Gå til innhold

Datakabel splitter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha en switch uten strømkladd bak TVen, og samtidig kan akseptere en større switch i tillegg i den andre enden, så er det jo et alternativ å kjøpe en switch med PoE inn og en med PoE ut.  Dette er kanskje mest aktuelt hvis du faktisk har behov for en switch i den andre enden også, og kanskje særlig hvis du kan ha nytte av PoE til andre enheter.

t par eksempler på rimelige switcher som kan drives med PoE:  Netgear GS108Tv3, Cisco SG250-08.

En snerten, billig og bra switch med PoE ut er f.eks ZyXEL GS1900-8HP.  Eller GS1900-10HP hvis du kan ha nytte av et par fiberporter også.  Merk at disse har relativt store (laptop-size) strømkladder ettersom de skal levere effekt til andre enheter.

Alle forslagene er managed switcher.  Det synes kanskje som overkill.  Du trenger det ikke for det spesifiserte formålet  Men om du har lyst til å leke så gir det jo noen flere muligheter.

Lenke til kommentar

God idé men jeg finner ingen som kan brukes mot TV.  OS på TV (LG) tror jeg ikke takler det.  Eller er det bare p&p?

Jeg POE på switchen kabelen til TV kommer fra men har satt den uten men det kan jo byttes om den strømmen kan brukes.

Endret av BalderHv
Lenke til kommentar
12 hours ago, BalderHv said:

God idé men jeg finner ingen som kan brukes mot TV.  OS på TV (LG) tror jeg ikke takler det.  Eller er det bare p&p?

Jeg POE på switchen kabelen til TV kommer fra men har satt den uten men det kan jo byttes om den strømmen kan brukes.

Hvilket innlegg svarte du på her?

Lenke til kommentar
2 minutes ago, BalderHv said:

At switsh får strøm via USB☺

OK. Det er helt uavhengig av OS-et på TV-en. En slik svitsj er bare avhengig av å få strøm fra USB-porten. Sentrale da er at USB-porten leverer nok strøm i forhold til kravene svitsjen har. 

Har hatt en slik svitsj selv tidligere, og var ikke noe problem å bruke på de PC-ene jeg hadde den drevet fra (noe spesielt bruksområde jeg hadde på denne: Var en svitsj som hadde en fast port for "port mirroring", så ble brukt for nettverkstrafikkanalyse).

Lenke til kommentar

Dette er en gigaport switch, med USB strøm: https://www.dustin.no/product/5010873311/usb-powered-4-port-gigabit-switch

Trekker 1W mer enn USB 2 tillater, men de fleste TVer har USB 3 i dag som bør kunne gi mer, samt man kan ofte sette de til å være aktive selv om TVen er av også.

Bildene viser vanlig rundt strøm inngang, så det er nok med en USB til rund plugg i esken.

Lenke til kommentar
1 hour ago, AndersT2 said:

Dette er en gigaport switch, med USB strøm: https://www.dustin.no/product/5010873311/usb-powered-4-port-gigabit-switch

Trekker 1W mer enn USB 2 tillater, men de fleste TVer har USB 3 i dag som bør kunne gi mer, samt man kan ofte sette de til å være aktive selv om TVen er av også.

Bildene viser vanlig rundt strøm inngang, så det er nok med en USB til rund plugg i esken.

Selv mange enheter med USB 2.0 kan levere mer strøm via usb-porten enn minimumskravet. Minimumskravet for USB 2.0 PD var 500mA. 500mA@5V er 2,5 watt, mens det er 900mA for USB 3.0, altså 4,5 watt. Ifølge spesifikasjonene på Dustin sine websider står det ikke 1W, men 6W. Men andre produkter her har jeg inntrykk av trekker en del mindre, selv om 6W nok ofte ikke er noe problem for mange enheter. Strømforbruket vil naturligvis også her kunne være peak, hvilket er sikkert man med sitt bruk ikke klarer å oppnå i praksis (bruk som da gjerne vil være full belastning i begge retninger for alle portene...).

Lenke til kommentar
NULL skrev (20 timer siden):

Selv mange enheter med USB 2.0 kan levere mer strøm via usb-porten enn minimumskravet. Minimumskravet for USB 2.0 PD var 500mA. 500mA@5V er 2,5 watt, mens det er 900mA for USB 3.0, altså 4,5 watt. Ifølge spesifikasjonene på Dustin sine websider står det ikke 1W, men 6W. 

Skrev 1W mer enn spekk, men husket feil i farten at det var 5W som var vanlig. 2,5W er korrekt på USB2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...