Gå til innhold

Verdens høyeste boligblokk er ferdig. Den spesielle formen stilte ekstreme krav til ingeniørene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så den dyreste leiligheten er ventet å koste 1 milliard kroner, egentlig 2 milliarder før korona, mens kostnaden for hele bygget inkludert tomt var bare 2,7 milliarder kroner? Høres helt usannsynlig ut for meg. Så lukrativt kan da ikke dette være. Hvordan er det mulig å bygge så billig?

Endret av ITtraktor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Andre har sikkert lyst til det, men jeg ville ikke ha bodd der om jeg hadde hatt råd til det. Alt for lite natur og ikke kontakt med bakken i det hele tatt. For meg er en blokk en blokk uansett hvor eksklusivt det er. Ville ikke ha bodd på Tjuvholmen i Oslo heller. Jeg har selvsagt vært og besøkt begge steder, det var spennende spesielt New York, men bo der, nei. Pandemien har også helt tydelig vist ulempene med å bo så tett i store byer, selv om leilighetene er store. Akkurat nå er det mye bedre å bo i lille Moelv og jobbe på hjemmekontor enn i Oslo. Men sikkert spennenede teknisk hvordan bygge så store og høye byggverk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kan se appellen med skyskrapere for arbeidsplasser og hoteller. Men å bo på et sted hvor det tar mange minutter å komme seg ut... Kommer jeg aldri til å forstå. Ville følt meg fanget. Til disse verdiene kan man skaffe seg en herskapsbolig eller til og med et slott. Ikke akkurat et vanskelig valg i mine øyne. Men interessant lesning, og spesielt i artikkelen Ola linker til.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Nicci NO said:

Kan se appellen med skyskrapere for arbeidsplasser og hoteller. Men å bo på et sted hvor det tar mange minutter å komme seg ut... Kommer jeg aldri til å forstå. Ville følt meg fanget. Til disse verdiene kan man skaffe seg en herskapsbolig eller til og med et slott. Ikke akkurat et vanskelig valg i mine øyne. Men interessant lesning, og spesielt i artikkelen Ola linker til.

Slott til salgs for 1kr i Danmark..  much better option spør du meg. Pålegges litt vedlikehold da, men pytt pytt. For de 1.999.999.999 kronene du sparte på å IKKE kjøpe topleiligheten så har du råd til en rododendron i den nye slottshagen din.

Endret av EremittPåTur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...