Gå til innhold

Oppkjøring stryk samme sensor 2 ganger


Rkk89

Anbefalte innlegg

Snakk om å ha maks uflaks jeg fikk samme sensor som forrige gang. Hadde en oppkjøring i januar fikk en sikkelig gretten sensor som bare kjeftet under hele turen. Jeg gjorde en del feil den gangen og må si meg enig i at jeg fortjente å stryke. Men den sensoren var ikke pedagogisk i det hele tatt. Og var et punkt hvor jeg bare ville ut av bilen og vekk fra han. Han sa med en gang til å begynne med at han ikke ville prate noe underveis og bare vil at jeg skal fokusere på kjøringa. Jeg følte meg veldig ubehagelig med han. Glad den turen var over. 

Men når jeg igjen den 06.april hadde oppkjøring ser jeg han samma fyren. Han roper navnet mitt. Jeg reagerte ved å si at jeg har hatt deg før. Han lekte cluless. Merka at jeg sjalv. Og jeg ville ikke sitte med han. Men jeg turte ikke å si noe og bare svelget kamelen. Jeg var mer selvsikker på meg selv nå enn fra forrige gang. Sikkerhetsspørsmålet var lik som forrige gang. Vi satte oss i bilen. Timen startet vi kjører retning e18 Drammen, kjørte av på Dikemark, igjen e18 retning Oslo. Fulgte skiltet til slemmestad. Kjørte inn på en kiwi skulle parkere der. Jeg brukte litt tid på å parkere. Men klarte det til slutt. Så gikk vi retning Asker, bondi,  og inn på en plass hvor jeg skulle rygge inn bilen og fortsette fram til han sa stopp. ( jeg var ekstra forsiktig fordi jeg husket fra forrige gang at han reagerte på at jeg ikke så i speil) jeg slet nå litt med å rygge og sa jeg må bare kjøre litt lenger fram. Så mens jeg rygge kom jeg litt ut på gresset. Jeg klarte til slutt å rygge inn og det gikk fint. Han sa en gang bruk ryggekamera men siden jeg ikke har ryggekamera på bilen hjemme så brukte jeg speil. Ved å si det mente han at han grep inn. Han var ikke borte i rattet eller bremsene i det hele tatt. Uansett når vi var ferdig så skulle jeg kjøre ut igjen og opp mot høyre. Da må jeg normalt vike for trafikken fra venstre side. Jeg så syklist bak meg men siden han også ventet akkurat som meg tenkte jeg ikke noe mer på det. Han hidret ikke meg eller omvendt så jeg så på trafikken som kom fra venstre. Når det ble klart så kjørte jeg ut. Vi vAR i en vei med skarpe sving og smal veibanen. Og det hendte at bilen kom en millimeter på venste side. Jeg hadde kontroll og passet på. Så når han så at jeg rørte på rattet for å få den på høyre side så sier han du må passe på det kan komme buss. Jeg nikket. Vi dro tilbake til trafikkstasjon gjennom e18. Han var stille helt til vi kom på stasjonen. Så sier han. At jeg syns ikke du kjører bra. Du bruker tid på å parkere og sliter med rygging. Mente at jeg ikke observerte syklisten på høyre side. Jeg var ustø på e18 og den ene svingen. Han brukte 10 min ekstra på timen. Han ramsa opp disse feilene på slutten og gav meg stryk. Han ville jeg skulle gjøre noen store feil fordi bare basert på rygging så kunne han ikke gi meg stryk. Jeg fikk sjokk. Kjørelærer var også veldig fortvilet han sa at hvordan er det seg slik at en syklist som står bak deg ikke er til hinder for deg eller du til hinder for han hvorfor skulle det være stryk. Sensor skrev i rapporten at jeg så mot høyre og ikke observerte syklisten på høyre side. Jeg har hatt maks uflaks med denne sensoren. Og har nå sendt inn klage. Jeg kan ikke få samme sensor to ganger på rad. Og jeg hadde ingen store feil. Så han ramsa opp små ting. Han grep in verbalt en gang da han sa her kan det komme buss viktig at bilen er på høyre side.  Jeg er enig med rygging det gjorde jeg feil. Jeg er så irritert nå. Og håper klagen min blir tatt på alvor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk flere avsnitt er du snill så blir det lettere å lese. 

