Gå til innhold

Smuglere tatt med 300 Nvidia-kort i Hong Kong


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, kremt said:

Det er ikke umulig. Kjøpt flere kort de siste dagene, ingen software eller hack. Hvis du virkelig ville hatt et kort så hadde du fått det til.

For å selge på Finn sikkert?
Så din erfaring er fasiten for alle? Det er mulig for alle bare man "vil det nok"?

Har fått flere e-poster hvor jeg har gått til nettsiden umiddelbart etter å ha fått e-posten, da jeg får varsel både på PC og mobil, og det står igjen utsolgt.

Argumentet ditt gir ikke en gang mening.
Det er global ekstrem etterspørsel. Hvis det bare var å "ville det, så får du kjøpt" så hadde alle kunne kjøpt.
Når demand er ekstremt mye høyere enn supply så er det mange som blir gående foruten, uavhengig av hvor mye de "virkelig vil".

Endret av Randalf the Black
  • Liker 3
Lenke til kommentar
4 hours ago, kremt said:

Jeg scalper ikke. Jeg kjøper til markedspris for å bruke dem selv. Ingen dirty tricks. Surfer nettbutikker, kjøper når de dukker opp. Hvis jeg klarer det så klarer alle det. Whiners will whine.

Scalpers er det nok av i Norge og, bare å ta en titt på Finn det.
579 treff på RTX 3060, 3070, 3080 og 3090.

 

"Hvis jeg klarer det så klarer alle det, sånn i teorien i hvertfall."
Fiksa den for deg.
Du har misforstått hele greia med "Supply/Demand" hvis du tror alle kan gjøre det.
De som rekker det kan, resten må bare vente. Det er bokstavelig talt ikke nok GPU'r i verden.
Er det 1000 av en vare og 10.000 vil ha. Så er det minst 9000 som ikke får, uansett hvor mye de vil.

Så klart kommer jeg til å fortsette å prøve, men så langt har det gått heller dårlig.

Endret av Randalf the Black
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Randalf the Black skrev (7 timer siden):

Er helt klin umulig å få tak i skjermkort om dagen ja, er på "e-post liste" hvor jeg får beskjed når ting er tilgjengelig.

Men de forsvinner på et halvt sekund fordi scalpers bruker software til å kjøpe så fort det er ute.


Har jo folk her på forumet som poster innlegg som "fikk tak i 6 kort, disse går rett på finn til scælper pris"

Helt tragisk at skjermkort markedet er blitt så ødelagt. Kvalmt.

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...