Gå til innhold

Vi som har Bestillt Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC Fra Elkjøp, ordrestatus/oppdateringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og visse bedrifter er overtid 'standard' vet om noen som har 300 overtidstimer i året. Og alltid de samme i den bedriften som jobber overtid. Selv om de leier inn masse folk i perioder, kan de ikke unngå overtid. Av fen enkle grunn av holdninger: bedre å ha for mye jobb slik at de jobber mer effektivt

Endret av Ephrus
Lenke til kommentar
1 minute ago, shinsengumi said:

Jeg tok høyde for at disse 1000 ordrene må kanselleres manuelt. Selv en stk kvisete tenåring på arbeidserfaring kan gjøre det på ett par dager maks synes jeg.

Man skulle gjerne tro og håpet på det, men da får vi flere tilfeller som MariusJS opplevde ved at de kansellerte 3070-ordren hans også 😛

Lenke til kommentar
30 minutes ago, TheMagicToiletbrush said:

Da har jeg akkurat snakket med Elkjøp Norge. Ga opp kundeservice før jeg gikk rett til topps, Sjefen skulle ringe meg opp igjen.

Dette kan bli morro. Holdere dere oppdatert selvfølgelig.

Bare å ringe: 67 90 40 70 for å klage. Det er hovedkontoret til Elkjøp Norge 👍

Skal du prate med fredrik?

Lenke til kommentar
mERAZED skrev (2 minutter siden):

Skal du prate med fredrik?

John het han ansvarlige for data delen for Elkjøp Norge. Pratet i 18min faktisk, Han var høflig og gikk litt mer i dybden på problemet.
De må gjøre alle kanselleringer manuelt og det var et par som hadde fått dette i oppgave. Det var over 1000 bestilliinger (noen med flere kort som de fleste her har) Så det vil ta litt tid.

Jeg forklarte han om flaske forhåpninger etter vi hadde snakket med kundeservice om dette var reelt eller en feil.
Kundeservice forklarte jo at dette var reelt og ekte. Så når du får den beskjeden skjønner jeg jo at kundene vil tro de får kort.

Forklarte han at det er greit at Elkjøp gjør feil, men at de trekker penger fra kontoen til kunder etter forklaringen er ikke lov da dere har alt gitt det skriftlig at kunden ikke får noe vare, men pengene trekkes i ettertid. Dette var det eneste han ikke kunne forklare.

Om alt går automatisk kan jeg faktisk skjønne det om de ikke rekker å få stoppe det i systemet, men 1-2 dager etter? Dette er et så stort problem med så mye "skade" at da får du heller betale noen overtid.

Jeg spurte også om kompensasjon til kundene og det hadde ikke han noe svar eller mulighet til å gi her og nå.
For meg personlig er ikke pegene some er bundet i en uke verdens største problem, men for en som har spart opp til et nytt skjermkort ille. Det er vansklig å binde pengene til noe de ikke får, samt de forskjellige butikkene får kort inn som du ikke får evt kjøpt da pegene dine er hos Elkjøp på et kort du aldri får. Her må Elkjøp og andre bli bedre. Om noen skal mine er en ting, men føler det ikke er greit å ta sparepengene til en kid!

Jeg kjenner ikke han John fyren eller vil forsvare han, men han forklarte seg 100 ganger bedre enn kundeservice, var høflig og tok tiden sin. Uansett nå tror jeg Elkjøp lærer. Spesielt om folket går vidre med dette til tek.no etc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
TheMagicToiletbrush skrev (10 minutter siden):

 

Uansett nå tror jeg Elkjøp lærer. Spesielt om folket går vidre med dette til tek.no etc

Noen som tipser tek.no om at Elkjøp hadde behov for raske penger og ordna dette med å tillate over 1000 ordrer på en vare de ikke fikk/eller fikk noen få av. Over 1000 ordrer som varierer mellom 8600 - noen hundre tusen. pr bestilling.

Det er ingen tvil om at Elkjøp har gjort en feil her, men den største feilen er det de har gjort i ettertid.

