Gå til innhold

Retur av emballasje etter kjøp av hvitevare


Anbefalte innlegg

Heisann.

Da har vi fått nytt kjøleskap i husstanden, fint og flott det, men så ligger det jo masse emballasje igjen da.

Er det vanlig at utsalgsstedene tar imot emballasje fra hvitevarer? Tenker at jeg har ikke så kjempelyst til å starte kjempejobben med å prøve å dele opp isoporbitene for å få plass i masse plastposer for vanlig søppel (kildesortert) i husstandens søppeldunk.

Er Elkjøp det er snakk om i dette tilfellet. Kan ikke finne opplysninger om dette på nett, heller ikke Elkjøp sin chatterobot gir noe meningsfylt svar på det heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Butikkene er pålagt å ta imot retur/kast av tilsvarende produkter som de selger. Men det er vel ikke regler om emballasjen. Butikkene har løsninger for håndtering av søppel/emballasje for utstillingsvarer og eventuelt det de har levert og pakket ut hos kunde, så de burde kunne ta imot hvis de er litt serviceminded.

Lenke til kommentar

Kan selvsagt kjøre selv til det lokale avfalls-mottaket (ca 25 min kjøring) - det er jo ikke sånn at det er vanskelig  kvitte meg med, men er kortere vei til butikken - og siden jeg nå likevel skal drasse det gamle kjøleskapet dit, så tenker jeg at der er minst arbeid for meg å levere emballasjen til det nye i på samme turen.

Kanskje bare jeg som er litt lat . . . 😅

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...