 

Du forklarer at det gjøres mye småfeil som i sum kan gjøre at du stryker, det er ingen garanti at du står slik du forklarer situasjonen. Det er godt mulig du hadde stått med en annen sensor, men det vil bare være synsing. Føler du deg selv trygg bak rattet? Det er ganske viktig, hvis du oser av usikkerhet i forhold til bilkjøring så kan det påvirke vurderingen.

Utenom det så kan jeg vel si at det er bare å fortsette å prøve, jeg strøk selv og det var jævlig demotiverende, men jeg fikk lappen til slutt. Vi får håpe klagen din går gjennom og at du kan kjøre opp hos en annen sensor.

Endret av .berZerk
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sorry skrev litt kjapt. Nei du jeg er klar på det jeg ikke mestrer. Og jeg slet med rygging. Men han strøk meg på spesielle grunnlag som kjøre lærer også stussa på. Første gangen jeg hadde han så var jeg ikke trygg eller klar bak rattet. Men denne gangen var det helt klart ting som ikke skulle ha ført til stryk. Jeg så syklisten i høyre speil bak meg som også ventet på fri vei. Da ventet jo jeg på å få klar vei. Og så lenge vi ikke kom i konflikt eller hindring for hverandre så skal ikke det være en grunn. Det som fører til direkte stryk er jo brudd på vikeplikten eller for høy fart. Jeg hadde god kontroll på bilen. Men man skal heller ikke få samme sensor igjen. Klagen er sendt jeg håper jeg får en ny førerprøve. 

Lenke til kommentar
Rkk89 skrev (48 minutter siden):

Han sa en gang bruk ryggekamera men siden jeg ikke har ryggekamera på bilen hjemme så brukte jeg speil.

Hvorfor gjøre det vanskelig for deg selv?

Jeg har ryggekamera, og bruker både kamera og speil, men kunne fint klart å rygge med bare speil, men jeg har en del mer erfaring. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel en helhetsvurdering, er du "trygg nok" i trafikken, og mestrer du de ulike tekniske og sikkerhetsmessige delene "godt nok" så skal du bestå, han mente tydeligvis det var under det som er trygt nok til å la deg kjøre alene, eller kanskje det bare var en sur sensor.. 

Hva var begrunnelsene for at du ikke skulle bestå? 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (4 timer siden):

Hvorfor gjøre det vanskelig for deg selv?

Jeg har ryggekamera, og bruker både kamera og speil, men kunne fint klart å rygge med bare speil, men jeg har en del mer erfaring. 

Har både ryggekamera og speil på begge bilene, og personlig så foretrekker jeg speil i mange situasjoner. Det jeg foretrekker ryggekamera til er når jeg skal parkere tett inntil noe så jeg ikke dulter borti. 

 

 

Lenke til kommentar

Noen sensorer prøver å "stresse" sjåføren litt for å se hvordan de takler det. Han er sikkert av den litt gamle skolen. Du høres veldig usikker ut, blir fort stresset, og gjør en del småfeil. At du ikke har ryggekamera på bilen hjemme har ingenting å si. Du skal gjøre som sensor sier, så lenge han ikke sier noe graverende galt. Du skal på en måte "please" sensor. Nå har ikke jeg sjåførlærerutdanning, men jeg tror du må øve litt mer og bli mer sikker i trafikken...og basert på det du skriver, så støtter jeg sensor i å stryke deg.

Jobb med usikkerheten din, så fikser du lappen til neste gang skal du se. 

 

 

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (17 minutter siden):

Eg trur dessverre at dette er nok eit eksempel på at eleven overvurderer eigen prestasjon.

Det du skal målast på er:

  • At du er trafikksikker
  • Gir god trafikkavvikling
  • Tar omsyn til helse, miljø og andres behov
  • Køyrer i samsvar med gjeldande regelverk

Basert på din eigen versjon om kva som skjedde så er det fleire ting å sette fingeren på.

