Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Firma ansatte nye, samtidig er flere permitert


Gjest f2704...6ae

Anbefalte innlegg

Gjest f2704...6ae

Jobber hos en liten entreprenør (ca 15ansatte) som i Januar permitert endel av arbeidsstokken grunnet lavordretilgang i vinter, er selv permitert ut mai pga dette.
Men nå ser jeg at firmaet har ansatt minst to nye personer i denne perioden, og en av dem jobber nå på et anlegget og utfører arbeidet som jeg gjorde før vi ble permitert i Januar.

Det er også personer der som ble ansatt et halvt år etter meg som nå er i arbeid på anlegget, med samme arbeidsoppgaver som jeg utførte før jeg ble permitert.
Jeg tror ikke han ble permitert i vinter, selv om han ikke har noen utdanning eller erfaring fra denne bransjen har han fått arbeidsoppgaver.
Kan virke som det er trynefaktor ute å går her 😠

Har arbeidsgiver lov til dette?
 

Anonymous poster hash: f2704...6ae

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 4/15/2021 at 9:20 AM, Guest f2704...6ae said:

Har arbeidsgiver lov til dette?

Det kommer vel litt an på hvilke stillinger det er snakk om og om det kreves forskjellige kvalifikasjoner for de ulike stillingene og hvilke "gode saklige grunner" som man har.

Denne artikkelen er nok ikke helt ny, men tror den fortsatt gir en forholdsvis korrekt beskrivelse:

https://www.jusstorget.no/ansiennitetsprinsippets-betydning-ved-permitteringer-og-nedbemanninger/

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...