Jump to content
Rkk89

Oppkjøring stryk samme sensor 2 ganger

Recommended Posts

Dugg skrev (41 minutter siden):

Jeg opplever ikke at jeg har noen klageadgang i forbindelse med oppkjøring hos vegvesenet. Klage til hvem? Det blir bare ord mot ord uansett. Men jeg skal love deg at jeg ble oppgitt. Han uttalte seg om ting jeg jobber med som reguleres av et ganske komplisert lovverk og det er ikke mange utenforstående som kan slike ting. Han burde holdt kjeft, rett og slett. 

https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Sporsmal/Skriftlige-sporsmal-og-svar/Skriftlig-sporsmal/?qid=43485

Jeg fant denne fra 2009 gjelder nok fremdeles. Litt om rettigheter som kandidaten har

Share this post


Link to post
Dugg skrev (50 minutter siden):

Huff så leit. Skjønner at du blir irritert. Jeg har også jobbet beinhardt og jeg tør ikke tenke på hvor mye penger jeg har brukt på dette. Jeg blir også drittlei. Sist jeg kjørte opp/strøk spurte sensor meg hva jeg jobbet med, og presterte å kritisere arbeidsgiveren min. Fader altså, så da måtte jeg sitte der (stressa nok) og forsvare arbeidsgiver, forklare lovverk, økonomi og hvordan ansvarsfordeling med div. er. Kjente jeg ble så oppgitt.

Jeg ser også når jeg øvelseskjører at folk kjøre feil rett som det er. Det er irriterende at de har lappen men ikke jeg. 

Det var i Trondheim. Hvor kjører du opp? 

På billingstad. Skulle veldig gjerne lagt ut navnet på sensoren. Og at han har samme sikkerhetsspørsmål hvergang.  Jeg skal hvertfall ikke la dette slide gjennom. Jeg skal forlange en ny prøve. Han husket meg fra forrige gang og han husket hva jeg slet med og derfor tok han meg med på vanskelig ruter.  Psyker ut folk

Share this post


Link to post
grovetussen skrev (11 timer siden):

Det er vel en helhetsvurdering, er du "trygg nok" i trafikken, og mestrer du de ulike tekniske og sikkerhetsmessige delene "godt nok" så skal du bestå, han mente tydeligvis det var under det som er trygt nok til å la deg kjøre alene, eller kanskje det bare var en sur sensor.. 

Hva var begrunnelsene for at du ikke skulle bestå? 

Jeg fikk feil på rygging og det er jeg også enig i. Men han kan ikke stryke meg basert på bare dette. Så all annet som syklisten, svingen, e18 kom senre når han merket ay jeg ikke gjorde mega store feil.

 

Edited by Rkk89

Share this post


Link to post
Rkk89 skrev (8 timer siden):

Hehe ja sant det, men det er noe med hva man er vant til. Men det burde ikke være grunnen til stryk

Du strøk jo at ikke fordi du ikke brukte ryggekamera, men delvis fordi du kjørte ut på gresset utenfor parkeringsplassen. Etter mitt syn vitner det om dårlig kontroll og oversikt over ryggingen.

Share this post


Link to post
ITtraktor skrev (Akkurat nå):

Du strøk jo at ikke fordi du ikke brukte ryggekamera, men delvis fordi du kjørte ut på gresset utenfor parkeringsplassen. Etter mitt syn vitner det om dårlig kontroll og oversikt over ryggingen.

Nei jeg sier jo at rygging var dårlig,  men jeg var ikke ute på veien liksom med biler. Jeg planla dårlig. Men sa til han vent litt la meg tenkte så gjorde jeg det på nytt og fikk det til. Det var litt på gresset skjønner ikke hvorfor han skrev veien 🤨

Share this post


Link to post
Rkk89 skrev (6 minutter siden):

Nei jeg sier jo at rygging var dårlig,  men jeg var ikke ute på veien liksom med biler. Jeg planla dårlig. Men sa til han vent litt la meg tenkte så gjorde jeg det på nytt og fikk det til. Det var litt på gresset skjønner ikke hvorfor han skrev veien 🤨

Manglende kontroll på rygging kan ha vel så stort skadepotensiale som "ute på veien liksom med biler". Du mangler selvinnsikt og bagatellisere egne feil. For meg fremstår du ikke som klar til å kjøre på egenhånd. 

Edited by ITtraktor
  • Like 2

Share this post


Link to post

Kan ikke huske at jeg rygget på oppkjøringen, og hadde heller ikke paralell-parkering
Jeg vil selv si at jeg er flink til å rygge, men unngår paralell

Hadde rygging når jeg kjørte opp til lastebil, uten ryggekamera

Share this post


Link to post
ITtraktor skrev (3 minutter siden):

Manglende kontroll på rygging kan ha vel så stort skadepotensiale som "ute på veien liksom med biler". Du mangler selvinnsikt og bagatellisere egne feil. For meg fremstår du ikke som klar til å kjøre på egenhånd. 