Antagelegvis så huska nok ikkje sensor deg igjen frå sist gong, sensor har mange elevar  som han/ho tilbringer mindre enn ein time med så det er vanskeleg å huske alle. Her var det lite taktisk av deg å prøve å minne sensor på dette, det einaste du kunne oppnå med å minne sensor på at du strauk ved forrige forsøk er at du sensor vil tolke alle mindre feil som at du fortsatt ikkje har lært. Å starte med blanke ark sjølv om det er samme sensor er alltid å foretrekke.

Parkeringsforsøka dine må ha framstått som klumsete, forssøk nummer to gjekk i tillegg enda dårlegare. I tillegg er du sta nok til å gjere det enda vanskelegare for deg sjølv ved å ikkje bruke det hjelpemiddelet som du har i ryggekameraet. I staden for insisterer du på å rygge etter speila, dette endte opp med at du rygga for langt og kom ut på graset. Hadde du skulle rygga inn mot ein kant så hadde du kræsja. Ved å køyre ut på graset så risikerte du å køyre deg fast, i tillegg sett du  mest truleg igjen synlege hjulspor på plenen. Her har sensor sett lenge før deg at du var ute av kurs og derfor greip han inn med å instruere deg om å bruke ryggekameraet, ein instruks som du ikkje tok til deg. Sensor treng ikkje å gripe inn fysisk ved å bremse eller svinge for å gripe inn i køyringa. Under oppkøyringa skal du køyre som om du er åleine i bilen, så når sensor må fortelle deg korleis du skal køyre så har det vært nødvendig å gripe inn.

Sykklisten som du hadde bak deg har dere ulik oppfatting av, du meinar at du ikkje hindra syklisten fordi han var bak deg. Sensor påpeikte at du fordi du fulgte med på trafikken frå venstre så fekk du ikkje med deg at syklisten var på veg forbi deg på høgre side i det du svingte til høgre. Då har du ikkje våre hensynsfull og aktpågivande. Å ikkje sjå kvar du køyrer er eit sjølvstendig strykgrunnlag uavhengig av andre småfeil. Eg får heller ikkje inntrykk av at du har forstått kva som skjedde. Du seier sjølv at sensor rapporterte skriftleg "[eleven] så mot høyre og ikke observerte syklisten på høyre side", du har ikkje sett at du var nær på å køyre ned ein stakkars syklist og du meiner fortsatt at du ikkje har gjort store feil.

Eg stiller meg tvilande til påstand om at du berre kanskje var 1 millimeter over i motsatt køyrefelt i det du svingte på den smale vegen. For det fyrste hadde ikkje sensor påpeikt plasseringsfeil på millimeternivå, mest truleg har du vært fleire ti-tals centimeter over i feil køyrebane. Basert på at du tidlegare ikkje hadde kontroll på at du hadde rygga heile bakdelen på bilen inkludert bakhjula utanfor asfaltkanten og ut på plenen under parkering så forstår eg godt at sensor ikkje stolte på augemålet ditt om at du var på din side av vegen (med 1 millimeters margin).

Eg støttar heller ikkje din påstand om at sensor var lite pedagogisk, basert på det du skriv om evalueringa som sensor foretok etter løyringa så virker det som om at sensor har gått detaljert gjennom alle feil som du gjorde. Sensor skal uansett ikkje være ein pedagog, det er køyrelæraren din som skal være pedagogen, sensor skal berre vurdere at du køyrer godt nok utan å hjelpe til under køyringa.

 

Det er bra at du sender inn klage men eg trur ikkje du kjem nokon veg. I dette tilfellet har du størket på fleire konkrete ting, det er altså ikkje berre sensors heilheitsvurdering som er bakgrunnen for at du ikkje bestod. Sjølv om det ikkje skal ha så mykje å seie så er eg likevel einig i at du burde hatt oppkøyringa med ein ny sensor for å være sikra ei objektiv vurdering som ikkje er farga av at sensor muligens kjente deg igjen frå forrige forsøk.

