Gå til innhold

Bygge om eksisterende portåpner til å fungere med telefonen


Anbefalte innlegg

Jeg har en port i et garasjeanlegg med selvmontert portåpner. Denne heter Nor-tec (eller Rawlink) 12108. Manual finnes HER. Frekvens for eksisterende fjernstyring med fjernkontroll: 433MHz. Bilder av elektronikken finnes i DENNE tråden på et annet forum. Skal brukes primært med Android (ingen Apple i overskuelig fremtid).

Garasjen har ikke WIFI dekning. Jeg ønsker å bruke blåtann eller andre alternativer som ikke trenger WIFI. Jeg trenger ikke fjernstyring over kjempestore avstander eller kamera.

En form for automatisk lukking etter X tid fra jeg har åpnet porten, eller fra når telefon er utenfor rekkevidde er ønskelig.

Jeg har ikke noe eksisterende hjemmeautomasjon, eller planer om å starte på noe slikt.

Hvilke løsninger eksisterer der ute som dekker mine ønsker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Thor. skrev (6 minutter siden):

Jeg har en port i et garasjeanlegg med selvmontert portåpner. Denne heter Nor-tec (eller Rawlink) 12108. Manual finnes HER. Frekvens for eksisterende fjernstyring med fjernkontroll: 433MHz. Bilder av elektronikken finnes i DENNE tråden på et annet forum. Skal brukes primært med Android (ingen Apple i overskuelig fremtid).

Garasjen har ikke WIFI dekning. Jeg ønsker å bruke blåtann eller andre alternativer som ikke trenger WIFI. Jeg trenger ikke fjernstyring over kjempestore avstander eller kamera.

En form for automatisk lukking etter X tid fra jeg har åpnet porten, eller fra når telefon er utenfor rekkevidde er ønskelig.

Jeg har ikke noe eksisterende hjemmeautomasjon, eller planer om å starte på noe slikt.

Hvilke løsninger eksisterer der ute som dekker mine ønsker?

Er det din tråd på forumet? Ser det finnes mange tips der. Men det letteste er kanskje arduino med blåtann skjold og ett rele muligens. Så bare kjapt igjennom tråden.

Lenke til kommentar

Det er ikke min tråd nei, den dukket opp på et Google søk. Jeg spør for å finne flere mulige kandidater.

Edit: Kan legge til at jeg foretrekker heller å betale litt ekstra for et ferdig produkt/løsning fremfor å bygge noe selv.

Endret av Thor.
Lenke til kommentar
Thor. skrev (3 minutter siden):

Det er ikke min tråd nei, den dukket opp på et Google søk. Jeg spør for å finne flere mulige kandidater.

Edit: Kan legge til at jeg foretrekker heller å betale litt ekstra for et ferdig produkt/løsning fremfor å bygge noe selv.

Om du kan klare deg med å åpne telefonen for å åpne/lukke så er det nok mange muligheter. Men når du ønsker mer avansert funksjonalitet som lukke når du beveger deg vekk etc så blir det vanskelig uten å knote selv. Jeg kjenner ikke til ett slik produkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...