Gå til innhold

– Lager «remake« av The Last of Us til PlayStation 5. Droppet Days Gone 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-----
+Iki
-----
- Det er lett å bli forvirret for oss forbrukere når selv produsentene forvekseler disse to begrepene.
Noe som er meget synd i grunn...
Med det sagt så må jeg si at en "ReMaster" ikke alltid er like nødvendig med tanke på annet enn en port.
Men bedre Lyd og Grafikk appellerer mye mer til et yngre og i så måte bredere publikum, noe som tydeligvis dem tjener penger på.
-----
Personlig så hater jeg "ReMake", og synes mye heller at den gamle oppskriften med "Expansions/DLC" er veien å gå om folk absolutt bare må ha nytt innhold.
Særlig på grunn av at når den nye "*ReMake"-versjonen kommer så dør svært ofte den Orginale versjonen helt, slik at forbrukerne så alt for ofte ikke har noe valg lengre.
Men som sagt så er det ikke alltid like lett å vite om en "ReMaster" faktisk kun er en "ReMaster" eller om det er snakk om en "ReMake"-versjon i forkledning.
-----
Side note...:
En faktisk "ReMaster" med "Expasions/DLC" hadde muligens vært løsningen på denne evige problematikken.
Noe som hadde kunnet mettet svært mange forbrukere, samtidig som at det hadde betydd mer penger i kassen for produsentene i så måte.
Og om produsentene selv ikke lengre er direkte interesert i å maskes med Orginalen(e) så kan dem heller inngå en avtale med tjenester som f.eks. "GoG", slik at Orginalen(e) fortsatt får leve videre for dem av forbrukerne som fortsatt er interesert i slikt.
Et utall spill har gått tapt og har svunnet henn i tidens tann på grunn av at produsentene har mistet interessen for dem.
Det samme kan sies om generell "SoftWare" og "OS" også for den sakens skyld, men det er en annen diskusjon.
-----

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar
5 hours ago, -Shroom-Dustifier said:

Det er takket være slike useriøse drittkommentarer som det der som gjør at de som faktisk har ordentlige gjennomtenkte problemer med TLOU 2 blir høvlet under en og samme "incel" kam.

Heh var nok litt beruset da jeg forvillet meg inn hit på lørdagsnatta, kan ikke huske at jeg skrev det der. Mente nok TLOU 2 istedet. Men av trailern jeg ser at enern har slitsomt drama i seg som jeg ikke helt liker uansett. Well, whatever.

Lenke til kommentar
On 4/10/2021 at 2:17 PM, Iki said:

Huffda et 9 år gammelt spill ser ikke helt nytt ut.

Tenk at noen kan spille et historiedrevet spill for historien sin del! Ha, for noe tull. Kun grafikken som har noe å si her i gården. /S

Uffda, ble du triggret igjen nå da? Hardt liv.

TLOU er 8 år gammelt, ikke 9, og det finnes mange 8+ år gamle spill som fortsatt ser fantastiske ut den dag i dag. TLOU er ikke en av de og det så ikke spesielt bra ut når det var nytt heller da det var mange spill på markedet allerede som så langt bedre ut på den tiden. Det var bare en av konsekvensene av å slippes på en patetisk svak og krøplete konsoll som PS3, rett og slett.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
XtaZ skrev (7 minutter siden):

Uffda, ble du triggret igjen nå da? Hardt liv.

Virker mer som det er et problem du sliter med.

XtaZ skrev (7 minutter siden):

TLOU er 8 år gammelt, ikke 9, og det finnes mange 8+ år gamle spill som fortsatt ser fantastiske ut den dag i dag. TLOU er ikke en av de og det så ikke spesielt bra ut når det var nytt heller da det var mange spill på markedet allerede som så langt bedre ut på den tiden. Det var bare en av konsekvensene av å slippes på en patetisk svak og krøplete konsoll som PS3, rett og slett.

Nærmere 10 år nå egentlig.

Hvilke eldre spill av samme type er det du mener ser så bra ut da? Gears of war? Blir vel snakk om gow 3 på dette tidspunktet da.

