Gå til innhold

(PL) Kamptråd - Gameweek 31


Snikpellik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
blured skrev (59 minutter siden):

Trist å ønske seg gratispass til Champions League. Kvalifisering dit bidrar til at øvre del av tabellen er spennende for langt flere enn bare de som en gitt sesong kjemper om PL-tittelen.

Trist å være vitne til et system som robber lag for legitime scoringer, så ja, ingenting betyr noe. Superliga velkommen når vi må være vitne til dette makkverket av et system.

 

freakoftheweek skrev (52 minutter siden):

Nottingham burde hatt fast plass i CL siden 70-tallet med andre ord? 

Vi er ikke på 70-tallet lengre. Lag liga utifra nåværende standing internasjonalt. 5 eller flere CL er garantert CL uansett. Når vi ser FA prøver å robbe lag for plassering i hjemlig liga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mannen1 skrev (3 minutter siden):

Haha, du mener Liverpool skal starte hver kamp med 1-0 ledelse også?

Er ikke bare Liverpool som har 5 CL-titler vet du. Superliga har vært en snakkis, og med slik dømming som i denne kampen så må man seriøst sette seg ned å vurdere det, når stormakter innen fotball kan bli robbet av hjemlige aktører. 

Lenke til kommentar
KirbyPoofer skrev (1 minutt siden):

Er ikke bare Liverpool som har 5 CL-titler vet du. Superliga har vært en snakkis, og med slik dømming som i denne kampen så må man seriøst sette seg ned å vurdere det, når stormakter innen fotball kan bli robbet av hjemlige aktører. 

Liverpool ble ikke robbet idag. Se på Arsenal du. Der snakker vi en klubb som har fått flere sesonger ødelagt. Uansett skal man ikke gi noen lag Wild card for det. Da forsvinner noe av gleden med idretten når noen lag skal gis seier på forhånd. 

Lenke til kommentar
Mannen1 skrev (Akkurat nå):

Liverpool ble ikke robbet idag. Se på Arsenal du. Der snakker vi en klubb som har fått flere sesonger ødelagt. Uansett skal man ikke gi noen lag Wild card for det. Da forsvinner noe av gleden med idretten når noen lag skal gis seier på forhånd. 

Hadde Liverpool ikke scoret 2 mål så hadde de absolutt blitt robbet for 3 poeng. Arsenal har seg selv å takke for elendige plasseringer med elendige eiere og styring. Husker enda hvor jublende glade Arsenal-supporterne var for signeringen av Pepe når de trengte en midtstopper desperat... fanbasen er jo helt villedet. Gleden med idretten forsvinner når lag ulegitimt robbes for poeng og plasseringer pga et system som ikke fungerer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil faktisk påstå at VAR har ført til det motsatte. Tidligere så ble ting alltid dømt i favør storlagene om dommeren var i tvil. VAR er langt i fra perfekt, men det er det mest rettferdige vi har.

Hadde det blitt en europeisk superliga, der f.eks de rikeste lagene i Premier League (MC, MU, CHE, LIV, ARS, TOT) hadde blitt med, da hadde jeg faktisk sluttet å følge med på fotball slik jeg gjør det i dag. Det er helt uinteressant med en liga der ingenting står på spill, og alle er med bare pga de har jævlig mye penger.

Endret av blured
  • Liker 1
Lenke til kommentar
KirbyPoofer skrev (14 minutter siden):

Hadde Liverpool ikke scoret 2 mål så hadde de absolutt blitt robbet for 3 poeng. Arsenal har seg selv å takke for elendige plasseringer med elendige eiere og styring. Husker enda hvor jublende glade Arsenal-supporterne var for signeringen av Pepe når de trengte en midtstopper desperat... fanbasen er jo helt villedet. Gleden med idretten forsvinner når lag ulegitimt robbes for poeng og plasseringer pga et system som ikke fungerer!

Liverpool ble ikke robbet for noe som helst. Arsenal har blitt robbet hardt over lang tid.

Lenke til kommentar

Håper vi kan prate litt om det røde kortet til David Luiz enda en gang, begynner å bli en stund siden nå.

(Men imponerende av Chelsea. Kommer til å bli et skikkelig race om den fjerdeplassen. Også gjelder det bare for United og Leicester å ikke invitere til kamp om 2- og 3-plassen også).

Endret av blured
  • Liker 2
Lenke til kommentar
blured skrev (1 time siden):

Håper vi kan prate litt om det røde kortet til David Luiz enda en gang, begynner å bli en stund siden nå.

Du mener de feilaktige røde kortene til Luiz, der Liverpool spillere slipper unna med gult eller tilsnakk i samme situasjoner?

F.eks Slavia Praha spilleren som feller Saka på torsdag som sistemann alene med keeper, slipper unna med gult. Og kampen ender med at Arsenal spiller kun 1-1, og folk snakker om at Pepe er en flopp. 

Men over til noe lystigere: Benteke redder en svak fantasy-dag for min del med sin redusering. En skikkelig diff dette, og han ender kanskje opp med 2 bonuspoeng også. Dallas får 17 poeng idag, men sitter ytterst på min benk. Foran han sitter Riedewald og Targett med tilsammen 1 poeng. Ødegaard kan rekke kampen imorgen, så lov å håpe på litt poeng. Står bonuspoengene til Benteke seg ender jeg på 11 poeng på 3 spillere noe som ikke er helt krise. Oops mye fantasy snakk, men den andre tråden er helt død. 

Lenke til kommentar
blured skrev (3 timer siden):

Vil faktisk påstå at VAR har ført til det motsatte. Tidligere så ble ting alltid dømt i favør storlagene om dommeren var i tvil. VAR er langt i fra perfekt, men det er det mest rettferdige vi har.

Hadde det blitt en europeisk superliga, der f.eks de rikeste lagene i Premier League (MC, MU, CHE, LIV, ARS, TOT) hadde blitt med, da hadde jeg faktisk sluttet å følge med på fotball slik jeg gjør det i dag. Det er helt uinteressant med en liga der ingenting står på spill, og alle er med bare pga de har jævlig mye penger.

VAR ødelegger fotball-gleden så forbaska mye, så om det skal være sånn som nå, så kan like godt en superliga dannes. Fordi det er en vits at noe som ikke engang er offside, blir dømt offside, og forklaringen skal tilsynelatende være "hårfin" offside, og folk skal kjøpe det. Selv om Liverpool vant idag, så klarer jeg ikke å glede meg over det fordi jeg vet hvor nærme FA igjen var å sabotere. Det er bedre å gå tilbake til ingen VAR om de ikke evner å bruke VAR på en forsvarlig måte.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Så fordi noe er dårlig skal vi ha en dårlig ting til?

Superliga vil drepe det lille som er igjen av fotballens grunnstein, at alle lag i utgangspunktet kan drømme om å komme seg inn i det aller gjeveste selskap, og at alle lag uansett hvor gode og rike kan rykke ned.

Word! 

Amen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...