Gå til innhold

KOMMENTAR: Eg har mista all tru på at marknaden normaliserer seg det neste halvåret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 4/16/2021 at 5:44 PM, Dellers said:

Dette kan fort bli spikeren i kista for PC som spillmaskin. Alt har en grense, og når man må betale blodpris for kort som medfører at man må skru ned de fleste innstillinger er det rett og slett ikke i nærheten av å være verdt det. Selv de dyreste kortene er ikke bedre enn at de leverer omtrent det man forventer av et toppkort, men heller ikke noe mer. Man betaler nå veldig mye for veldig lite.

Jeg er klar til å hoppe av karusellen når dagens maskin kneler, for jeg har nok andre hobbyer til at jeg ikke har tenkt til å godta noe i nærheten av dagens situasjon.

Når dedikerte mining kort kommer skikkelig på markedet, samtidig som at Etherium går over til ETH 2.0 med staking istedenfor GPU kraft, så får vi nok ekstremt billige gaming kort fremover. Synd det sannsynligvis ikke skjer i år (GPU tilgjengeligheten), men hvis Etherium blir "uminelig" med POW (GPU) så blir det veldig mye kraft igjen til resten av blockchain nettet, noe som igjen vil føre til mye mindre lønnsomhet med mining i form av POW.

Mange minere vil nok ikke klare å holde det lønnsomt ift. pris på utstyr, strøm, vedlikehold osv. Mange vil kanskje bare selge unna siden de driver litt mindre, og det blir mer jobb enn inntjening, og heller investere i krypto, eller kjøpe seg ut av krypto markedet totalt.

Litt is i magen så dukker det opp hopetall med brukte 30XX kort på Finn etter sommeren, som ikke er brukt veldig lenge. Mining sliter ikke så mye på kortene etter bare noen måneders eller til og med et års bruk så lenge de ikke er kjørt for varme.

Det sier ihvertfall min glassbolle, men den har failet meg før ¯\_()_/¯ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Venter fortsatt på mitt TUF kort som ble bestilt på release. Bestilte hos Proshop og var realitivt tidlig ute. Spammet F5 på minutten. ASUS har jo pisset på akkurat dette kortet. ALLE andre modeller har eldste bestilling fra desember til februar bortsett fra det jævla TUF non-OC kortet. Husker jeg leste at det var grunnet ASUS prioriterte OC versjon... Aldri mer ASUS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...