Synd at du har slike vrangforestillinger, men det er vel slik man blir av å være Fanboy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
17 hours ago, XtaZ said:

TLOU er 8 år gammelt, ikke 9, og det finnes mange 8+ år gamle spill som fortsatt ser fantastiske ut den dag i dag. TLOU er ikke en av de og det så ikke spesielt bra ut når det var nytt heller da det var mange spill på markedet allerede som så langt bedre ut på den tiden.

Nemn mange 8+ år gamle spel som ser fantastiske ut i dag, og som såg langt betre ut enn TLOU i 2013. 

Lenke til kommentar
On 4/10/2021 at 3:14 PM, Santiano said:

Jeg har hatt The Last of Us en stund men ville vente å spille det til nummer 2 var ute. Sånn at jeg kunne gå rett fra det ene til det andre.

Men etter at lekkasjene kom ut og alt av hvordan histories til noen av karakterene ender så mista jeg helt lysta på å spille nummer 1. Og jeg veit det er mange som deler de samme meningene.

Litt som med Game of Thrones, siste sesongen ødela lysten til å se på de andre sesongene som jeg har sett så mange ganger fra før av.

Kan ikke forstå Sony sin vurderingen av å lage en remake av et spill som for mange har blitt ødelagt av en merkelig og utrolig deprimerende oppfølger. De ressursene kunne virkelig gått til andre spill, eller ny IPer.

Sony har så mange andre og eldre spill som kunne trengt bytt liv. Veit ikke om det er Jim Ryan som roter det til, men det virker som ledelsen er ganske ute å kjører for tida.

Som å sette opp prisen på spill. Ja, det er lenge sida det ble gjort sist gang, men er ganske så tonedøft når Xbox har Game Pass.

Personlig vil jeg ha Jim Ryan ut og vil gjerne ha tilbake de som ledet Playstation i PS4 perioden. De kunne sakene sine.

Jeg anbefaler på det sterkeste at du fortsatt spiller 1 (og 2 om du vil). Part 2 fikk mye hat fra trolls på starten, men det er uten tvil et fantastisk spill, og Naughty Dog har prøvd noe som ikke mange andre har turt. Selvfølgelig er det greit at man er uening med noen av valgene som ND gjorde, men kom til dine egne konklusjoner! 
Jeg har likt spillet fra begynnelsen, men sett mange tråder på r/TheLastOfUs om folk som hatet spillet uten å ha spilt det som senere byttet mening helt etter at de gav inn og spilte det. 

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at alle som kritiserte TLOU2 var trolls. Det er helt legitimt å mene at man ødela historien med woke preg. Noen likte det, andre hatet det. Så enkelt.

De innrømmet jo selv at de underveis endret litt retning og ønsket å imøtekomme dagens landskap.

Man er ikke et troll fordi man mener det er feil.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+56132
On 4/11/2021 at 1:25 AM, barezell said:

Første Uncharted var jo middelmådig at best. 4ern er av en helt annen klasse. 

Men nå er jeg er sånn enkel gamer som synes TLOU 1 var veldig mye bedre enn TLOU 2 også :p 

Kom nettopp på at det jeg synes ødelagte hele uncharted serien, rett og slett var noe så enkelt som "random spawning" av alle bad-guys. De bare poppet opp tilsynelatende fra alle plasser. Noen ganger rett i synsfeltet til og med, og andre ganger fra bak en vegg i et hjørne du nettopp hadde ryddet. Ufattelig irriterende, og ødelagte jo mildt sagt alle action sekvenser, da taktikk og strategier bare må kastes på dør. Akkurat den biten var nå dramatiske forbedret i LTOU..

Lenke til kommentar
On 4/9/2021 at 9:08 PM, aidskake said:

TLoU part 2 er jo noe av det beste jeg har spilt noensinne, vil heller kalle det et mesterverk :) Hadde ikke hatt noe i mot å spille gjennom 1ern i en ny versjon heller, kanskje forhåpentligvis etterfulgt av en PS5-refresh av part 2 med 60fps? Det hadde vært noe..

(selv om jeg må innrømme at PS4 remaken var rimelig bra, men kunne sikkert hevet seg noen hakk om de arvet litt spillmeknikker og litt anna polert knask fra tlou part 2).