Vel du var ikke der så du kan ikke si hva som var hva og hvordan stemningen var i bilen. Prøv å kjøre med en gretten mann som tidligere har kjeftet på deg skal se dine ferdigheter da. Jeg gav ikke opp klarte jo å rygge til slutt

Share this post


Link to post
Dubious skrev (2 minutter siden):

Kan ikke huske at jeg rygget på oppkjøringen, og hadde heller ikke paralell-parkering
Jeg vil selv si at jeg er flink til å rygge, men unngår paralell

Hadde rygging når jeg kjørte opp til lastebil, uten ryggekamera

Hadde rygging, parkering oh ryggeparkering. Det var så nervepirrende 

Share this post


Link to post
Rkk89 skrev (11 minutter siden):

Vel du var ikke der så du kan ikke si hva som var hva og hvordan stemningen var i bilen. Prøv å kjøre med en gretten mann som tidligere har kjeftet på deg skal se dine ferdigheter da. Jeg gav ikke opp klarte jo å rygge til slutt

Du må ha full kontroll over kjøretøyet uavhengig av om du har gretne passasjerer eller dårlig stemning i bilen, å takle stressende situasjoner er en del av det å ha førerkort, det er du åpenbart ikke klar for. Du etterspurte våres syn på saken, men blir svert defensive og takler kritiske tilbakemeldinger svært dårlig. Du fremstår som langt i fra moden nok til å kjøre på egenhånd. At du ikke gav opp har egentlig ingenting med saken å gjøre når du havnet ut på gresset. 

Edited by ITtraktor

Share this post


Link to post
Rkk89 skrev (7 minutter siden):

Hadde rygging, parkering oh ryggeparkering. Det var så nervepirrende 

Dersom du synes rygging og parkering er så nervepirrende fremstår du langt i fra klar. Man skal ikke være utlært, men likevel trygg på det man driver med før man får kjøre alene. For meg virker det heller tvert i mot som om sensor gjorde en god jobb ved å ikke godkjenne deg. 

Edited by ITtraktor
  • Like 2

Share this post


Link to post
ITtraktor skrev (12 minutter siden):

Dersom du synes rygging og parkering er så nervepirrende fremstår du langt i fra klar. Man skal ikke være utlært, men likevel trygg på det man driver med før man får kjøre alene. For meg virker det heller tvert i mot som om sensor gjorde en god jobb ved å ikke godkjenne deg. 

Kombinert med en gretten sur man ved siden av så får man presentasjons angst. Vi mennesker er forskjellige. Har ikke du hatt følsen av å ikke mestre noe og bli stresset. Det hadde vært en ting hvis jeg ikke fikset det. Men jeg rygga inn i veien og fullførte oppgaven.

Share this post


Link to post
ITtraktor skrev (17 minutter siden):

Du må ha full kontroll over kjøretøyet uavhengig av om du har gretne passasjerer eller dårlig stemning i bilen, å takle stressende situasjoner er en del av det å ha førerkort, det er du åpenbart ikke klar for. Du etterspurte våres syn på saken, men blir svert defensive og takler kritiske tilbakemeldinger svært dårlig. Du fremstår som langt i fra moden nok til å kjøre på egenhånd. At du ikke gav opp har egentlig ingenting med saken å gjøre når du havnet ut på gresset. 

Så det du mener er at man bare har en sjanse uansett? Jeg er ikke som deg tenk. Ja dette er vel din mening takk for det skal ha det i bakhodet. Du gjør nok alt i livet med glans. 

Share this post


Link to post

Hvis du ikke takler en stressende sensor, hvordan skal du da mestre enhver situasjon som oppstår i trafikken når du er ute på egen hånd. Når du kjører på for egen hånd og det sier klonk fra fotgjengere og syklister som forsvinner under bilen, da er det litt for sent. Ett halvt sekund med tankeløshet eller uoppmerksomhet er alt som skal til for å drepe eller  kveste et menneske i trafikken.

Du skal være i stand til å lese trafikken og ta del på en trygg måte. Du skal være i stand til å føre motorvognen forsvarlig.

Forståelse og mestring er viktig.

Edited by BadCat

Share this post


Link to post

Det er ganske vanlig at man overvurderer egne ferdigheter som ny trafikant. Derfor tror jeg veldig mange er uenig når sensor stryker. Men helt ærlig; så syns jeg det er bra at vi har et strengt regelverk når det gjelder oppkjøring. For meg virker det som du er mer kritisk til selve personen (trynefaktor) enn noe annet. At sensor har en autoritær og streng tone som kan stresse sjåføren - er det helt innenfor. Som fører av bilen skal du ikke la deg affektere av den type distraksjoner. Du kan ikke blant annet ikke skylde på medpassasjerene dersom du kjører på rødt lys. Som fører av bilen er du alene ansvarlig for dette. 

Du har ganske mange "småting" som kan kalles feil i oppsummeringen din. Selv om du bagatelliserer og uskyldiggjør mye av dem, slik som når du skriver "kjørte 1 millimeter ut på siden". Men om sensor brukte 10 minutter på å gjennomgå oppkjøringen med deg - så virker det som du ikke forstår / mangler innsikt i at du faktisk trenger mer trening før du er klar for lappen.

