Gå til innhold

Spørsmål oppkjøring - Klasse B


peterjohn

Anbefalte innlegg

Hei,  

Jeg begynte på en trafikkskolen i Bergen noen uker siden og nå jeg kjører nødvendig timer med dem. Jeg forteller dem for å registere meg for oppkjøring snart, de har nå registet meg for oppkjøring i Mai med staten vegvessen i Voss  som er nesten 2.5 timer fra Bergen med bil. Fordi i Bergen det kommer oppkjøring i July eller August hvis jeg bestille nå. 

Er det vanlig å spøre staten vegvessen i Voss hvis jeg kan ha oppkjøring in Åsane og ikke i Voss ? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, dersom det er ein prioritet å få oppkøyring innan ein bestemt dato så kan ein bestille time ein annan stad i landet. 
Det stemmer heilt sikkert at det er lang venteliste i Bergen. Om du heller vil køyre opp i Bergen så kan du avlyse den oppkøyringstimen du har fått på Voss og heller sette deg opp på oppkøyring i Bergen i august.

Merk at du må stille til oppkøyringa i ein skulebil så det er viktig å avtale med køyrelæraren at du får låne/leige bil til oppkøyringa.

Dersom du skal køyre opp på Voss så vil eg på det sterkaste anbefale at du også tek nokre køyretimar på Voss slik at du får gjort deg litt kjent i området før oppkøyringa.

Du vil finne oversikt over dette på vegvesen.no når du loggar deg inn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...