1. Feilinformert kundene.

2. Trekke penger for en vare de ikke har tenkt å sende.

3. Si at de skal kansellere ordren, men ikke gjøre det (kun for å beholde pengene lengre hos seg).

4. Beholde pengene og ikke kjøre full refusjon med en gang.

5. Drøye kanselleringen 1 uke, for så å drøye tilbakebetalingen tilsvarende med 1-5 dager.

6. Sette et par mann til å manuelt kansellere 1000 ordrer

Endret av nocure
Lenke til kommentar
13 minutes ago, nocure said:

Noen som tipser tek.no om at Elkjøp hadde behov for raske penger og ordna dette med å tillate over 1000 ordrer på en vare de ikke fikk/eller fikk noen få av. Over 1000 ordrer som varierer mellom 8600 - noen hundre tusen. pr bestilling.

Det er ingen tvil om at Elkjøp har gjort en feil her, men den største feilen er det de har gjort i ettertid.

1. Feilinformert kundene.

2. Trekke penger for en vare de ikke har tenkt å sende.

3. Si at de skal kansellere ordren, men ikke gjøre det (kun for å beholde pengene lengre hos seg).

4. Beholde pengene og ikke kjøre full refusjon med en gang.

5. Drøye kanselleringen 1 uke, for så å drøye tilbakebetalingen tilsvarende med 1-5 dager.

6. Sette et par mann til å manuelt kansellere 1000 ordrer

De kjører nok alle refunds på en spesifikk dag i uken, i "bulk" for å spare penger. Derfor drøyer og koser de seg og bryter ikke rutiner bare fordi det er 10 millioner kroner som skal ut til kunder som fråder ved munnen.

Lenke til kommentar
shinsengumi skrev (1 minutt siden):

De kjører nok alle refunds på en spesifikk dag i uken, i "bulk" for å spare penger. Derfor drøyer og koser de seg og bryter ikke rutiner bare fordi det er 10 millioner kroner som skal ut til kunder som fråder ved munnen.

Er bare rett og rimelig at Elkjøp skal få renteinntekter på våre penger..

Lenke til kommentar
1 minute ago, ManglerGPU said:

Tenkte det samme, men så kom jeg på hvor desperat jeg er etter å få tak i et kort 😅

Jeg ser på dette på samme måte som jeg ser på fårikål og pølser fra jacob's utvalgte. Jeg ble matforgiftet av begge så jeg eter aldri noen av delene igjen selv om det har gått både 10 og 20 år 😄

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Fade1 skrev (1 minutt siden):

@DragonloveFikk du noe svar fra advokaten? Elkjøp er såpass store at de kan ikke unnskylde seg med at de ikke visste at de ikke hadde lov å ta betalt for en vare de ikke hadde tenkt å sende. Eller i det hele tatt trekke penger før varen er sendt...

Hei 

  

Takk for din e-post.  

 

Henvendelsen er registrert med saksnummer 19xxxx. En av våre advokater vil ta kontakt med deg i løpet av 1-2 arbeidsdager.

  

Ønsker deg en fin dag.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Da har jeg snakket med Advokat og det ser dårlig ut, han snakket om dekningskjøp hvor man kjøpte denne varen en annen plass og kunne kreve mellomlegg fra Elkjøp.

Om noen har nylig fått ett slik kort fra en annen butikk til høyere pris så har de ett godt argument.

Når det gjaldt at de hadde trukket penger fra konto så hørtes dette bedre ut, dette hadde de ikke lov til, jeg tenker da på penger som de har trukket i flere uker, noe som ikke er tilfelle her, men da kunne man altså kreve kompensasjon for renteutgifter.

Så da er det å sende en mail hvor man forklarer saken, for eksempel at man har hatt ett skjermkort eller flere i bestilling i flere uker hvor det er trukket renter fra kredit kort og henvise til at dette ikke er lov.

 

Første post er også oppdatert med samme innlegg.

Endret av Dragonlove
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...