Selv om du ikke er enig kritikken. Ta den til deg. Svelg en kamel og øv mer. Slik at du blir enda tryggere på det du gjør. 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Kris85 skrev (1 minutt siden):

Det er ganske vanlig at man overvurderer egne ferdigheter som ny trafikant. Derfor tror jeg veldig mange er uenig når sensor stryker. Men helt ærlig; så syns jeg det er bra at vi har et strengt regelverk når det gjelder oppkjøring. For meg virker det som du er mer kritisk til selve personen (trynefaktor) enn noe annet. At sensor har en autoritær og streng tone som kan stresse sjåføren - er det helt innenfor. Som fører av bilen skal du ikke la deg affektere av den type distraksjoner. Du kan ikke blant annet ikke skylde på medpassasjerene dersom du kjører på rødt lys. Som fører av bilen er du alene ansvarlig for dette. 

Du har ganske mange "småting" som kan kalles feil i oppsummeringen din. Selv om du bagatelliserer og uskyldiggjør mye av dem, slik som når du skriver "kjørte 1 millimeter ut på siden". Men om sensor brukte 10 minutter på å gjennomgå oppkjøringen med deg - så virker det som du ikke forstår / mangler innsikt i at du faktisk trenger mer trening før du er klar for lappen.

Selv om du ikke er enig kritikken. Ta den til deg. Svelg en kamel og øv mer. Slik at du blir enda tryggere på det du gjør. 

Har svelga kameler, kuer, elefanter. Jeg er også enig i at man kan ikke slippe hvem som helst ut i trafikken. Men står fast på at han ikke hadde god nok grunn til å stryke meg. Dette kan skje hvem som helst uavhengig av lappen. Men i bunn og grunn så skal jeg ikke ha samme sensor to ganger. 

Share this post


Link to post

Din jobb er å bevise for sensor at du kan å føre motorvogn. Sensor sin jobb er å ferske deg i at du ikke kan å føre motorvogn men later som i stedet. Det er stor forskjell på å se i speilet med en hensikt og tankerekke og late som å se i speilet. Ser du etter noe når du ser i speilet, eller ser du i speilet fordi du har blitt fortalt at det er det du skal? Det hjelper ikke å se i et speil hvis du ikke vet hva du skal se etter.

Share this post


Link to post
Kris85 skrev (12 minutter siden):

Det er ganske vanlig at man overvurderer egne ferdigheter som ny trafikant. Derfor tror jeg veldig mange er uenig når sensor stryker. Men helt ærlig; så syns jeg det er bra at vi har et strengt regelverk når det gjelder oppkjøring. For meg virker det som du er mer kritisk til selve personen (trynefaktor) enn noe annet. At sensor har en autoritær og streng tone som kan stresse sjåføren - er det helt innenfor. Som fører av bilen skal du ikke la deg affektere av den type distraksjoner. Du kan ikke blant annet ikke skylde på medpassasjerene dersom du kjører på rødt lys. Som fører av bilen er du alene ansvarlig for dette. 

Du har ganske mange "småting" som kan kalles feil i oppsummeringen din. Selv om du bagatelliserer og uskyldiggjør mye av dem, slik som når du skriver "kjørte 1 millimeter ut på siden". Men om sensor brukte 10 minutter på å gjennomgå oppkjøringen med deg - så virker det som du ikke forstår / mangler innsikt i at du faktisk trenger mer trening før du er klar for lappen.

Selv om du ikke er enig kritikken. Ta den til deg. Svelg en kamel og øv mer. Slik at du blir enda tryggere på det du gjør. 

Sant. Det er nok ikke noen annen utvei, tror jeg. 

Rkk89 skrev (8 minutter siden):

Har svelga kameler, kuer, elefanter. Jeg er også enig i at man kan ikke slippe hvem som helst ut i trafikken. Men står fast på at han ikke hadde god nok grunn til å stryke meg. Dette kan skje hvem som helst uavhengig av lappen. Men i bunn og grunn så skal jeg ikke ha samme sensor to ganger. 

Du kan be om en annen sensor, men du har altså ikke krav om det. 

Share this post


Link to post
BadCat skrev (2 minutter siden):

Din jobb er å bevise for sensor at du kan å føre motorvogn. Sensor sin jobb er å ferske deg i at du ikke kan å føre motorvogn men later som i stedet. Det er stor forskjell på å se i speilet med en hensikt og tankerekke og late som å se i speilet. Ser du etter noe når du ser i speilet, eller ser du i speilet fordi du har blitt fortalt at det er det du skal? Det hjelper ikke å se i et speil hvis du ikke vet hva du skal se etter.

Enig!! Vet hvordan jeg bruker speil

Share this post


Link to post
Dugg skrev (Akkurat nå):

Sant. Det er nok ikke noen annen utvei, tror jeg. 

Du kan be om en annen sensor, men du har altså ikke krav om det. 

Jo man har rett på å få ny sensor. Hvem sier at man ikke kan ?

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...