 

Eg vil anbefale deg til å gå inn på denne tråden og ta til deg nokre av tipsa som er gitt der: 

Kommenterte du forresten eiga køyring under oppkøyringa? Ofte vil du kunne "prate deg ut av" feil som du har gjort dersom du kommenterer at du er klar over at du akkurat gjorde ein feil og forklarer korleis du burde ha løyst situasjonen. Sensor har garantert fått med seg feilen så det er ikkje hjelp i å late som ingenting. Ved å kommentere eigne felt så kan du redde deg inn på at du har den teoretiske forståinga for kva du burde ha gjort sjølv om den praktiske køyringa ikkje reflekterte det du tenkte å gjere.

Meget bra og velformulert innlegg - kudos!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (37 minutter siden):

Eg trur dessverre at dette er nok eit eksempel på at eleven overvurderer eigen prestasjon.

Det du skal målast på er:

  • At du er trafikksikker
  • Gir god trafikkavvikling
  • Tar omsyn til helse, miljø og andres behov
  • Køyrer i samsvar med gjeldande regelverk

Basert på din eigen versjon om kva som skjedde så er det fleire ting å sette fingeren på.

Antagelegvis så huska nok ikkje sensor deg igjen frå sist gong, sensor har mange elevar  som han/ho tilbringer mindre enn ein time med så det er vanskeleg å huske alle. Her var det lite taktisk av deg å prøve å minne sensor på dette, det einaste du kunne oppnå med å minne sensor på at du strauk ved forrige forsøk er at du sensor vil tolke alle mindre feil som at du fortsatt ikkje har lært. Å starte med blanke ark sjølv om det er samme sensor er alltid å foretrekke.

Parkeringsforsøka dine må ha framstått som klumsete, forssøk nummer to gjekk i tillegg enda dårlegare. I tillegg er du sta nok til å gjere det enda vanskelegare for deg sjølv ved å ikkje bruke det hjelpemiddelet som du har i ryggekameraet. I staden for insisterer du på å rygge etter speila, dette endte opp med at du rygga for langt og kom ut på graset. Hadde du skulle rygga inn mot ein kant så hadde du kræsja. Ved å køyre ut på graset så risikerte du å køyre deg fast, i tillegg sett du  mest truleg igjen synlege hjulspor på plenen. Her har sensor sett lenge før deg at du var ute av kurs og derfor greip han inn med å instruere deg om å bruke ryggekameraet, ein instruks som du ikkje tok til deg. Sensor treng ikkje å gripe inn fysisk ved å bremse eller svinge for å gripe inn i køyringa. Under oppkøyringa skal du køyre som om du er åleine i bilen, så når sensor må fortelle deg korleis du skal køyre så har det vært nødvendig å gripe inn.

Sykklisten som du hadde bak deg har dere ulik oppfatting av, du meinar at du ikkje hindra syklisten fordi han var bak deg. Sensor påpeikte at du fordi du fulgte med på trafikken frå venstre så fekk du ikkje med deg at syklisten var på veg forbi deg på høgre side i det du svingte til høgre. Då har du ikkje våre hensynsfull og aktpågivande. Å ikkje sjå kvar du køyrer er eit sjølvstendig strykgrunnlag uavhengig av andre småfeil. Eg får heller ikkje inntrykk av at du har forstått kva som skjedde. Du seier sjølv at sensor rapporterte skriftleg "[eleven] så mot høyre og ikke observerte syklisten på høyre side", du har ikkje sett at du var nær på å køyre ned ein stakkars syklist og du meiner fortsatt at du ikkje har gjort store feil.

Eg stiller meg tvilande til påstand om at du berre kanskje var 1 millimeter over i motsatt køyrefelt i det du svingte på den smale vegen. For det fyrste hadde ikkje sensor påpeikt plasseringsfeil på millimeternivå, mest truleg har du vært fleire ti-tals centimeter over i feil køyrebane. Basert på at du tidlegare ikkje hadde kontroll på at du hadde rygga heile bakdelen på bilen inkludert bakhjula utanfor asfaltkanten og ut på plenen under parkering så forstår eg godt at sensor ikkje stolte på augemålet ditt om at du var på din side av vegen (med 1 millimeters margin).

