Gå til innhold

Dekker inboforsikring tyveri av klær?


Anbefalte innlegg

Hei jeg bor i en blokk der vi har felles vaskerom en mannlig nabo har lengre besøk av en vennine. I praksis bor denne damen hos han. La oss kalle henne "Linda".

Problemmet er at at Linda stjeler klærne mine fra vaskerommet. Dette har skjedd gjentatt ganger og huseier er klar over dette. HUn har tidligere vært kastet ut av bygningen og fått nekt fra huseier og oppholde seg i eller i nærheten av blokken. 

Nå er hun tilbake og stjal for en måneds tid siden undertøye mitt fra vaskerommet. Huseier har kamera og kunne bekrefte at hun hadde stjålet undertøyet. Vi løste dette med at hun leverte tilbake og sa at hun ikke ville stjele igjen. 


Jeg ga henne streng beskjed om at det ikke var greit og at "neste gang politianmelder jeg for tyveri".

Nå har hun stjålet yndlingsgenseren min og klippet den opp i halsen. Jeg så henne i genseren i dag og kjeftet på henne, men måtte løpe videre fordi jeg hadde dårlig tid. Jeg blir å prate med huseier og politi om dette senere. 

Spørsmålet mitt er egentlig om jeg hadde hatt inboforsikring hadde de da dekket allle klærne jeg har "mistet" til denne kvinnen? 

Så dere vet hun har totalt stjålet circa halvparten av klærne mine og det er veldig irriterende hun stjeler ikke fra de andre kun fra meg. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis vaskerommet er et fellesareal delt av flere personer/boliger så blir det vanskeligere å få erstatning. Her praktiserer forsikringsselskapene forskjellig, så dette må undersøkes der du har/skal ha innboforsikring.

Hvis du er under en viss alder, og bor midlertidig et annet sted enn hjemme, typisk under 2 år. Så kan det hende du er dekket av dine foreldres innboforsikring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Thor. skrev (10 timer siden):

Hvis vaskerommet er et fellesareal delt av flere personer/boliger så blir det vanskeligere å få erstatning. Her praktiserer forsikringsselskapene forskjellig, så dette må undersøkes der du har/skal ha innboforsikring.

Hvis du er under en viss alder, og bor midlertidig et annet sted enn hjemme, typisk under 2 år. Så kan det hende du er dekket av dine foreldres innboforsikring.

Er 30 år og har bodd hjemmefra siden jeg var 18 så vil ikke si det er midlertidig 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...