Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å prøve meg på å ha en Venus fluefanger i hus. Jeg kan kjøpe en på plantasjen, men jeg vil plante den om i en større potte når jeg får den hjem. Har søkt litt rundt, og det virker som den trenger næringsfattig jord med grei drenering. Her er en artikkel: https://www.flytrapcare.com/venus-fly-trap-soil/

Det jeg da lurer på, hva vil det nærmeste jeg kan få kjøpt på plantasjen til jorda i den artikkelen? Det er så mye forskjellig, og jeg vet ikke helt hva ting inneholder og sånn. Noen som kan gi en hjelpende hånd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, Dubious said:

Vurderte slik for mange år siden, men fant ingen plass å kjøpe de, men får vurdere den igjen til sommeren

Er en del av plantasjen butikkene som har nå, vet ikke hvor lenge de vil ha de inne. Man kan nok ha de en stund i de små pottene uten noe stort problem, men sånn jeg har forstått det er det mye lettere å ha riktig fuktighet på jorda med en større potte.

Det eneste jeg mangler er egentlig egnet medium å plante det om i eventuelt. Torv med sphagnum blandet med perlite og sand er det mange anbefaler på nettet ihvertfall. Men jeg sliter litt med å finne sphagnum torv uten tilsatt næring/gjødsel, det tåler ikke disse så bra. 

Jeg har ikke lyst til å plante den om og ta livet av den heller 😅

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...