Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Gjest endret tittelen til Age of Empires 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-404071

Ikke superfan av grafikken, men det er heller ikke så verst. Men mulig jeg er mer konservativ med tanke på min forkjærlighet til AOE2. Noen endringer må det nødvendigvis bli dersom man skal lage en oppfølger. :) 

Lenke til kommentar

Ut ifra hva jeg ser i trailer så må jeg si meg noe skuffet:

Grafikken er nok så "dårlig" slik at det kan kjøres på eldre PCer, slik at flere kan kjøpe og spille det.

Okei, grafikk er ikke alt.

Men jeg ser lite nytt ellers, bortsett fra noen strategi detaljer som f.eks å gjemme seg i skogen.

Dette ser mer ut som AoE 2.1 med 3d grafikk. Dette spillet kunne kommet ut for 14 år siden og det ville ikke ha vært "wow" da heller. Synd.

Animasjon, AI, ødeleggelse, bygging ... osv er strengt tatt likt bare i 3d.

Såå mye potensiale, med et rikt selskap som utvikler, her kunne de fått til noe helt fantastisk, men tilsynelatende nei.

 

Lenke til kommentar
30 minutes ago, Dassen said:

Jeg er ikke enig med deg i det, men det er lov å være forskjellig. Det er sikkert mange i tilhengere av AoE3, men spillet fikk svært lunken mottakelse og selv utvikler innrømmer at retningen i spillet var et feiltrinn.

Enig Age of empire 3 var ikke bra, om du vil spille et RTS for den type tid ha du Cossacks og American conquest, de gjorde den perioden mye bedre, Cossacks 3 er en remake av Cosssacks 1 og er faktisk ganske så gøy.  Age of empire er bedre satt i en generisk middel alder sak. selv gleder jeg meg litt til Age of empire 4, skal bli gøy med litt old school RTS som ikke er laget for min max e-sport type spill.

Lenke til kommentar
Croc Man skrev (2 timer siden):

Ja, det er definitivt noe rart med grafikken. Men jeg tror det har mer med art design å gjøre enn teknologi.

Ja jeg tror heller det er et problem med stilen.  Grafikken ser rett og slett litt rar ut ja.

@Gunfreak Problemet med Cossacks 3 er at det er litt dårlig laget, sett fra et teknisk perspektiv. Spillet er dårlig optimalisert, balansen er kanskje ikke så godt som den burde ha vært, det er en del bugs og AIen er langt fra perfekt. Samtidig synes jeg det er gøy, selv om AoE2 for meg fremstår som et bedre laget sett. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Flin said:

Ja jeg tror heller det er et problem med stilen.  Grafikken ser rett og slett litt rar ut ja.

@Gunfreak Problemet med Cossacks 3 er at det er litt dårlig laget, sett fra et teknisk perspektiv. Spillet er dårlig optimalisert, balansen er kanskje ikke så godt som den burde ha vært, det er en del bugs og AIen er langt fra perfekt. Samtidig synes jeg det er gøy, selv om AoE2 for meg fremstår som et bedre laget sett. 

Jeg har ikke spilt Cossacks 3 siden det nettopp kom ut, og var vel i noe Early Acess sak, men ja det var noen rare bugs, American Conquest var et bedre spill en cossacks 1-3, det var mer realistisk, bedre singleplayer oppdrag osv. Vedlig godt spill, synd de ikke lagde en remake av det.

Er også enig i at grafikken i AoE 4 ser rar ut, byggingene ser ok ut, men folka ser ikke bra ut, og de enrome pilene som ser ut som spyd er litt rare, om man ser på AoE2 er jo pilene små og elegante. 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Flin said:

Ja AoE2 ser i for meg også bedre ut enn hva vi så langt har sett av AoE4, spesielt AoE2 HD remaken.

Fikk nesten lyst til å skaffe AoE2 remake, er lenge lenge siden jeg har spilt spillet, men nå var vi ikke noe nett frem til fredag, så er ikke noe vits å kjøpe det, da jeg ikke kan laste ned et helt spill på mobil nettet

 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (4 minutter siden):

Fikk nesten lyst til å skaffe AoE2 remake, er lenge lenge siden jeg har spilt spillet, men nå var vi ikke noe nett frem til fredag, så er ikke noe vits å kjøpe det, da jeg ikke kan laste ned et helt spill på mobil nettet

 

Det er et ganske stort community som streamer og har konkurranser. Du kan jo sjekke ut noe av det i mellomtiden. Det er en nordmann The Viper som regnes som verdens beste (sist jeg var innom).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
Dassen skrev (4 minutter siden):

Det er et ganske stort community som streamer og har konkurranser. Du kan jo sjekke ut noe av det i mellomtiden. Det er en nordmann The Viper som regnes som verdens beste (sist jeg var innom).

Det er faktisk to nordmenn som er med og kniver i toppen globalt. The Viper regnes som den beste, og så kommer MBL på 9. plass. Helt sinnssykt å se hvordan de spiller. 

Lenke til kommentar
18 hours ago, Dassen said:

Det er et ganske stort community som streamer og har konkurranser. Du kan jo sjekke ut noe av det i mellomtiden. Det er en nordmann The Viper som regnes som verdens beste (sist jeg var innom).

https://www.sportspedia.net/world-sport-ranking/

Viper er nok enkelt Norges største esport-stjerne noensinne.

18 hours ago, Øystein said:

Det er faktisk to nordmenn som er med og kniver i toppen globalt. The Viper regnes som den beste, og så kommer MBL på 9. plass. Helt sinnssykt å se hvordan de spiller. 

Jepp, og med tanke på hvordan sjakk ble en "folkesport" i Norge takket være Magnus Carlsen, ser jeg ikke bort fra at AoE2 kan få litt prime-time på NRK i fremtiden.

18 hours ago, Gavekort said:

Problemet med competitive AOE2 er at det ikke ligner særlig på casual AOE2. Det ligner mer på exploitation enn et RTS.

Dette gir mening siden AOE2 aldri var designet for så avansert spilling. Håper AOE4 adresserer dette bedre.

Uenig her, og AoE2 hadde comp-scene helt fra starten av. Og utrolig nok holdt comp-scenen seg i live helt uten patching og offisiell støtte i perioden 2002-2013.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
Gavekort skrev (På 20.4.2021 den 16.22):

Problemet med competitive AOE2 er at det ikke ligner særlig på casual AOE2. Det ligner mer på exploitation enn et RTS.

Dette gir mening siden AOE2 aldri var designet for så avansert spilling. Håper AOE4 adresserer dette bedre.

Ikke nødvendigvis enig i at det er et problem, selv om det er forskjell på casual og competitive. Det er kanskje det som har gjort at vi har fått nytt innhold og oppgraderte versjoner. Jeg spiller ikke online, men for det meste skirmish mot AI siden jeg selv liker å spille casual. Competitive blir alt for stressende med for mye mikrostyring etter min smak. Men samtidig kan det også være underholdende å se kamper, fordi det er på et helt annet nivå enn det jeg kan fatte og forstå. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...