Gå til innhold

Oppgradere fra windows 7 til windows 10


Anbefalte innlegg

Prøvde meg på en snarvei ved å gjøre clean installasjon av windows 10 på ssd, brukte så produktnøkkel fra windows 7. Windows 10 ble ikke aktivert. Litt motstridende informasjon  på nettet om hvorvidt dette går.

Satte så inn den gamle disken igjen og lastet ned en masse win 7 oppdateringer for sikkerhets skyld, etter mye om og men riktig nok. Oppgraderte så til win 10. Den ble aktivert med digital lisens.

Hva vil neste steg være for å kunne bruke ssd igjen?

Jeg ser for meg at det kanskje kan være et problem at jeg logget på min microsoft konto med den første installasjonen på ssd som ikke ble aktivert. Jeg har foreløpig ikke logget inn med gammel disk med aktivert win 10.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har ikke noe erfaring med Microsoftkonto, da jeg bruker bare å lage lokal konto når jeg installerer Windows, men du trenger bare å sette inn SSD`en din. Så kjører du formatering av den og installerer Windows 10 på vanlig måte, men denne gangen skriver du ikke inn Produktnøkkel. Du hopper bare over det. Da skal den automatisk aktivere seg når du starter den opp første gangen. Husk på at det er viktig at du er kobla på nett når du gjør det.

Lykke til.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Vel. Jeg bruker ikke OneDrive, så du skal ikke trenge å røre den noe nei. Bare kjøre formatering og ren installasjon av Windows 10, så skal det holde. Den skal da aktiveres automatisk når du logger inn første gang. Å nei. Du trenger hverken Microsoftkonto eller OneDrive.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...