Eg støttar heller ikkje din påstand om at sensor var lite pedagogisk, basert på det du skriv om evalueringa som sensor foretok etter løyringa så virker det som om at sensor har gått detaljert gjennom alle feil som du gjorde. Sensor skal uansett ikkje være ein pedagog, det er køyrelæraren din som skal være pedagogen, sensor skal berre vurdere at du køyrer godt nok utan å hjelpe til under køyringa.

 

Det er bra at du sender inn klage men eg trur ikkje du kjem nokon veg. I dette tilfellet har du størket på fleire konkrete ting, det er altså ikkje berre sensors heilheitsvurdering som er bakgrunnen for at du ikkje bestod. Sjølv om det ikkje skal ha så mykje å seie så er eg likevel einig i at du burde hatt oppkøyringa med ein ny sensor for å være sikra ei objektiv vurdering som ikkje er farga av at sensor muligens kjente deg igjen frå forrige forsøk.

 

Eg vil anbefale deg til å gå inn på denne tråden og ta til deg nokre av tipsa som er gitt der: 

Kommenterte du forresten eiga køyring under oppkøyringa? Ofte vil du kunne "prate deg ut av" feil som du har gjort dersom du kommenterer at du er klar over at du akkurat gjorde ein feil og forklarer korleis du burde ha løyst situasjonen. Sensor har garantert fått med seg feilen så det er ikkje hjelp i å late som ingenting. Ved å kommentere eigne felt så kan du redde deg inn på at du har den teoretiske forståinga for kva du burde ha gjort sjølv om den praktiske køyringa ikkje reflekterte det du tenkte å gjere.

Du kommer med mye bra her og mye er jeg enig i. Jeg sa også til han at han var mye roligere og mer pedagogisk med meg nå enn forrige gang. Han husket meg jeg kjørte i feil felt forrige gang og holdt på å kræsje. Sånne gærninger møter man ikke hvergang. Ryggingen har jeg tatt på kappen min. Jeg observerte syklisten men han sto bak meg. Jeg kunne ikke gjøre noe annet enn å se han i speilet og vente på fri vei så han fikk også kjøre. Men han var ikke ved siden  av meg men bak meg. Sensoren vuderte meg basert på forrige gang. Når også min kjørelærer sa at han visste han kom til å stryke meg. Han er tydeligvis veldig streng. Men statens vegvesen har sagt at en elev skal ikke få samme sensor igjen. Fra januar til april er ikke den lange tiden.

Lenke til kommentar
Rkk89 skrev (7 timer siden):

Sorry skrev litt kjapt. Nei du jeg er klar på det jeg ikke mestrer. Og jeg slet med rygging. Men han strøk meg på spesielle grunnlag som kjøre lærer også stussa på. Første gangen jeg hadde han så var jeg ikke trygg eller klar bak rattet. Men denne gangen var det helt klart ting som ikke skulle ha ført til stryk. Jeg så syklisten i høyre speil bak meg som også ventet på fri vei. Da ventet jo jeg på å få klar vei. Og så lenge vi ikke kom i konflikt eller hindring for hverandre så skal ikke det være en grunn. Det som fører til direkte stryk er jo brudd på vikeplikten eller for høy fart. Jeg hadde god kontroll på bilen. Men man skal heller ikke få samme sensor igjen. Klagen er sendt jeg håper jeg får en ny førerprøve. 

Ja, si ikke det. Jeg strøk fordi jeg hadde for lav fart og sensor mente det var tegn på manglende samhandling. Selv mener jeg at jeg kjørte etter forholdene (lav sol, vinterføre, forgjengere i vegbanen, gangfelt her og der). Spiller ingen rolle. Er bare på sette av et par tiden og prøve på nytt. 

