Gå til innhold

DNB vil kjøpe Sbanken


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
henrikwl skrev (1 minutt siden):

Det samme vil skje i alle banker uansett hvilken bank du betaler i, fordi eFakturaen ligger ikke i banken i det hele tatt. Den ligger hos Nets, og betaler du en eFaktura i én bank vil den ligge som betalt i alle andre banker, for alle banker bare gir deg et view inn til eFakturaene dine hos Nets.

Du tar feil her, og det skal være slik at fakturaen legger seg i banken den betales i. Der skal den ligge i 16 mnd.

Forøvrig vises ikke betale e-fakturaer i mine andre banker etter at de er betalt.
 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nidar2 skrev (5 minutter siden):

Du tar feil her, og det skal være slik at fakturaen legger seg i banken den betales i. Der skal den ligge i 16 mnd.

Forøvrig vises ikke betale e-fakturaer i mine andre banker etter at de er betalt.
 

Sånn har det alltid vært for meg i alle banker jeg har hatt i hvert fall. 🤷🏼‍♂️ Jeg har hatt SBanken, SR-Bank, Gjensidige Bank og Nordea Direct. eFakturaer går på tvers av dem alle, og vil jeg betale eller sjekke betalingsstatus på eFakturaer så spiller det ingen rolle hvilken bank jeg sjekker det i.

Selve kontotrekket legger seg jo selvfølgelig på den kontoen jeg betalte regningen med, men selve eFakturaarkivet er felles for alle banker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
k-ryeng skrev (Akkurat nå):

Tja, Nordea kjøpte Gjensidige Bank og ødela den ganske raskt...

Mnja… Ødela og ødela. Jeg ble med på lasset over der, og føler ikke at Nordea Direct er så drastisk forskjellig fra Gjensidige Bank egentlig, bortsett fra annen branding. Det er jo en kjensgjerning at det bare er et spørsmål om tid før Nordea Direct slukes helt av moderbanken da. Men det er greit for min del, for da får Direct-kunder også disse *Pay-løsningene som jo Nordea støtter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Windoge skrev (1 time siden):

Da bytter jeg bank. Er det andre banker enn Sbanken som gir svar umiddelbart ved søknad om flytting av boliglån?

Jeg er fornøyd med Danske Banks oppfølging. Nå skal det nevnes at jeg riktignok er innenfor noe fancy pantsy gullkanta VIP-opplegg som jeg fikk gjennomfagforeninga mi, men jeg kan vel ikke se for meg at de behandler kundene sine så forskjellig.

Lenke til kommentar

Det koker på e24 med 300 kommentarer av folk som vil bytte bank om Dnb sluker Sbanken ;)

Ja, Dnb er en kjempe!!! De har 30x forvaltingskapital en Sbanken og ca 20x mer innskudd fra kundene. Leste at Sbanken har ca 460.000 kunder og 2019 var de på 9.plass av norges største banker.

Om Sbanken er så bra, hvorfor får de ikke flere kunder da?

Er vel sparebanken 1 med sine avdeliger som er nest største bank?

Ja, jeg har vært kunde i Skandiabanken nesten fra starten av! 

Hadde postbanken med brevgiro i starten og en sparekonto i DnB.

Så "testet" jeg DOMINO-banken som var startet av storebrand men de sluttet jo før de etablerte egen løsning, men da var jeg allerede kunde i Skandiabanken som var ganske så ny denne gangen. 20 fornøyde år .......

 

Lenke til kommentar

Dette er virkelig til å gråte av. DnB hadde selvsagt hatt mye å hente av erfaringer på digitale tjenester, men det er lite trolig at de vil gjøre annet enn å legge ned Sbanken for å eliminere konkurransen. Håper bare aksjonærene i Sbanken nekter å selge seg ut eller at myndighetene sier nei til oppkjøpet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skeptisk til dette. Artikkelen sier ikke noe om at dette skal gi kundene noen fordeler. Dette tror jeg ikke er bra for konkurransen og synes dette burde være en sak for konkurranse myndighetene. Dette kan sammenlignes med at Telenor og Telia skulle ble slått sammen eller kjøpt opp av den ene parten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
henrikwl skrev (40 minutter siden):

Sånn har det alltid vært for meg i alle banker jeg har hatt i hvert fall. 🤷🏼‍♂️ Jeg har hatt SBanken, SR-Bank, Gjensidige Bank og Nordea Direct. eFakturaer går på tvers av dem alle, og vil jeg betale eller sjekke betalingsstatus på eFakturaer så spiller det ingen rolle hvilken bank jeg sjekker det i.

Selve kontotrekket legger seg jo selvfølgelig på den kontoen jeg betalte regningen med, men selve eFakturaarkivet er felles for alle banker.

Slik fungerer det ikke i mine banker. Når regningen først er betalt er den kun synlig i banken hvor den er betalt. 

Bortsett fra hos DnB hvor hele e-fakturaen forsvinner over til Sbanken, men selve transaksjonen står i kontoutskriften hos DnB.

Lenke til kommentar

Jeg bytter bank!

Spennende å se om nye banker etablerer seg som kan matche Sbanken. Pdd ser jeg dessverre ingen på samme nivå ...

Det er sikkert en attraktiv deal for ledelse, aksjonærer i Sbanken og for DNB, men jeg tror DNB gjør en stor feilvurdering om de skulle tro at de får 500 000 nye kunder. Tipper det blir ikke engang en tredjedel av kundene igjen i Sbanken.

Det andre motivet - som er mer sannsynlig - er rett og slett å ødelegge en konkurrent. Bravo DNB, dere lykkes.

Synd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Stig Arild skrev (2 minutter siden):

Skeptisk til dette. Artikkelen sier ikke noe om at dette skal gi kundene noen fordeler. Dette tror jeg ikke er bra for konkurransen og synes dette burde være en sak for konkurranse myndighetene. Dette kan sammenlignes med at Telenor og Telia skulle ble slått sammen eller kjøpt opp av den ene parten.

Det som normalt skjer når DnB får fingrene sine i noe er at tjenester forsvinner.

I dette tilfellet vil jeg tro det skjer endringer i nettbank/mobilbank. DnB har jo utdatert nettbank som ikke fungerer særlig godt.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Stig Arild said:

Dette kan sammenlignes med at Telenor og Telia skulle ble slått sammen eller kjøpt opp av den ene parten.

Det er stor forskjell på banksektoren og telekom. Du har enda flere titalls konkurrenter igjen i banksektoren. Telebransjen er mer eller mindre et duopol(+ ice). Hadde det vært snakk om DNB, Sparebank 1 alliansen og Nordea som hadde slått seg sammen så hadde det vært sammenlignbart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aEAbw77a

Storfornøyd med DNB som bank, var med over da de slo migrerte Postbanken inn i DNB.
Aldri hatt noe å klage over på kundeservice, og eneste gebyret jeg har, er en eller annen SMS fra tid til annen, ikke store kostnadene.

Har prøvd flere banker, men kommer alltid tilbake til DNB. Mest fordi de lar deg opprette repeterende betalinger til kontoer med KID. F.eks for handlekonto hos Komplett som kun sender faktura via e-post, og har alltid samme KID.
Både Nordea, Nordea Direct og Sbanken hadde ikke mulighet for det, og da måtte jeg legge inn betaling manuelt hver måned.

Dog. skulle jeg ønske DNB snart kunne lagt inn støtte for Apple Pay, inntil da, bruker jeg Curve som proxy kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...