Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

(LØST) Byttet GPU, maskinen sluttet å fungere.


Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte eit brukt ASUS Gtx 1060 som eg bytta ut med mitt gamle 670. Eg får skrudd på maskina og alle vifter går, inkludert dei på skjermkortet. Problemet er at det virker som maskina fryser idet hovedkort menyen kjem opp, eg får ikkje gått innpå bios setup eller nokon av dei andre valga i menyen. Maskina fungerer som normalt når eg setter tilbake det gamle skjermkortet. Har oppdatert drivere til skjermkortet.

Komponentar:
I5 3570k
Gigabyte z77-ds3h
Gtx 1060 / Gtx 670
 

Endret av ergierwgin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville oppdatert BIOS på det hovedkortet siden hardware er fra rundt overgangen til PCIe gen 3 og ved tidlige BIOS versjoner på den serien var det en del trøbbel med nyere skjermkort.

Edit:

Ser F11a har "Improve PCI Express x16 slot compatibility" som punkt.

Ang. strømforsyning som folk nevner her så har da vitterlig GTX670(170w) høyere TDP enn 1060 (120w) så det burde ikke skape problemer.

Endret av horrorr
  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, ergierwgin said:

Har 650W strømforsyning så den burde vera innanfor ja. Skal prøve dette med å oppdatere BIOS 

Vær oppmerksom på at hovedkort kan brickes under oppdatering av BIOS, spesielt viktig å være forsiktig på eldre/billigere hovedkort hvor dual-bios ikke kan redde deg. Hvis du ikke har gjort det før hadde jeg lest meg litt opp på det. Det går som regel fint, bare vær klar over at skjer det en feil under oppdatering så vil hovedkortet ende i en tilstand som er umulig å fikse.

Endret av SPACEDANCE
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...