Rkk89 skrev (9 minutter siden):

Du kommer med mye bra her og mye er jeg enig i. Jeg sa også til han at han var mye roligere og mer pedagogisk med meg nå enn forrige gang. Han husket meg jeg kjørte i feil felt forrige gang og holdt på å kræsje. Sånne gærninger møter man ikke hvergang. Ryggingen har jeg tatt på kappen min. Jeg observerte syklisten men han sto bak meg. Jeg kunne ikke gjøre noe annet enn å se han i speilet og vente på fri vei så han fikk også kjøre. Men han var ikke ved siden  av meg men bak meg. Sensoren vuderte meg basert på forrige gang. Når også min kjørelærer sa at han visste han kom til å stryke meg. Han er tydeligvis veldig streng. Men statens vegvesen har sagt at en elev skal ikke få samme sensor igjen. Fra januar til april er ikke den lange tiden.

Du kan be om en ny sensor, men du har ikke krav på en. Ring trafikkstasjonen og be om en ny sensor når du har fått time. Det gjorde jeg. 

Lenke til kommentar
Dugg skrev (5 minutter siden):

Ja, si ikke det. Jeg strøk fordi jeg hadde for lav fart og sensor mente det var tegn på manglende samhandling. Selv mener jeg at jeg kjørte etter forholdene (lav sol, vinterføre, forgjengere i vegbanen, gangfelt her og der). Spiller ingen rolle. Er bare på sette av et par tiden og prøve på nytt. 

Du kan be om en ny sensor, men du har ikke krav på en. Ring trafikkstasjonen og be om en ny sensor når du har fått time. Det gjorde jeg. 

Ja jeg må nok det. Men greia er at de er så lite tilgjengelig på telefon. Og man kan ikke gå inn heller pga korona. Jeg trodde man strøk på store ting som vikepliktsbrudd eller høy fart. Jeg syns det var litt tynt. Og han har en rykte på seg på å være veldig streng. Jeg var uheldig. Håper det gikk bra med din oppkjøring etterpå. 

Lenke til kommentar
Dugg skrev (9 minutter siden):

Ja, si ikke det. Jeg strøk fordi jeg hadde for lav fart og sensor mente det var tegn på manglende samhandling. Selv mener jeg at jeg kjørte etter forholdene (lav sol, vinterføre, forgjengere i vegbanen, gangfelt her og der). Spiller ingen rolle. Er bare på sette av et par tiden og prøve på nytt. 

Du kan be om en ny sensor, men du har ikke krav på en. Ring trafikkstasjonen og be om en ny sensor når du har fått time. Det gjorde jeg. 

Ja tenker bare at det er så rart at jeg får han rett etter samme oppkjøring. Jeg gråt jo etter forrige time liksom. Ja ja hardt liv lol

Lenke til kommentar
Rkk89 skrev (10 minutter siden):

Ja jeg må nok det. Men greia er at de er så lite tilgjengelig på telefon. Og man kan ikke gå inn heller pga korona. Jeg trodde man strøk på store ting som vikepliktsbrudd eller høy fart. Jeg syns det var litt tynt. Og han har en rykte på seg på å være veldig streng. Jeg var uheldig. Håper det gikk bra med din oppkjøring etterpå. 

 

Rkk89 skrev (8 minutter siden):

Ja tenker bare at det er så rart at jeg får han rett etter samme oppkjøring. Jeg gråt jo etter forrige time liksom. Ja ja hardt liv lol

Jeg syns også at de er strenge. For min del virker det bare som de samler opp mest mulig småplukk og kaller det "helhelsvurdering". Jeg lurer også på om de kanskje ikke skjønner hvordan opplæringen foregår. Det er svindyrt med kjøretimer og det er ikke alle som har privat kjørelærer med bil som er tilgjengelig når det måtte være. Det gikk dårlig gangen etterpå også, da kjørte jeg for fort. Nå må jeg ta meg en liten pause av hensyn til økonomi, og så tenkte å jeg kanskje kjøre opp ved en annen trafikkstasjon. 

Skjønner at du gråt. Jeg var rimelig stresset jeg også, og har ikke råd til å holde på sånn. Jeg leser daglig i avisa her at folk mister lappen pga råkjøring og unggutter som gasser på i 250 km/t mens de filmer seg selv. De får jo lappen, men ikke jeg som kjører 10km saktere enn fartsgrensen på vinterføre? Jeg skjønner det ikke jeg heller. 

