Jump to content
Odd R. Valmot

LCD eller OLED? Vi tester hvilken skjerm som gir den beste opplevelsen

Recommended Posts

Sjekket med lys grå bakgrunn?, og hvordan er det på oppgavelinjen?

Har heller ikke mye statisk på VA skjermen min, og ikke ekstremt mye i bruk heller. (Ei heller full lysstyrke).

Innbrenning kan variere også ekstremt fra panel til panel innen samme serie, så mulig du har vært ekstremt heldig med din skjerm.

Ja. Jeg har naturligvis vært like skeptisk som deg, så har sjekket på alle mulige måter. Eneste negative jeg kan si er at panelet har banding, men det er ikke så mye en defekt som det er en svakhet med OLED.

Det er ingen tegn til burn-in, selv ikke på oppgavelinjen. Det har aldri vært rapportert noe burn-in på XPS, Alienware eller X1 Extreme som bruker dette panelet, så jeg nekter å tro at jeg har vært heldig. Søker du på "Dell XPS 7590 OLED burn-in" så finner du bare folk som mistenker at det kan være et problem.

Edited by Gavekort

Hei. Jeg har idag en 50" Plasma fra Panasonic. Må ha ny tv, og tenker litt på dette med gjenskinn..

kan man sammenligne en plasma-skjerm med en Oled-skjerm når det kommer til gjenskinn?

har en stue med litt vinduer, så får litt lysreflekterende gjenskinn fra noen vinkler, men det ser jeg også med Plasma, uten at det plager meg. Så hva tenker dere..dersom jeg tåler Plasma sitt gjenskinn, vil Oled være noenlunde likt?

Dette varierer med produsent. Noe av det beste jeg har sett i forhold til lavt gjenskinn er er Samsung Q95-serien som er QLED.