Gå til innhold

Får ikke oppdatert siste OS på Macbook Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
JohnMerrick skrev (På 9.4.2021 den 0.33):

Er det "late" eller "early" 2013. Hvis det er "early", kan du ikke kjøre siste utgave av OSX, men må ha Catalina eller Mojave.

edit: https://support.apple.com/en-us/HT211683

Det er late 2013 så akkuratt innanfor for El Capitan.

Det er flere rare hendelser:
Apple Store kommer ikke med automatisk forslag til oppgradering av OS.
Jeg finner El Capitan og andre OS på apple sine hjelpesider. Linken til OS fører til Apple Store. Men ved pålogging av Apple Store får jeg feil på passord. Etter mange forsøk står det "skriv inn passord etterfulgt av verifikasjonskode".

Ved bruk av glemt passord, har jeg bekreftet tlf nr , epost og kredittkort. Får beskjed om at det vil gå litt tid før det er klart og blitt gitt beskjed på epost om når jeg får lov og endre passord.
Nå er det gått 48timer og jeg har ikke hørt noe fra Apple.
Har en annen Macbook Air, men ingen andre Apple produkter og derfor ikke funksjonen med og passord bytte på annen enhet.

 

Lenke til kommentar

El Capitan er et gammelt OS, nyeste er Big Sur og det skulle kunne kjøre på late 2013 Macbook Pro. Hvilket OS har du nå? For å kunne oppgradere til Big Sur må du ha El Capitan eller nyere, om du har et eldre OS må du først oppgradere til El Capitan og så til Big Sur. Eventuelt kjøre en clean install, men du må i alle tilfelle først få ordnet med passordet ditt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...