Gå til innhold

Vi som har Bestillt Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC Fra Elkjøp, ordrestatus/oppdateringer


Anbefalte innlegg

Da oppretter jeg denne tråden for oss som har bestillt  Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC fra Elkjøp den 16.04.21

Her kan vi diskutere ordrestatus, kanselleringer og hva vi eventuellt kan gjør om ordren(e) skulle blitt kansellert, pr 20.04.21 er det vel lite som har

skjedd ennda.

 

Da har jeg snakket med Advokat og det ser dårlig ut, han snakket om dekningskjøp hvor man kjøpte denne varen en annen plass og kunne kreve mellomlegg fra Elkjøp.

Om noen har nylig fått ett slik kort fra en annen butikk til høyere pris så har de ett godt argument.

Når det gjaldt at de hadde trukket penger fra konto så hørtes dette bedre ut, dette hadde de ikke lov til, jeg tenker da på penger som de har trukket i flere uker, noe som ikke er tilfelle her, men da kunne man altså kreve kompensasjon for renteutgifter.

Så da er det å sende en mail hvor man forklarer saken, for eksempel at man har hatt ett skjermkort eller flere i bestilling i flere uker hvor det er trukket renter fra kredit kort og henvise til at dette ikke er lov.

 

Første post hos Sweclockers hvor de la ut linken til Elgiganten Kl 18.29

Status hos Svenskene, Sweclockers forum

Generelle salgsbetingelser Forburkertilsynet Se spesielt no 5.

Er tilbudsvaren du bestilte plutselig utsolgt? Få erstatning!

 

Ordretråd elkjøp.jpg

Endret av Dragonlove
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
lucky666 skrev (Akkurat nå):

Jeg bestilte med faktura på det ene kortet. I dag ble jeg kredittsjekket for bestillinga, 3 dager etter at folk fikk sms om at ingen skulle få kort. Er Elkjøp i beit for penger, eller er det en mikroskopisk mulighet for at kortene renner inn alikevel tro?

Er ikke godt å si hva som skjer ennda, veldig lite info fra Elkjøp og kundeservice går ikke å snakke me.

Lenke til kommentar

Den linken har jeg klar fordi Multicom mente at "det er ingen lov om dette" før jeg slang den i fleisen deres

Litt offtopic å begynne med multicom her men det gir ett innblikk i hvor lite peil disse butikkene har 

image.thumb.png.ca2d9c7ec9cf232d51fbef113257bc8b.png

De nektet å sende meg RAM jeg hadde bestilt, selv om den var på lager i 3 uker før jeg klaga. RAMen hadde gått opp i pris med 1500kr. Etter klaging så "oi" plutselig sendte de varen

Endret av shinsengumi
Lenke til kommentar
1 minute ago, Jestiar said:

Flere som deler samme frustrasjon fra elkjøp, ja. Utrolig de ikke har et system som komplett. Skape hodebryn på begge parter. Er ikke noen som vil ta saken til forbrukerrådet? Virka som Elkjøp baitet kunder for å møte kvartals målet. 

Tenkte personlig å vente i noen dager til for å se hva som egentlig skjer

Lenke til kommentar
Jestiar skrev (2 minutter siden):

Flere som deler samme frustrasjon fra elkjøp, ja. Utrolig de ikke har et system som komplett. Skape hodebryn på begge parter. Er ikke noen som vil ta saken til forbrukerrådet? Virka som Elkjøp baitet kunder for å møte kvartals målet. 

Joda, saken skal taes videre den, Elkjøp må bare kjøre avbestillinger først.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...