ordrene og sende sms til disse. Men det tar nærmere en uke eller mer (forventer jeg) å trykke "kanseller" på de samme ordrene. Her vil de vel holde på de 8-10 millionene så lenge som mulig for å tjene på renter? kjeltringstreker av ett eller annet slag er hvertfall eneste grunnen jeg kan forestille meg for å holde på som de gjør, være det penger tjent eller penger spart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, ManglerGPU said:

Fikk du virkelig et gavekort?!

Jepp, det har jeg allerede mottatt.

5 minutes ago, Ephrus said:

Vi burde få renter av elkjøp i samme skala som kreditt selskaper gjør når du betaler for sent

 

Gavekort på kr 2000 per ordre? Hvis mariusj får gavekort.. så burde alle få det ellers er det forskjellsbehandling

Fikk bare ett, men så hadde de med "ett uhell" knerta ene 3070 ordren min fra mars også...

Lenke til kommentar
1 hour ago, ManglerGPU said:

Herregud for en klovnebedrift 🤡

Det er et uttrykk i USA som lyder "å ta på seg klovnesko".

Quote

clownshoes

An insult inferring that the reciever is a walking joke, including their actions, habits, appearance, and ultimitly, their existance.

You have no room to talk, clownshoes.

I ran into this guy who was the biggest pair of clownshoes I've ever seen.

 

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, shinsengumi said:

Morsomt at det tar under 24 timer å "sortere og finne" de 1000+ ordrene og sende sms til disse. Men det tar nærmere en uke eller mer (forventer jeg) å trykke "kanseller" på de samme ordrene.

Jeg tar ikke Elkjøp i forsvar på noen måte, men tenkte å komme med et lite innstikk på akkurat dette med SMS og ordrer. I systemer jeg har jobbet med, har det vært betydelig enklere å lage funksjoner for å søke opp bestillinger og hente ut data basert på kriterier og så lage en fellestekst via et SMS-system som sendes ut til alle som er berørte. Selv om dataen enkelt kan hentes ut, er det ofte flere ulike systemer fra ulike leverandører som jobber sammen. Vi kaller det for et lappeteppe. Ulempen med slike systemer er at de kan funke fint sammen, helt til noe går galt. Når det går galt, så er det som regel en manuell jobb å rette opp i feilene. Det jeg mener å si er at det er trolig lite sannsynlig at Elkjøp har mulighet for å massekansellere ordre med sitt nåværende system, og at jobben derfor må gjøres manuelt med en og en ordre.

Bookingsystemer er ofte like som bestillingssystemer, og fordi noen bedrifter er kjipe på pengebruken, så får vi slike lappetepper som i beste fall fungerer dårlig.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, kaldviking said:

Jeg tar ikke Elkjøp i forsvar på noen måte, men tenkte å komme med et lite innstikk på akkurat dette med SMS og ordrer. I systemer jeg har jobbet med, har det vært betydelig enklere å lage funksjoner for å søke opp bestillinger og hente ut data basert på kriterier og så lage en fellestekst via et SMS-system som sendes ut til alle som er berørte. Selv om dataen enkelt kan hentes ut, er det ofte flere ulike systemer fra ulike leverandører som jobber sammen. Vi kaller det for et lappeteppe. Ulempen med slike systemer er at de kan funke fint sammen, helt til noe går galt. Når det går galt, så er det som regel en manuell jobb å rette opp i feilene. Det jeg mener å si er at det er trolig lite sannsynlig at Elkjøp har mulighet for å massekansellere ordre med sitt nåværende system, og at jobben derfor må gjøres manuelt med en og en ordre.

Bookingsystemer er ofte like som bestillingssystemer, og fordi noen bedrifter er kjipe på pengebruken, så får vi slike lappetepper som i beste fall fungerer dårlig.

 

 

Vi har dog en fin ting her i verden som heter overtid

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar
1 minute ago, kaldviking said:

Jeg tar ikke Elkjøp i forsvar på noen måte, men tenkte å komme med et lite innstikk på akkurat dette med SMS og ordrer. I systemer jeg har jobbet med, har det vært betydelig enklere å lage funksjoner for å søke opp bestillinger og hente ut data basert på kriterier og så lage en fellestekst via et SMS-system som sendes ut til alle som er berørte. Selv om dataen enkelt kan hentes ut, er det ofte flere ulike systemer fra ulike leverandører som jobber sammen. Vi kaller det for et lappeteppe. Ulempen med slike systemer er at de kan funke fint sammen, helt til noe går galt. Når det går galt, så er det som regel en manuell jobb å rette opp i feilene. Det jeg mener å si er at det er trolig lite sannsynlig at Elkjøp har mulighet for å massekansellere ordre med sitt nåværende system, og at jobben derfor må gjøres manuelt med en og en ordre.

Bookingsystemer er ofte like som bestillingssystemer, og fordi noen bedrifter er kjipe på pengebruken, så får vi slike lappetepper som i beste fall fungerer dårlig.

 

 

Jeg tok høyde for at disse 1000 ordrene må kanselleres manuelt. Selv en stk kvisete tenåring på arbeidserfaring kan gjøre det på ett par dager maks synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...