Gå til innhold

ANMELDELSE: Outriders


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt rart det får 9/10 med alle tekniske feilene det har. Nå har jeg bare spilt demoen men det er flere negative ting jeg noterte meg med spillet. Kartene er nærmest som trange korridorer med fiender du må gjennom, veldig lite varierte fiender og utrolig generisk skyting samt dårlig AI. Abilitiene er dårlig animert i forhold til det du får servert gratis fra Destiny 2 akkurat nå. Ikke noe dynamiske oppdrag som spill i samme sjanger tilbyr, da tenker jeg på oppdrag i verdenen der flere spillere dynamisk kan kjempe sammen om. Kartene i Outriders er rett og slett for småe. Heller ingen online hub der du kan teame opp med andre spillere og ingen PvP. Alt dette får du i Destiny 2 helt gratis 😮

Godt mulig jeg tar feil siden jeg ikke har spilt hele spillet men overraskende det får 9/10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det er fordi for de fleste folk vil man syns dette spillet er ok eller ganske meh, men for noen få folk så elsker de bare denne type spill. anmeldelser av spill er generelt bs. feks jeg ville gitt botw 4/10 fordi jeg syns det spillet er uutholdelig kjedelig, og er hovedsakelig lagd for kids. utenom gjengående franchise iper så må du nesten bare prøve spillet selv for å finne ut om det er noe for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott anmeldelse! Ja det er rett og slett drit gøy fra start til slutt. Jakten på neste loot og tweake items er fantastisk artig. Nå elsker jeg RPG, looter-shooter sjangerer til de grader og det er det ikke alle som gjør. Liker du mikrostyre og med nedlesset av loot som ogå i Borderlands er dette midt i blinken for deg! :)

Lenke til kommentar

Kan hende den fulle releasen er bedre, men bortsett fra ok grafisk design imponerte ikke demoen meg i det hele tatt. Veldig mye "been there, done that" følelse. Og ingenting som føltest unikt, eller spesielt bra utført.

Jeg kjedet meg heldigvis veldig fort og har ingen interesse av å spille det mer.

Lenke til kommentar

Mulig dette er et PC issue men mengden bugs og server disconnects etter at de fikset serverene på lanseringsdagen er helt horribelt.

Også mulig at det er en bug men AI'en er så og si fraværende, fienden løper forhåndsbestemte ruter til dekning uten å ta noe hensyn til sin posisjon i forhold til spilleren så ofte løp de til dekning omtrent hvor jeg stod i full synlighet i forhold til hvor jeg hadde tatt dekning.

De har 100% treffrate og føles ikke akkurat ut som en er i kamp med noen gærne tullinger men med autoturrets fra Aliens.

Bug som gjør at fiendens ild er usynelig hjelper ikke på dette, så at flere sleit med det samme men løste det ved å enten skru av eller på vsync og sette begrensning på fps, ingen av delene fungerte for min del.

HUD manglet hver gang spillet startet opp og jeg måtte laste inn savegame på nytt.

Crash to Desktop når jeg skulle levere inn enkelte quests som bl.a. gjorde det umulig å komme videre på et visst punkt for min del.

Hyppige CTDs under cutscene etter å ha tatt bosser gjorde at jeg måtte ta de om igjen.

Skaleringen av vanskelighetsgrad må være bugga, duo = ok, trio.... bulletspunges everywhere.....

Cutscenes med fade to black for enkle ting som å gå igjennom en dør var irriterende men by design så ikke en bug i det minste.

PGA nevnte AI eller mangel på AI føltes kampene ekstremt repetetive.

På pluss-siden så var egenskapene og kreftene en fikk morsomme å bruke, var pyro og å bruke fienden som bomber til å ta ut andre fiender i nærheten var festlig. God våpenfølelse skal de og ha skryt for.

etc.

Jeg ville virkelig like spillet da jeg syns historien og egenskapene en kunne velge mellom virket interessante i tillegg til at det slettes ikke ser så verst ut men hele opplevelsen ble et stort Meh.

Slik som det er nå er dette 2/10 for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, 9/10. Nok en "dritgøy" anmeldelse av et elendig spill fra Gamer. Selv ikke vanlige folk synes dette spillet er "dritgøy", og da må det være dårlig, for dette er selve definisjonen på et ultrakommersielt spill med så lave ambisjoner at ikke engang utviklerne kan ha siktet på mer enn 7/10 da de gikk i gang med utviklingen.

Lenke til kommentar

Ble ferdig med story i går. tatt alt av sidequests, hunts, wanted poster etc. Kosa meg stort! Ser frem til litt hygge med endgame nå.

Synes spillet har vært utrolig gøy og den økende vanskelighetsgraden med world tiers fungerte nydelig for meg. La meg selvsagt alltid på høyeste tilgjengelig og nektet gå ned, selv om jeg på enkelte bosser prøvde sikkert 15-20 ganger før jeg klarte det.

Man merker at det ikke er et AAA spill. Spesielt kanskje på voice acting og manus/dialog. Litt corny flere steder, men absolutt et solid spill i bunn og en overraskende lang og spennende story imo :)

 

edit: ekstra pluss for kule active skills, items og mods. Liker også veldig godt utseende på en del våpen og armor. 

Endret av barezell
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Morsomt å se hvor forskjellige meninger folk har her. Tydelig ett spill som enten bommer stygt eller treffer veldig godt.