Da har du ikkje spillt mye. Deilig følelse, må vere mye bra der ute du kan glede deg over 🙏 

Utviklerene bak tlou2 er noen av di beste i verden, du ser det i detaljene og presentasjonen av spillet. Håper virkelig disse får bryne seg på et spill under god ledelse eingang, kan bli veldig spennende.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar
Mr.Sorter skrev (På 9.4.2021 den 18.06):

Hva er vitsen med en remake egentlig? Spillet er jo ikke så gammelt.. Spillet ble jo remastered til ps4. Hva med å bruke ressursene på noe nytt kanskje..

Pengar. Litt pussing på eit allereie ferdigutvikla spel og potensielt gode salgstal.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
4 hours ago, Noiz said:

Da har du ikkje spillt mye. Deilig følelse, må vere mye bra der ute du kan glede deg over 🙏 

Utviklerene bak tlou2 er noen av di beste i verden, du ser det i detaljene og presentasjonen av spillet. Håper virkelig disse får bryne seg på et spill under god ledelse eingang, kan bli veldig spennende.

Ja, jeg følger med på Naughty Dog etter dette :) 

Men ja, jeg er nok ikke noen hardcore gamer, dette er ikke hoved hobbyen min, men liker å sette meg ned med noen skikkelig gode spill en gang i blant. For eksempel kjøpte jeg en Xbox One X kun for å spille gjennom RDR2 som jeg ikke angrer på. Så prøver å få inn de gode spill opplevelsene, og på PS exclusives har jeg jo ikke kunne spilt på, ja, siden PS2, så her hadde jeg jo litt å ta tak i. Koser meg nå med "Days Gone" da det dukket opp på PS Plus, selv om det ikke er i nærheten like bra som TLOU2

Sånn utenom det er vel den beste spill opplevelsen jeg har hatt i det siste Half-Life: Alyx. Steike bra nostalgi :)

Edit: Egentlig ganske kjekt å ligge sånn ca 10år etter alle andre med etterslep. Blir mye bra å gå gjennom da :)

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Sitat

Koser meg nå med "Days Gone" da det dukket opp på PS Plus, selv om det ikke er i nærheten like bra som TLOU2

Syns egentlig de er ganske like bra. Hvis man tenker hva hva man egentlig gjør TLOU....så er det å finne veien gjenn ødelagte bygninger mens man åpner skuffer. ganske sikker på at det er mere enn 1000 skuffer i første og 2 spill. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
On 5/3/2021 at 5:46 PM, leifeinar said:

Syns egentlig de er ganske like bra. Hvis man tenker hva hva man egentlig gjør TLOU....så er det å finne veien gjenn ødelagte bygninger mens man åpner skuffer. ganske sikker på at det er mere enn 1000 skuffer i første og 2 spill. 

Løpe rundt i bygninger for å finne items og crafte ulike ting kan jeg jo argumentere for at man stort sett gjør i Days Gone også. Jeg er generelt ikke noe fan av dette looter greiene, så hadde klart med fint uten i begge spillene, men det er en annen sak.

Nå kom jeg med nettopp gjennom hele Days Gone, og det var et bra spill, men ikke noe ekstraordinært og langt unna TLOU.

Jeg skjønner heller ikke hva slags cliffhanger det er folk snakker om? De tok jo den enkleste "happy ending" utveien de klarte? Storyen var interessant til sånn ca halvveis ut i spillet, etter det ble det bare kjedelig. Mesteparten av oppdragene er også rimelig lite oppfinnsomme og kjedelige, og fremdriften i storyen er noe satt tilbake av overlappende og gjentagende dialoger. For ikke å snakke om en haug av irriterende bugs, og grusomt irriterende framedrops tilsynelatende uten noen god grunn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
32 minutes ago, leifeinar said:

Du tenker på Days gone? er nok den samtalen med han helt på tampen med O'Brian

Ja, ok, det er den det er snakk om ja. Vet ikke om jeg ville dratt det så langt som å kalle det en cliffhanger. La jo egentlig ikke merke til det engang 😛

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...