Gå til innhold

Finnes det regler på diskusjon angående utstengelser?


Anbefalte innlegg

Hei hva er generiel reglene for diskusjon for utestengelser? hvis man poster tråder som er uten for tema, er det noen tilfeller hvor det blir rapportert man får advarsel, men totalsett er jeg usikker på om moderatorer står fritt å bestemme reglene selv eller det er andre?

For man har jo lite tillit til forumet når kun 1 moderatorer gir advarsel om utestengelse på forumet.

De andre på dette forumet velger å ta det på sin kappe og mener det skal mere til før utestengelse eller varsel?

Heller ikke ønsker forumet å diskutere det eller svare på epost hvor grensene går?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Det er aldri en moderator som står bak advarsler og utestengelser. Trenger du bekreftelse på dette så ville jeg benyttet meg av klagemulighetene man har, om man føler seg urettsmessig behandlet.

For off-topic så pleier terskelen å være noe høyere, men om vi føler at det begynner å bli en stor belastning og vi ikke ser antydninger til forbedringer, så kan vi svare med suspensjon på 3 og 7 dager før utestengelsen omsider blir på ubestemt tid. Du skal være klar over at dette er et gjentagende problem i god tid før vi begynner med suspensjoner.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sitat

Det er aldri en moderator som står bak advarsler og utestengelser. Trenger du bekreftelse på dette så ville jeg benyttet meg av klagemulighetene man har, om man føler seg urettsmessig behandlet.

Så du mener det er basert på rapporter av knappen dere har (rapportert innlegg) får man flere rapporter må dere gjøre noe men får man ikke noen betyr det moderatorene deres kan slette kommentarer uten konsikvens? for det er eneste jeg kan tenke meg er årsaken, da aldri opplevd det ligdene, er litt rart samme moderator gir samme varsel, ikke forskjellig personer.

Sitat

så kan vi svare med suspensjon på 3 og 7 dager før utestengelsen omsider blir på ubestemt tid. Du skal være klar over at dette er et gjentagende problem i god tid før vi begynner med suspensjoner.

Ja men må det være over et vist antall av adminstator\moderator er enige? eller er det opp til den ene personen som er moderator?

For hørt f.eks andre forumer som prøver å utestenge noen, men foreløpig har de ikke lykkes, men vet aldri om ting blir strengere eller om ting blir anderledes, om admistratorene må ha god grunn for å utestenge noen, ikke bare tvil.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (2 timer siden):

Så du mener det er basert på rapporter av knappen dere har (rapportert innlegg) får man flere rapporter må dere gjøre noe men får man ikke noen betyr det moderatorene deres kan slette kommentarer uten konsikvens? for det er eneste jeg kan tenke meg er årsaken, da aldri opplevd det ligdene, er litt rart samme moderator gir samme varsel, ikke forskjellig personer.

Ja men må det være over et vist antall av adminstator\moderator er enige? eller er det opp til den ene personen som er moderator?

For hørt f.eks andre forumer som prøver å utestenge noen, men foreløpig har de ikke lykkes, men vet aldri om ting blir strengere eller om ting blir anderledes, om admistratorene må ha god grunn for å utestenge noen, ikke bare tvil.

Det ligger til grunne at vi alltid har kommunikasjon på kryss og tvers av hele teamet. Det er ingen advarsler eller suspensjoner her som jeg ikke har vært oppmerksom på eller som andre innad i teamet ikke har mulighet til å protestere. Min jobb er å passe på at vi utfører oppgavene våre rettferdig og anstendig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gavekort skrev (På 5.4.2021 den 18.25):

Hei,

Det er aldri en moderator som står bak advarsler og utestengelser. Trenger du bekreftelse på dette så ville jeg benyttet meg av klagemulighetene man har, om man føler seg urettsmessig behandlet.

For off-topic så pleier terskelen å være noe høyere, men om vi føler at det begynner å bli en stor belastning og vi ikke ser antydninger til forbedringer, så kan vi svare med suspensjon på 3 og 7 dager før utestengelsen omsider blir på ubestemt tid. Du skal være klar over at dette er et gjentagende problem i god tid før vi begynner med suspensjoner.

Men problemet ingen av dere ønsker å diskutere uten det risikerer til permamente utestengelser, å sende epost eller svare hjelper lite, de uskylder seg med man blir rapportert og de har ingen andre muligheter en å vurdere utestengelse, flott forum det har blitt. Selv er det kun diskusjon.no og avforum.no som er blandt de verste å bruke utestengelser så langt. Hvis det slik dere ønsker får det bare bli slik. Problemet er vel når folk rapporter er det eneste om legges til grunn, men når folk ikke rapporter er det ikke så nøye så får vel vurdere om slik blir trenden frem over nå.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...