Slår meg igjen hvor syrlige kommentarer folk har når man er uenig. Det er jo bare å ta en titt i kommentar feltet her å se at det finnes de som både elsker og hater spillet. Helt klart ikke ett spill for meg, men det fikk jeg ut i fra teksten, så da er det vel en bra anmeldelse, er det ikke?

Endret av GrinderX9
  • Liker 1
Lenke til kommentar

IMO Et overfladisk overblikk av en omtale. Dette hører til kategori "Inntrykk" eller "Kommentar".

Se bare på kommentarfeltet - jeg fikk vite mest av andres innlegg enn anmelders omtale.

.

Er for all del glad for at anmelderen har det moro, i tillegg til at det virker som spill som dette pleier å appellere til mine spillpreferanser.

.

Men når jeg ser på hvordan andre på nettet skriver eller lager omtaler av spill så er det mangt som jeg savner ved denne. For det første, struktur som gir litt kritisk innsyn i spillmateriet; er det virkelig vanskelig å få på plass noen setninger om grafisk løsning, hvor polert spillet er, så om lyden, og avslutte f.eks. med hvordan kontrollmekanikken er realisert? Det er det som vi spillere interagerer med hele tiden.

Så kan man gjerne fortelle om gamedesignet og spillmekanikken, progresjonen; og så ja hvis det er skytespill, så sier vi gjerne litt om fiendene og hvor gode de er osv. (Ut fra omtalen har jeg vanskelig for å forstå hvem man slåss med, til og med hva slags spillsjanger dette er).

.

Har inntrykk av at artikkelen derimot bruker mesteparten av tida på å fortelle om setting og hvordan denne er kombinert med spilldesignet, samt hvor drittgøy hele spetakkelet er og hvor lenge det varer.

Sitter igjen med en følelse av at her er ikke det lov å være kritisk (Nøkkelord for ordet omtale?). Og det hele fremstår som et langtrukkent basarrop (jf. spillets karakter). Og for all del forstår jeg godt at Gamer.no sin forretningsmodell legger begrensninger på anmelders frihet, men går det sannelig ikke å vise mer fleksibilitet i måten man skriver på? Dette gjøres jo på bekostning av oss som leser stoffet til slutt?

.

Her er det definitivt rom for forbedringspotensiale, man må heldigvis ikke gå langt for å se på gode eksempler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del var dette spillet jeg aldri hadde hørt om, som ved prøving av demoen ble det første spillet jeg gledet meg ordentlig til på lenge. Og det fulle spillet har innfridd forventningene. Det å kunne spille den samme classen på helt forskjellige måter avhengig av mods/skills/gear stats er gjort på en virkelig god måte. Respecc koster nada, men gear må jo byttes ut ettersom. Har en run hvor Technomanceren er helt oppbygd for Minigun bruk, og ble en tank som overgår tankinessen til de fleste Devastator jeg har sett. Mens på ett annet run er det ren sniping og gadget bruk. Fiendevariasjonen er akkurat passe, med nye skills på "gjengangere" ettersom man kommer lenger og lenger ut.

Lenke til kommentar

Jeg er hektet, det gøyeste jeg har spillt på lenge av slike spill! 
Jeg var en av haterne, etter å ha spillt demoen først en gang, avinstallert og så prøvd å tvinge meg til å like det siden jeg liker sjangeren så hatet jeg det på ny og avinstallerte. Dette var spillet jeg aldri skulle ha. 
Men siden det er gratis på gampass(Ikke begynn) så bestemte jeg meg for å gi det en sjans til i fullversjon.
Jeg har nå levlet opp to karakterer og spillt gjennom alle oppdrag på begge. Det tar ca 50 timer. Er nå godt i gang på expedisions (endgame).
Har ikke hatt det så morsomt på lenge. 
Men ja, der et er en del irriterende bugs og småting å påpeke men de vil nok bi fikset. Spillets "gøyness"(ikke prøv deg)  overvinner den irritasjonen,

Endret av Ghost pirate LeChuck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
firberblad skrev (5 timer siden):

Bare det at det ikke har mikrotransaksjoner kvalifiserer til en sekser. Spillet falt i smak hos meg, men ser samtidig at det ikke nødvendigvis er en innertier hos alle. Verden hadde uansett vært en kjedelig plass om alle likte det samme.

Håper det kommer mer innhold til spillet. Det fortjener det. Kanskje et par klasser til og oppdrag. 
 Nå har de akkurat nerfet i denne stund det vi alle har ventert på :D Twisted rounds osv
Glad jeg spiller som Devastator, den tanken har de ikke rørt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gamer.no ga cyberpunk 8/10... Det sier det meste om det meste. Dagbladet ga vel CB2077 terningkast 6, da sendte jeg han en mail og skrev: det er greit at du var så opprømt over CyberPunk at du faktisk trodde det var skikkelig bra. Men nå som det har gått noen måneder og hele verdem har funnet ut at det er ett 💩spill så syns jeg du kan lage en ny anmelselse, med ett nytt terningkast, og bare innrømme at du tok feil og var for rask til å gi terningkast 6 på den første anmeldelsen! Da svarer han sniken at han fortsatt mener at CyberPunk fortjener en 6'er... Så utrolig råtne er noem av disse spillanmelderne, at de gir termimgkast 6 til spill som ikke fungerer engang, så det er ingen vits i å stole på de, man må bare finne ut av om spillene er bra på egen hånd desverre. Eller sjekke reddit der normale folk forteller hvordam de syns spillet var, ikke blærete belærende anmeldere. (gjelder ikke alle anmeldere, men flere)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...