Gå til innhold

Ny Europeisk superliga. Blir det en realitet?


OddZen

Anbefalte innlegg

ili skrev (1 minutt siden):

Btw til dere andre som vil stenge topp 6 lagene ut fra PL. Det vil bare øke populariteten til denne ligaen. Hvem vil ærlig si at de kommer til å følge med på PL dersom alle topp 6 lagene var borte?

Jeg blir ikke å følge med på noen kamper så lenge United deltar i dette. Så nei jeg blir ikke å se på PL. Jeg ser stort sett kun United-kampene fra før uansett (og diverse storkamper). 

Jeg mener eneste måten PL har mulighet til og stoppe dette er ved å stenge de ute. De må gamble.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ili skrev (36 minutter siden):

Hvem vil ærlig si at de kommer til å følge med på PL dersom alle topp 6 lagene var borte?

Blir de borte likevel da altså? Han Snikpellik korrigerte jo det, og skrev at superligaen blir i stedet for CL og EL, og at de skal forsette spille i hjemlig liga som før. Nå er jeg litt forvirret.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Delvis said:

Blir de borte likevel da altså? Han Snikpellik korrigerte jo det, og skrev at superligaen blir i stedet for CL og EL, og at de skal forsette spille i hjemlig liga som før. Nå er jeg litt forvirret.

UEFA har advart at de kanskje vil hive lagene ut av lokale ligaer. Og noen her inne vil at ligaene skal hive de ut. Men lagene selv sier at det skal erstatte CL og EL ja og at de skal fortsette å spille i lokale ligaene.

Lenke til kommentar

Er jo ikke fair play hvis de får spille og kunne vinne gull i hjemlig liga når de vil få så vanvittige fordeler økonomisk helt alene som de andre klubbene er helt utestengt fra å kunne oppnå sportslig. Når det i tillegg ikke er noe sportslig å spille for annet enn ligagull og å unngå nedrykk i hjemlig liga for disse lagene så dreper det hele konseptet for toppligaene i England, Spania og Italia på sikt.

Utesteng de fra overgangsmarkedet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenker at storslagene har vunnet, men at det aldri var noe annet mulig utfall. Maktforholdet er for skjevt mellom klubbene og organisasjonene. Enten får de det som de vil med endringer i CL, eller så får de en ny liga. Uansett er det til deres fordel. 

Det mest uheldige er vel at det er permanente plasser. Det betyr nok mest i teorien, da de samme lagene har så store økonomiske fordeler, at det i praksis nærmest er umulig å bli utkonkurrert i dagens system.

Endret av setarcoppiH
Lenke til kommentar

Alt er jo et maktspill. Jeg kan stille meg bak argumenter som går på det sportslige. Ikke noe nedrykk, ikke noe opprykk og den slags. Tidligere fotballspillere har nok også velmente holdninger i bunn. Men når Boris eller andre fra FA/UEFA går ut og sier det er skadelig for fotballen, så er det jo maktspill og har nok lite å gjøre med at han/de er redd for fotballens utvikling. De vil bare ikke at makten flyttes bort fra de. 

Lenke til kommentar

– Jeg føler at de drar meg også ned i søla
https://www.united.no/kommentarer/jeg-foler-at-de-drar-meg-ogsa-ned-i-sola/

Sitat

Dette er vel første gang jeg håper United taper – at de mislykkes.

Dette er vel også bortimot første gang at FIFA og UEFA – i mine øyne organisasjoner som det egentlig er veldig vanskelig å være positiv til – får min støtte til å slå så hardt tilbake som mulig er.

Jeg stoler ikke et eneste sekund på United og disse utbryterklubbene når de i sin felles uttalelse lover mer penger nedover i fotballpyramiden, at dette skal være til fotballens beste.

Dette handler kun om mest mulig penger, makt og kontroll til dem selv.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Føles ut som jeg mistet en god følgesvenn i går når den offsielle bekreftelsen kom, ser ingen god vei utav dette her.

Enten så ryker fotballen, eller så blir laget mitt revet så i filler at det ikke er å kjenne igjen (som ville være fullt fortjent).

Lenke til kommentar

Har lite tro på at særlig mange managere og spillere støtter dette her heller. For en jævlig kjip situasjon de blir satt i. For noen klubber er alt de har kjempet for hele sesongen nå blitt satt på spill av de grådige eierne, som de knapt kjenner til eller har møtt en gang. Spillerne i disse storklubbene er fotballfans de også, og de fleste kommer opprinnelig fra klubber som er utenfor denne "eliten". Drømmene blir tatt fra de også.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Har det kommet noe mer uttalelser angående klubbene som foreløpig ikke er med?

Bayern München  og Paris Saint-Germain har vel vist seg veldig sterke internasjonalt de siste årene. Er ikke disse invitert, eller har de gjort det fornuftige valget og latt være å bli med? 

Og hvorfor er det så mange fra Italia? Mye penger der kanskje, for de har ikke vært veldig synlige.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Zlatzman skrev (1 minutt siden):

Har det kommet noe mer uttalelser angående klubbene som foreløpig ikke er med?

Bayern München  og Paris Saint-Germain har vel vist seg veldig sterke internasjonalt de siste årene. Er ikke disse invitert, eller har de gjort det fornuftige valget og latt være å bli med? 

Og hvorfor er det så mange fra Italia? Mye penger der kanskje, for de har ikke vært veldig synlige.

Bayern og Dortmund har sagt de var invitert, men takket nei.

PSG var også invitert, men presidenten har vært ute å sagt at "fotballen er for alle".

De italienskene lagene er også store, selv om resultatene ikke helt har vært der (med unntak av Juventus).

Lenke til kommentar
Zlatzman skrev (4 minutter siden):

Bayern München  og Paris Saint-Germain har vel vist seg veldig sterke internasjonalt de siste årene. Er ikke disse invitert, eller har de gjort det fornuftige valget og latt være å bli med? 

Tenker det er svært sannsynlig at de har blitt invitert, de er større klubber enn flere av klubbene som er med. Dortmund har visstnok også blitt invitert. Vet ikke hvorfor PSG har takket nei, det må i så fall dreie seg om en maktstruktur hvor eierne ikke avgjorde, men ikke overrasket over at de tyske klubbene takker nei. Sånn jeg ser for meg dette vil en veldig stor supportergruppe trekke seg ut, enten som boikott eller manglende interesse når den reelle konkurransen forsvinner, og bevege seg over til tysk og fransk liga. Eierne glemmer tilsynelatende at supporterne sitter på makten, at klubben ikke er noe som helst verdt uten sitt publikum. 

Lenke til kommentar

Grunnen til at PSG ikke er inne, er fordi Qatar sitter tungt inne i Champions League, og spesielt TV-rettighetene som tilhører BeINSports, som da igjen er Qatar-eid. Toppene i PSG har igjen sterke tilknytninger til UEFA.

Så ikke tro det er fordi "de ikke har lyst", for pengene frister nok. De har bare interessekonflikter :)

Lenke til kommentar

Skulle gjerne visst hvor mye manager og spillere og andre i klubben har blitt involvert! Klopp har tidligere uttalt seg negativt om Superligaen, og har også sagt at han trekker seg ut av fotballen den dagen alt handler om penger. Synes det er merkelig om eierne kan ta sånne drastiske beslutninger alene, det burde vært en beslutning som flere var involvert i, inkludert supportergrupperingene. Er spent på å høre hva Klopp, Solskjær og gjengen har å melde. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...