Gå til innhold

Mass Effect: Legendary Edition-video sammenligner nyversjonen med originalspillene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mass effect er jo en av de få spillene som idag fortsatt ser bra ut, til tross for å ha blitt gitt ut i 2007. Er ikke så vanvittig mye man kan forbedre der som gir en vesentlig synbar forskjell, i motsetning til Tony Hawk pro skater og Starcraft remastered. Synes egentlig det å gjøre ting lysere, gjorde det verre. Lyssettinga som var før passet godt med stemningen til spillet. Hører at de har forbedra gunplay, så kommer nok til å kjøpe den uansett. Det er jo tross alt en av de beste spillene noen gang lagd.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Stort sett ikke store forskjeller, men jeg mener å huske at jeg hadde problemer med å få 1'ern til å fungere på en moderne pc. Det er jo kjekt å få ryddet opp i. Det var også en del skyggelegging som var markant bedre i ny-versjonen, spesielt på ashley (?).

Om det er verdt 600kr kan vel diskuteres... Hvis en har 1ern på steam, så er det kanskje enkel tilgang til mods som fikser en del av problemene uansett?

Lenke til kommentar
Axefjord skrev (2 minutter siden):

Stort sett ikke store forskjeller, men jeg mener å huske at jeg hadde problemer med å få 1'ern til å fungere på en moderne pc. Det er jo kjekt å få ryddet opp i. 

Den berømte gamebreaking buggen ALLE med AMD CPUer har opplevd siden dag 1, som de enda ikke har fikset siden spillet ble lansert på PC i 2008 du tenker på? :D Faktisk ikke mer en et par år siden moddere klarte å finne en løsning på det heller, men de fant etterhvert ut av det uten EA/Bioware. Kommer til å le hysterisk om den fortsatt er der på Legendary Edition.

Men jeg er en enorm sucker for Mass Effect så de kommer nok til å få pengene mine denne gangen og.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Evil-Duck said:

Den berømte gamebreaking buggen ALLE med AMD CPUer har opplevd siden dag 1, som de enda ikke har fikset siden spillet ble lansert på PC i 2008 du tenker på? :D Faktisk ikke mer en et par år siden moddere klarte å finne en løsning på det heller, men de fant etterhvert ut av det uten EA/Bioware. Kommer til å le hysterisk om den fortsatt er der på Legendary Edition.

Men jeg er en enorm sucker for Mass Effect så de kommer nok til å få pengene mine denne gangen og.

Nja, hadde Intel sist jeg prøvde. Og mener det det var noe med sikting, mus eller lignende? Samt muligens noe grafisk i tillegg. Men poenget ditt står uansett :D

Lenke til kommentar
Axefjord skrev (2 minutter siden):

Nja, hadde Intel sist jeg prøvde. Og mener det det var noe med sikting, mus eller lignende? Samt muligens noe grafisk i tillegg. Men poenget ditt står uansett :D

Det er mye plukk og rart med Mass Effect 1 for PC, en annen berømt "feil" var at de "glemte" å legge inn full res teksturer på ansiktet til Garrus, som BioWare og så berømt mente var umulig å fikse i etterkant, selv om det tok moddere bare timer etter Mass Effect 2 ble lansert å importere ansiktsteksturene til garrus fra det spiller over til Mass Effect 1. 

Men såfrem du ikke har AMD CPU skal spillet fortsatt være spillbart uten mods på moderne PCer, men så skal det sies at det er sikkert 10 år siden sist jeg spilte Mass Effect 1 uten mods.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, KingTigris said:

Nokon som veit om dei endrar på Galaxy Readines systemet, eller kva no enn det heitte? ME 1 & 2 har eg spelt igjennom mangen gangar, men har berre spelt igjennom trearen ein gang pga ein multiplayer del som ikkje lenger har spelera (og som var relativ kjedeleg).

Multiplayer er borte i remaster. Om det var nødvendig for readiness, så må de ha fikset det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KingTigris skrev (4 minutter siden):

Nokon som veit om dei endrar på Galaxy Readines systemet, eller kva no enn det heitte? ME 1 & 2 har eg spelt igjennom mangen gangar, men har berre spelt igjennom trearen ein gang pga ein multiplayer del som ikkje lenger har spelera (og som var relativ kjedeleg).

Ettersom de fjerner Multiplayer for Mass Effect LE så blir online komponenten av Galaxy Readines systemet og vraket, så denne slipper du å tenke på :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, KingTigris said:

Nokon som veit om dei endrar på Galaxy Readines systemet, eller kva no enn det heitte? ME 1 & 2 har eg spelt igjennom mangen gangar, men har berre spelt igjennom trearen ein gang pga ein multiplayer del som ikkje lenger har spelera (og som var relativ kjedeleg).

De rebalanserer det visstnok og at valgene man tar i 1 og 2 få mer vekt, skal ikke være nødvendig med multiplayer lengre. Om det faktisk blir bra (nok) får vi vite om en måned. Har brent meg på shitty remastere før (hei warcraft reforged -_- ), så det smarte er vel å vente noen få dager sånn at man finner ut om de har tatt en tony hawk eller en reforged..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (12 minutter siden):

 så det smarte er vel å vente noen få dager sånn at man finner ut om de har tatt en tony hawk eller en reforged..

Tony Hawk er en remake ikke en remaster,  bare for å døyve forventningene til Mass Effect LE litt som er en remaster. Alle spillene kjører på samme grafikkmotor som orginale spillene, og skal slik jeg forstår det være likt mekanisk som orginalene bare med et par QoL deviasjoner, spesielt for Mass Effect 1. Så ikke ha forhåpninger om å se forbedringer på den skalaen du fikk på Tony Hawk remaken :p 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Evil-Duck said:

Tony Hawk er en remake ikke en remaster,  bare for å døyve forventningene til Mass Effect LE litt som er en remaster. Alle spillene kjører på samme grafikkmotor som orginale spillene, og skal slik jeg forstår det være likt mekanisk som orginalene bare med et par QoL deviasjoner, spesielt for Mass Effect 1. Så ikke ha forhåpninger om å se forbedringer på den skalaen du fikk på Tony Hawk remaken :p 

Å jeg har ingen tro at det kommer til å bli som Tony Hawk, men jeg vil gjerne holde gooooood avstand til warcraft 3 reforged. Som jeg nevnte tidligere, mass effect 1 ser fortsatt bra ut idag, 14 år etter det kom ut. Så ser ikke helt meninga med å remastre serien for noen minimale grafiske oppdateringer. Det er vel derfor de legger inn forandringer som i gunplay, ammo, og war effort, til tross for at det ikke er en remake.

Hvis det hadde vært opp til meg så hadde de slengt inn en liten forandring i 2ern også, når det kommer til adepts på høyere vanskelighetsgrader. Siden alle fiendene har shields eller armor da, fungerer bare noen få av kreftene deres (warp + bonus kraft), med unntak av de 3 sekundene det tar å fjerne health bar når armor/shield er borte. De er ganske langt unna hvordan de er i 1 og 3. Men tviler sterkt på at de gjør det. Gunplay er vel en mye mer lavthengende frukt som de tror folk vil ha mer.

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...