Gå til innhold

Mercedes' luksusbil kan parkere selv. Nå er toppmodellen EQS lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mercedes-Benz S-klasse regnes av mange som verdens beste sedan. Det ser ut til EQS vil følge i samme spor: Verdens beste elektriske sedan.

Regjeringens kjørekontor bør bestille en snarest og la klima- og miljøministeren bli fraktet i den.

Rett og slett en imponerende bil. De aller fleste av disse kommer til å ha "everything", dvs alle opsjoner. Vi får se hvor godt disse holder seg i pris. Fossile S-klasse og tilsvarende biler fra Audi og BMW har skremmende verditap etter tre år.

Lenke til kommentar

En velkonfigurert bensinutgave ligger på rundt 2,2 mill. Så kanskje 1,5 mll NOK for EQS i år.

Stusser på opplysningen om at baksetene kan legges ned. Ser ikke helt hvordan de får til det med de seteneryggene de bruker. Kanskje bare med noen spesielle seter?

Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (13 timer siden):

Wow! At ikke noen har tenkt på det før... :roll:

At det er en skikkelig flott bil er det ingen tvil om. Men feil prisklasse for meg.

Men er dette trygt da? Kanskje bare når det ikke er en amerikansk bil, kanskje.

Ja, dette ble en flott bil. Og at den havnet såpass tett opp mot konseptbilen, er veldig overraskene. Langt forbi det jeg hadde trodd MB hadde turt å gjøre. Det skal de ha all skryt for, for konseptversjonen var veldig smekker, og det ville vært en gedigen skuffelse om de hadde lansert noe enda mer "normalisert" enn det de kommer med her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Designmessig er den litt i hybrid verden for min del. Den er på en måte mellom sport og gubbe design. Litt for sportslig for gubbe, og litt for gubbete for å være hissig. 

Men jeg liker den, tror jeg. 

Sett med teknologiske øyner er den ihvertfall kjempe interessant! 

Det som gjør lanseringen mest spennende er at de snakker om nivå 3 automasjon. Dette kan jo antyde at restriksjonene rundt dette i Europa blir lettet og mer akseptert. 

Progress!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (På 17.4.2021 den 0.46):

Ja, dette ble en flott bil. Og at den havnet såpass tett opp mot konseptbilen, er veldig overraskene. Langt forbi det jeg hadde trodd MB hadde turt å gjøre. Det skal de ha all skryt for, for konseptversjonen var veldig smekker, og det ville vært en gedigen skuffelse om de hadde lansert noe enda mer "normalisert" enn det de kommer med her.

Ja det er en skikkelig smekker og flott elektrisk S-klasse. Mercedes overbeviser her.

Sitat

Men er dette trygt da?

Nei det...

Sitat

Kanskje bare når det ikke er en amerikansk bil, kanskje.

Jau det...

;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...