Gå til innhold

Nye redningshelikoptre: Fra havari og krise til beredskapssuksess


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott maskin. Nå mangler bare å få på plass gode landingsplasser på de største sykehusene. Tragisk at dette ikke ble påbegynt for lenge siden, burde ha kunnet lånt en maskin fra Danmark eller UK for å teste. At maskinen ga heftigere downforce burde ikke overraske - Dette er jo en flygende buss. britene stapper kjøretøy inni denne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke skrote NH90 og bytte de ut med AW101? Denne maskinen finnes jo allerede i fungerende(!) ASW og SAR utgaver for i svarte! De passer i hvert fall inn i hangaren på en britisk fregatt. Tenk på rekkevidden Kystvakta hadde fått med en AW101 midt ute i Barentshavet! Luftforsvaret har allerede en organisasjon for logistikk og vedlikehold på AW101. Om det ikke er plass til en AW101 i hangaren til Sjøforsvarets fregatter er det uansett sikkert billigere å bygge om de eksisterende fregattene og forandre spesifikasjonen på de kommende kystvarkfartøyene enn å fortsette denne katastrofale NH90 farsen som begynner å bli komisk utenfor all fatteevne for de fleste andre enn Excel-illusjonistene i Forsvarsdepartementet.

 

Endret av alfabeta
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...