Gå til innhold

– Lager «remake« av The Last of Us til PlayStation 5. Droppet Days Gone 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville heller hatt Days Gone 2. Synes 1ern er utrolig undervurdert. TLoU1 er et av mine favoritt spill,men jeg behøver ikke en remake. Synes det er bra nok slik det er. Ville da heller hatt remake av Uncharted 1-3,selv om jeg synes også disse er bra nok slik de er.

Håper fortsatt Days Gone 2 ser dagens lys.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

TLOU 1 er mitt numero uno spill gjennom tidene. Trenger dog ingen remake av det. Ble jo remastret på PS4 som flere har påpekt.

TLOU 2 var en skandale. Teknisk perfekt, men historien bommet de utilgivelig grovt med. Dette er udiskutabelt og bekreftes lett av en titt på userscoren på metacritic.

Days gone spilte jeg en stund etter release, men jeg likte det veldig godt. Går lenge mellom hver gang jeg koser meg så mye med et spill, klarte ikke legge det fra meg.

Var veldig spent på om vi fikk et Days gone 2 på ps5 og er skuffet over at det nå ser ut som det ikke blir noe av.

Lenke til kommentar
21 minutes ago, Bjørn85 said:

TLOU 2 var en skandale. Teknisk perfekt, men historien bommet de utilgivelig grovt med. Dette er udiskutabelt og bekreftes lett av en titt på userscoren på metacritic.

Hvis du kikker litt nærmare på user reviews på Metacritic så ser du fort at du bommer her. Når det gjeld fleirtalet så gir folk spelet anten ein ufatteleg dårleg score (0-2) eller så gir dei det veldig bra score (8-10).

I skrivande stund er det 79234 positive brukervurderinger og 65757 negative vurderinger. Altså i høg grad diskutabelt. Spelet er ein klokkeklar home-run i mi bok. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
44 minutes ago, MrCuddles said:

Hvis du kikker litt nærmare på user reviews på Metacritic så ser du fort at du bommer her. Når det gjeld fleirtalet så gir folk spelet anten ein ufatteleg dårleg score (0-2) eller så gir dei det veldig bra score (8-10).

I skrivande stund er det 79234 positive brukervurderinger og 65757 negative vurderinger. Altså i høg grad diskutabelt. Spelet er ein klokkeklar home-run i mi bok. 

Gamere er tydeligvis en merkelig, om noe enkel, gruppe med folk. Har man først funnet noe man liker, så er tydeligvis mer av det samme det eneste som er godt nok, det er visst ikke et alternativ å bli utfordret på andre måter. Selv synest jeg akkurat dette var det som ødelagte hele Uncharted serien (som jeg spilte fra første til siste spill back-to-back for første gang for noen måneder siden), første spillet var briljant, og resten gikk bare på repeat, drepende kjedelig og forutsigbart.

TLoU 2 derimot, som utfordrer deg på helt andre måter, mistenker jeg er rettet mot et mer voksent publikum som setter pris på god historieformidling, noe de fleste prisene spillet har vunnet burde gi indikasjoner på.

Nå var vel TLoU 2 også et offer for review-bombing på metacritic etter noen avsløringer før lansering, og tviler på at de fleste av disse 0/10 reviewsene i etterkant har så mye som startet spillet heller ;) 

Edit: Håper bare på en PS5-remaster eller 60fps patch så jeg får en unnskyldning til å spille gjennom en gang til.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
aidskake skrev (4 timer siden):

Gamere er tydeligvis en merkelig, om noe enkel, gruppe med folk. Har man først funnet noe man liker, så er tydeligvis mer av det samme det eneste som er godt nok, det er visst ikke et alternativ å bli utfordret på andre måter. Selv synest jeg akkurat dette var det som ødelagte hele Uncharted serien (som jeg spilte fra første til siste spill back-to-back for første gang for noen måneder siden), første spillet var briljant, og resten gikk bare på repeat, drepende kjedelig og forutsigbart.

 

Første Uncharted var jo middelmådig at best. 4ern er av en helt annen klasse. 

Men nå er jeg er sånn enkel gamer som synes TLOU 1 var veldig mye bedre enn TLOU 2 også :p 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
10 hours ago, barezell said:

Første Uncharted var jo middelmådig at best. 4ern er av en helt annen klasse. 

Men nå er jeg er sånn enkel gamer som synes TLOU 1 var veldig mye bedre enn TLOU 2 også :p 

Enig i at det siste spillet er det beste! Både story og spillmekanikk forbedret slik at det stiller i en annen klasse. Det er også lett å se at det er her TLoU 2 har hentet og videreutviklet spillmekanikkene sine fra òg. Men selv om de har forbedret story og stemmeskuespill, ikke minst bruk av motion capture, så er det jo omtrent en blåkopi av de andre spillene, man har ikke prøvd å gjøre noe nytt egentlig, som gjorde at det for min del i hvert fall bare ble et stort gjesp, og jeg satt bare å venta på at det skulle ta slutt.