Lenke til kommentar
Dugg skrev (2 timer siden):

 

Jeg syns også at de er strenge. For min del virker det bare som de samler opp mest mulig småplukk og kaller det "helhelsvurdering". Jeg lurer også på om de kanskje ikke skjønner hvordan opplæringen foregår. Det er svindyrt med kjøretimer og det er ikke alle som har privat kjørelærer med bil som er tilgjengelig når det måtte være. Det gikk dårlig gangen etterpå også, da kjørte jeg for fort. Nå må jeg ta meg en liten pause av hensyn til økonomi, og så tenkte å jeg kanskje kjøre opp ved en annen trafikkstasjon. 

Skjønner at du gråt. Jeg var rimelig stresset jeg også, og har ikke råd til å holde på sånn. Jeg leser daglig i avisa her at folk mister lappen pga råkjøring og unggutter som gasser på i 250 km/t mens de filmer seg selv. De får jo lappen, men ikke jeg som kjører 10km saktere enn fartsgrensen på vinterføre? Jeg skjønner det ikke jeg heller. 

Jeg er helt enig. Vil ikke være en som klager og oppfører seg som en bortskjemt unge. Men denne gangen ble jeg forbanna. Jeg jobbet beinhardt i påsken. Også skjønner jeg ikke hvorfor han kommer med små ting. Han satt med meg over tid og  det så ut som om han slappet av. Kjenner så mange som har lappen men klarer faen ikke å parkere. Kjørelærer sa at han var en drittsekk på ting. Men nå har jeg sendt klage. Jeg var så nærme denne gangen. Men de siste 5 min tok han disse feilene. Bilen gynger på e18 Men jeg klarte å kjøre inn perfekt 3 ganger. Og han sa ikke et ord mens jeg kjørte. Merker jeg blir så irritert. Kan jeg spørre deg hvilken trafikkstasjon du hadde?

Lenke til kommentar
Rkk89 skrev (27 minutter siden):

Jeg er helt enig. Vil ikke være en som klager og oppfører seg som en bortskjemt unge. Men denne gangen ble jeg forbanna. Jeg jobbet beinhardt i påsken. Også skjønner jeg ikke hvorfor han kommer med små ting. Han satt med meg over tid og  det så ut som om han slappet av. Kjenner så mange som har lappen men klarer faen ikke å parkere. Kjørelærer sa at han var en drittsekk på ting. Men nå har jeg sendt klage. Jeg var så nærme denne gangen. Men de siste 5 min tok han disse feilene. Bilen gynger på e18 Men jeg klarte å kjøre inn perfekt 3 ganger. Og han sa ikke et ord mens jeg kjørte. Merker jeg blir så irritert. Kan jeg spørre deg hvilken trafikkstasjon du hadde?

Huff så leit. Skjønner at du blir irritert. Jeg har også jobbet beinhardt og jeg tør ikke tenke på hvor mye penger jeg har brukt på dette. Jeg blir også drittlei. Sist jeg kjørte opp/strøk spurte sensor meg hva jeg jobbet med, og presterte å kritisere arbeidsgiveren min. Fader altså, så da måtte jeg sitte der (stressa nok) og forsvare arbeidsgiver, forklare lovverk, økonomi og hvordan ansvarsfordeling med div. er. Kjente jeg ble så oppgitt.

Jeg ser også når jeg øvelseskjører at folk kjøre feil rett som det er. Det er irriterende at de har lappen men ikke jeg. 

Det var i Trondheim. Hvor kjører du opp? 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (3 minutter siden):

Her skulle du stoppet, og krevd ny sensor, da denne er usaklig og biased mot deg. 

Jeg opplever ikke at jeg har noen klageadgang i forbindelse med oppkjøring hos vegvesenet. Klage til hvem? Det blir bare ord mot ord uansett. Men jeg skal love deg at jeg ble oppgitt. Han uttalte seg om ting jeg jobber med som reguleres av et ganske komplisert lovverk og det er ikke mange utenforstående som kan slike ting. Han burde holdt kjeft, rett og slett. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...