Jeg har jo aldri hatt en PS4 heller, så grunnen til at jeg spilte gjennom alt var jo at det dukket opp på alle topplister over "best PS4 games all time", så noe må det jo være. Men kan hende jeg bare var bortskjemt etter å ha spilt hele TLoU først.

Jeg mistenker også at de som hater TLoU 2 stoppet spillet etter visse hendelser (og der man begynte å spille som "Abby"). Hvis man gjør det er det ikke rart man sitter igjen med en dårlig opplevelse..

På en annen note, så håper jeg de tar TLoU 2 som grunnlag for sesong 2 av TV-serien :) Da hadde i hvert fall kommentarfeltet her tatt fyr :D

Lenke til kommentar

Halvparten av de som hater TLOU 2 har sikkert ikke spilt det en gang. Jeg har runna det og det er bra, gameplay, lyd, grafikk etc er spot on. Men jeg likte ikke veien de tok storyen, jeg skjønner hva de vil formidle men jeg synes det ble for mye og for dumt og fikk ikke i nærheten av den samme tilknytningen til karakterene denne gangen. Unntaket var Lev og Yara, de likte jeg veldig godt. Hver sin smak selvsagt, har ikke noe problem med å skjønne at andre kan like veien de gikk. 

Om du spilte alle uncharted på rekke og rad etter hverandre så skjønner jeg det blir for mye og for likt. Jeg har spilt hver av de på release og har da hatt noen år mellom hvert spill og da ikke blitt mettet på gameplayet på samme måte. Hvert spill tilføyer jo noe nytt og finjusterer formelen for å si det sånn. Historie fortellingen blir også markant bedre pr spill, men det er jo samme serie og det er begrenset hvor store og revolusjonerende ting det er riktig å gjøre i et slikt spill imo.  

Lenke til kommentar
Geir T skrev (23 timer siden):

Lurer på om Anita Sarkeesian blir ansatt som rådgiver denne gangen også, for å dytte inn mest mulig splittende identitetspolitikk...hmm... (sarkasme)

Kor fann du den splittande identitetspolitikken? Nesten all negativ omtale er basert på kva ein har blitt fortalt om spelet meir enn spelets innhald. 

Ein kvinneleg karakter hadde balgrunnshistorie om at ho dedikerte all si tid på trening for å kunne være i stand til å ta hevn. Å være godt trent er ikkje kjønspolitikk. 

Ei mindreårig jente barberte av seg håret for å sleppe å bli tvangsgifta som til ein eldre mann. Ho tok då samtidig eit mannsnavn i håp om å få være jeger i staden for barnebrud. Alt dette skjedde før vi møter karakteren i spelet og krever at ein følger særleg godt med for å få med seg dette. At dette skal ha vært så veldig splittande har eg vanskelegheiter med å forstå ettersom mange ikkje ein gong fekk med bakgrunnshistoria til denne karakteren. 

Eg er eigentleg også overraska over at så mange i spelmiljøet var villige til å aktivt ta avstand frå eit spel som dei hadde høyrt dei ikkje burde like. Dette minner veldig om dei voldsspelreaksjonane som vi hadde på 90 og 00 talet der profilerte personar som openbart ikkje sjølv hadde spelt spela aktivt jobba for å forby det dei meinte inneholdt barnemord og djeveldyrking. 

Å ikkje like eit spel er ein ærleg sak det, men det kan ikkje vere for mykje forlangt å forvente at gamere dømmer eit spel for det spelet inneheld, og ikkje det ein trur det inneheld. At tLoU2 har ting ein kan utsette på både speltekniske ting og historiefortelling er sjølvsagt ein anna sak. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

For tidlig å lage en remake, synes jeg. Jobb heller med andre spill, eller evt. DLCer til 2ern. Skulle f.eks gjerne ha likt å få litt mer innsikt i hvordan Abby og Lev hadde det med The Rattlers. Litt rart at det bare blir glatta over i hovedspillet med tanke på at du tilbrakte så mye tid med dem tidligere i spillet, men det er nå min mening.

Ikke spilt Days Gone av den grunn til at det ser for likt mange andre spill, selv om skinnet kan bedra. Dessuten ser monstergalleriet ganske fantasiløst ut. Zombier, enten alene eller i flokk. Med mindre det er andre type monstre der man ikke får vite om før senere. Synes forøvrig. TLOU også kunne hatt litt mer varierende creature feature. Ikke mye, men litt. Shamblers, for eksempel, er bare en light-versjon av Bloaters, det synes jeg er latskap.

Er forøvrig lei av de samme designvalgene i mange monsterspill. Du tar de samme generiske monstrene, og bare gjør litt om på de, lager feite versjoner som spyr eller eksploderer osv. Vær litt mer kreative, please.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi er nå noen underlige skruer også da. Når spillet kom så fikk det en meget lunken mottagelse og sett på som helt «ok» spill på tilbud. Og nå som vi fikk vite at det ikke ble noen oppfølger er selvfølgelig det galt også 😅

Må huske at dette ikke er slutten på Bend Studio, de er nok på et annet prosjekt i disse dager. 
 

Likevel noe underlig med en remake av the last of is allerede 🤷‍♂️

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...